Ite's sleutel en pruts topic.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
toch niet een groene 323i in Tilburg?
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Neuh, een witte 528i e12 uit oostende. Ik heb geen plaatjes gemaakt.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Dan gok ik op dit pareltje.323baur wrote:Neuh, een witte 528i e12 uit oostende. Ik heb geen plaatjes gemaakt.
http://www.2dehands.be/autos/bmw/5-seri ... 97899.html
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Yup. Een risicovolle auto.
Ze staat er op een beetje afstand redelijk netjes bij, maar er zit zeker 50kilo plamuur op.
Wat zit daar onder..
Verder negatief:
- Middendemper is lek.
- Bestuurdersstoel is gescheurd.
Het is een originele Nederlander met boekjes.
Originele kenteken kan je zo weer verkrijgen (HH-13-DZ, een vd allerrrlaatsten dus).
Ze staat er op een beetje afstand redelijk netjes bij, maar er zit zeker 50kilo plamuur op.
Wat zit daar onder..
Verder negatief:
- Middendemper is lek.
- Bestuurdersstoel is gescheurd.
Het is een originele Nederlander met boekjes.
Originele kenteken kan je zo weer verkrijgen (HH-13-DZ, een vd allerrrlaatsten dus).
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ja...die ken ik nog. Nu is vragen en krijgen iets heel verschillend, maar e24s gaan heeeel hard omhoog.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ik kan me de vorige eigenaar nog goed herinneren. Deze was begonnen op 11000 euro en enkele maanden later stond ze voor 8000 euro te koop.323baur wrote:Ja...die ken ik nog. Nu is vragen en krijgen iets heel verschillend, maar e24s gaan heeeel hard omhoog.
Het is niet alleen E24 hoor. De rest heeft ook een stijgende lijn. Zelfs voor sommige barrels wordt al 3000 euro gevraagd.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Een E24 635 is wel heel lekker. Alleen het 2de of laatste type, de 1ste serie sla ik over.
Dus er komt een dag dat ik er weer een mag bezitten. (Al sluit ik niet uit dat het ook zomaar een E31 kan zijn
)
Dus er komt een dag dat ik er weer een mag bezitten. (Al sluit ik niet uit dat het ook zomaar een E31 kan zijn
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
E31 ben ik bang van. Gruwelijk leegloop verhalen... Ik heb nog 2 e24s, een gaat er binnenkort de verkoop in.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
evengoed, wat kan je gebeuren met een 840I? erg mooi! De V12, daar zou ik ook bang voor zijn.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Vooral de onderdelen zijn schreeuwend duur en schaars. De achteras van de csi is standaard elke 2 jaar stuk...a 2k.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Idd, en die met electronisch gestuurde ophanging... Idd, een horrorauto om te hebben. Wel leuk om naar te kijken.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Nou nou heren niet zo bang,
zo spannend is een M70 (V12) ook weer niet.
Ik maak me er absoluut geen zorgen om en als er een mooi exemplaar voorbij komt dan kan het zomaar zijn dat ik m binnen hengel.
Maar zoals eerder gemeld kan ook maar zo een E24 635 worden
zo spannend is een M70 (V12) ook weer niet.
Ik maak me er absoluut geen zorgen om en als er een mooi exemplaar voorbij komt dan kan het zomaar zijn dat ik m binnen hengel.
Maar zoals eerder gemeld kan ook maar zo een E24 635 worden
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Grappig. Op BMWUnited zit een forumlid (Zeeuw) met een 850 CSi. Die heeft hem sinds eind 2011 dus die heeft nu al twee keer zijn achteras stuk gehad volgens jou uitspraak.323baur wrote:De achteras van de csi is standaard elke 2 jaar stuk...a 2k.
Laat dat nu net niet het geval zijn... Dus of hij heeft geluk, of het klopt niet. En ik gok op het laatste. Over elk type BMW zijn wel horrorverhalen. Als je dat moet geloven dan kun je niets meer kopen. Er zal vast wel het één en ander zijn,maar 9 van de 10 keer is het alleen omdat mensen de complexe dingen niet snappen. Hoe vaak ik wel niet heb moeten horen dat een handbak ombouw niet kon op een 745i. En toen ik gezeik had met mijn niveauregeling kon ik de auto wel weggooien. Maar ook dat was voor mijn monteur geen probleem.