FF lekker zeuren over de overheid

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: FF lekker zeuren over de overheid

Post by uwbuurman »

Topman Hein van der Ree van Buma/Stemra neemt geen genoegen met een salaris dat beknot wordt door de Wet normering topinkomens. Hij vertrekt daarom per 1 februari bij de auteursrechtenorganisatie. Van der Ree krijgt 484.861 euro mee, ofwel vijftien maandsalarissen.

Buma/Stemra moet bij de beloning van de top de balkenendenorm van 230.000 euro toepassen. Dat vindt ook het bestuur, maar Van der Ree, die daar ruim boven zit, is het er niet mee eens. Het bleek niet mogelijk tot overeenstemming te komen. Daarmee is een "niet goed werkbare situatie" ontstaan.

Van der Ree werkt sinds 2010 bij Buma/Stemra. De arbeidsovereenkomst waarvan zijn beëindigingsvergoeding deel uitmaakt, is afgesloten voordat de Wet normering topinkomens werd ingevoerd. Buma/Stemra respecteert en honoreert de daarin vastgelegde afspraken.
Dan ben je dus te beroerd om voor een kleine 20k per maand te gaan werken. Maar niet te beroerd om een 15 maaanden salaris op te strijken zonder tegenprestatie. Ik snap wel dat het allemaal afgesproken, maar het voelt toch een beetje raar. Zou de man nu ook een uitkering WW krijgen?

It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Als ik hier wil vertrekken krijg ik helemaal niks mee!
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Jeroen wrote:Als ik hier wil vertrekken krijg ik helemaal niks mee!
O, jawel hoor. Een schop onder je reet. :mrgreen:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Toezichthouders, ministeries... allemaal er duidelijk niet op uit om ook maar één keer verantwoordelijkheid te nemen of eens een poot uit te steken...

AMSTERDAM - Onderzoekers van TNO waarschuwden het ministerie van Infrastructuur en Milieu al in 2011 voor de opmerkelijke uitslagen bij de uitstoottests van dieselauto's. Het ministerie stelde destijds echter geen nader onderzoek in.

TNO constateerde enkele jaren geleden al dat bijna alle geteste dieselauto's met Euro 5-motoren in de praktijk te veel stikstof uitstootten. Het ministerie bevestigde tegen het FD die informatie te hebben ontvangen, maar niet te hebben gevraagd om voor specifieke modellen uit te zoeken hoe dit kon, zo meldt het FD dinsdag.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Toch maar weer een keer de spreekwoordelijke microfoon grijpen. Na weer een hele reeks aan berichten over overschrijdingen, er was ook weer ergens een overheidsonderkomen dat in plaats van de begrote 40 miljoen slechts 220 miljoen heeft gekost, is het niet zo gek dat de lasten verder omhoog gaan, bijv de verkeersboetes die in 2016 weer fors stijgen.

De milieuzones zijn ook weer een leuk voorbeeld van kapitaalvernietiging. We hebben naar Duitsland gekeken maar omdat onze ambtenarij te achterlijk is voor woorden hebben we evengoed niet begrepen hoe de Duitsers dit tot een succes hebben gemaakt. Dus geen éénduidige aanpak voor de grote steden, maar iedere stad die z'n eigen wiel aan het uitvinden is zonder enige vorm van samenhang, structuur of overleg. Dat daar paal en perk aan gesteld wordt is dus niet zo gek, maar het is wel treurig dat daar pas kritisch naar gekeken is nadat gemeenten daar al tientallen miljoenen in hebben gestoken, mensen auto's hebben weggedaan, vrijwel alle oudere diesels gekelderd zijn in waarde en er al voor een vermogen aan boetes is opgelegd (mede op basis van de door vuile dieselgeneratoren aangedreven controlecamera's). Onze overheid ten voeten uit.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Deze week worden er weer schermutselingen verwacht bij een bijeenkomst over een nieuw AZC in Leiden. Het blijft ook een rommeltje. De doorsnee Nederlander denkt nog immer dat asielzoekers en terroristen één pot nat zijn, mede dank zij een tekortschietende overheid die geen info geeft en ook nog eens geen fatsoenlijke screening van asielzoekers op poten kan krijgen. Ofwel, in het buitenland veroordeeld zijn wegens terroristische activiteiten is geen enkele belemmering om hier asiel te krijgen en ook valse identiteitsbewijzen vissen we er niet tussenuit. En dan blijkt nu ook nog eens dat het uitzetten van uitgeprocedeerden stokt. Als ik dan een optelsommetje maak kan ik me geheel voorstellen dat veel mensen tegen het huidige asielbeleid zijn. Niet tegen asielzoekers, maar tegen een dwalende en falende overheid!

Elders bij onze overheid gaat het veel beter. Voor je het weet wordt een agent veroordeeld wegens schieten op een vluchtende crimineel, en ondertussen is autorijden nergens zo duur als in Nederland, introduceren we weer nieuwe trajectcontroles en barsten gemeenten en de Belastingdienst van de privacylekken. Die politieke partij he, zeg maar Leefbaar E21-land :wink: hoeveel stemmen zou die krijgen?
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Net zoveel als leden van dit onvolprezen board.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Bijna 2 jaar gelden was het dan zover, de slechtste van de 150 werd naar huis gestuurd (met een riante wachtgeld regeling).
Wat schetst mijn stijgende verbazing: vandaag in het nieuws, de vvd heeft weekers gevraagd terug te komen als kamerlid.
Het zal mijn synische analyse zijn dat er bij die club alleen maar dommere mensen zijn....is er dan werkelijk niemand in den haag die de burger begrijpt?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Met alle flikkerijen van de VVD van de afgelopen 8 jaar (of misschien wel meer) verbaast het me helemaal niks. Weekers werd alleen maar vervangen door een nog grotere leugenaar en mag nu terugkomen... enne, burger? Wat is dat? Dat is toch die groep zeikerds die het lastig maken ons eigen ding te doen? Democratie, nee die is jaren geleden al overleden.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Onze Spoorwegen, bestaand uit twee clubjes genaamd NS en ProRail zodat ze elkaar de schuld kunnen geven, reken ik nog immer onder overheid hoor. Tamara heeft na onze verhuizing een aantal weken vrij genomen. Het voordeel als je semi-overheid bent, weinig uren werken en meer vrije dagen dan het bedrijfsleven.

Anyway, inmiddels reist Tamara een paar weken per trein naar haar werk, ook leuk om te zien hoe het daar loopt. Een kleine greep:
- sta je te wachten op de trein, vervolgens verschijnt op het bord 'Rijdt niet'. Waarom weet niemand, geannuleerd, defect, machinist geen zin, geen idee, hij rijdt gewoon niet.
- je stapt in de trein en het perron is juist, de tijd is juist, en de borden boven het perron geeft ook de juiste trein aan. Alleen het is een andere trein met wat vertraging en dus ga je een andere kant op
- geen treinen wegens stroomstoring
- geen treinen wegens sein- en wisselstoring
- geen treinen wegens een tekort aan treinen. Oh ja, de Nederlandse Jostiwegen hebben de oude treinen al uitgefaseerd voordat de vervangende treinstellen geleverd worden. Logisch.

Gelukkig is het alweer vrijdag! :popcorn
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Jeroen wrote:- je stapt in de trein en het perron is juist, de tijd is juist, en de borden boven het perron geeft ook de juiste trein aan. Alleen het is een andere trein met wat vertraging en dus ga je een andere kant op
Sorry, maar hier heb ik tranen om gelachen.... wat voel je je dan klote denk ik, whahahahaha :loll :loll
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Meisje was knap sjaggerijnig ja :P
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Jeroen wrote:Meisje was knap sjaggerijnig ja :P
Lijkt me een understatement. Dus vanaf volgende week weer met de auto?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Hahahahaha.

De trein volgens joep van het hek: op een verkeerd tijdstip ga de verkeerde kant op om vervolgens op een verkeerde plaats aan te komen. Tussentijds zie je alleen maar verkeerde mensen..
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.

Post by bmw e12 e21 »

Haha, het klinkt bijna zoals de Belgische spoorwegen. :lol:
Wel heel vervelend als je er mee te maken krijgt....
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Post Reply