E21 323i meer pit geven
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 323i meer pit geven
Dat gebeurt vaker, spuit 'm eerst maar eens in met WD40 oid en even een dag laten intrekken. Dan idd gauw wat anders erin, boutje met zeskant bijv.
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 323i meer pit geven
Hoi Alex, laat dat ontluchtingsschroefje maar zitten, als je langkomt dan trek ik het systeem wel even vacuum, beter ontluchten kan niet!
Een visco is bij jou geen optie, en de ventilator blaast in beide standen momenteel, maar ik heb de indruk dat de thermo contacten nogal laat doorschakelen.
Zoals ik hier eerder heb gelezen, het 91°contact vervangen door een 87° contact, en het 97°contact door het 91° contact. Dit is volgens mij de beste oplossing.
Grtn Nick
Een visco is bij jou geen optie, en de ventilator blaast in beide standen momenteel, maar ik heb de indruk dat de thermo contacten nogal laat doorschakelen.
Zoals ik hier eerder heb gelezen, het 91°contact vervangen door een 87° contact, en het 97°contact door het 91° contact. Dit is volgens mij de beste oplossing.
Grtn Nick
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: E21 323i meer pit geven
Top . Dan kom ik onderhand weer af !Nick1984 wrote:Hoi Alex, laat dat ontluchtingsschroefje maar zitten, als je langkomt dan trek ik het systeem wel even vacuum, beter ontluchten kan niet!
Een visco is bij jou geen optie, en de ventilator blaast in beide standen momenteel, maar ik heb de indruk dat de thermo contacten nogal laat doorschakelen.
Zoals ik hier eerder heb gelezen, het 91°contact vervangen door een 87° contact, en het 97°contact door het 91° contact. Dit is volgens mij de beste oplossing.
Grtn Nick
Khad het wel te laat gelezen dus het schroefje is reeds overleden, heb wel de indruk dat de ventilator iets sneller opspringt nu ..
Het contact is besteld dus daar nog even op wachten blijkbaar .
Iemand zo nog een origineel schroefje liggen dat ik kan overkopen?
Wel een van de mindere ideeën van bmw toen in de tijd met die platte schroevendraaier kop..
Re: E21 323i meer pit geven
Laat maar weten! misschien dat ik zo'n schroefje wel heb liggen.
Grtn Nick
Grtn Nick
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: E21 323i meer pit geven
voor de koeler sneller laten opspringen kwam ik dit tegen
http://www.mister-auto.be/fl/thermoscha ... 03280.html
deze springt toch vroeger op als de originele lijkt me?
http://www.mister-auto.be/fl/thermoscha ... 03280.html
deze springt toch vroeger op als de originele lijkt me?
Re: E21 323i meer pit geven
Ja, maar dan moet je wel een paar aanpassingen doen, deze schakeld door naar massa veronderstel ik (omdat deze sensor maar 2 aansluitingen en 2 schakelpunten heeft.)
Dit is geen probleem, als de schroefdraad klopt moet dit te doen zijn.
Dit is geen probleem, als de schroefdraad klopt moet dit te doen zijn.
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: E21 323i meer pit geven
schroefdraad is net dezelfde, dus in principe gewoon de plug bovenaan er op en de andere kant doorverbinden naar chassis?Nick1984 wrote:Ja, maar dan moet je wel een paar aanpassingen doen, deze schakeld door naar massa veronderstel ik (omdat deze sensor maar 2 aansluitingen en 2 schakelpunten heeft.)
Dit is geen probleem, als de schroefdraad klopt moet dit te doen zijn.
Re: E21 323i meer pit geven
Inderdaad, als je de switch hebt kom je maar langs, want dan moet het koelwater er toch terug af, en kunnen we hem ineens vacuum trekken.
Grtn Nick
Grtn Nick
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Re: E21 323i meer pit geven
merci! ik bel u maandag na 18hNick1984 wrote:Inderdaad, als je de switch hebt kom je maar langs, want dan moet het koelwater er toch terug af, en kunnen we hem ineens vacuum trekken.
Grtn Nick
Re: E21 323i meer pit geven
uit interesse ,
ik lees veel over de 2,7 uitbouw, wat enorm leuk is en ik ga zo zeker op een keer een blok bouwen maar ..
heeft er iemand al gewoon op de 2,3 een 885" kop van een e30 325i geknald ?
kwestie van een 2,3 blok op zijn leukst te maken ?
of zit in wat ik zeg geen logica en komt er enorm veel bij kijken?
ik zat maar met de gedachte , als je dat doet en nog een iets scherpere nokkenas en eventueel een spaghetti en de details ivm de luchtmassameter dat je wel iets leuks kunt hebben en toch nog de matching numbers.
Excuses moest mijn vraag al gesteld zijn maar vond ze niet meteen via search.
ik lees veel over de 2,7 uitbouw, wat enorm leuk is en ik ga zo zeker op een keer een blok bouwen maar ..
heeft er iemand al gewoon op de 2,3 een 885" kop van een e30 325i geknald ?
kwestie van een 2,3 blok op zijn leukst te maken ?
of zit in wat ik zeg geen logica en komt er enorm veel bij kijken?
ik zat maar met de gedachte , als je dat doet en nog een iets scherpere nokkenas en eventueel een spaghetti en de details ivm de luchtmassameter dat je wel iets leuks kunt hebben en toch nog de matching numbers.
Excuses moest mijn vraag al gesteld zijn maar vond ze niet meteen via search.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: E21 323i meer pit geven
Heb jij niet nog een setje liggen Koos? Of heb je maar meer 5stuks?uwbuurman wrote:Gaat niet passen met 323i zuigers.
Die waren beschadigd zeker.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: E21 323i meer pit geven
aangepaste zuigers ?uwbuurman wrote:Gaat niet passen met 323i zuigers.
of andere ?
wat past er juist niet?
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: E21 323i meer pit geven
De 885 kop heeft de b25 zuigers nodig
deze

de 2.3 zuigers zijn plat dus daar een 885 kop op monteren gaat een veel te lage compressie geven en minder vermogen
check het topic van ite zijn 2.7 baur of het topic van mijn 2.7 e30 motor
http://bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f ... l&start=30
deze

de 2.3 zuigers zijn plat dus daar een 885 kop op monteren gaat een veel te lage compressie geven en minder vermogen
check het topic van ite zijn 2.7 baur of het topic van mijn 2.7 e30 motor
http://bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f ... l&start=30
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/