Ik vind deze generatie('s) kleine Alfaatje echt geweldig, zo mooi en met zo'n heerlijk geluid. Echt pure Italiaanse volbloedjes. Deze, waarschijnlijk van een lokale toeschouwer, was ook niet te versmaden:

Maar ook de pre-'51 auto's uit de Vintage klasse zijn erg, erg mooi en wat een diehards zijn de equipes om daarmee de Tulp te rijden. En geen van hen spaart zichzelf noch de auto: gas erop en stampen met die dingen:

En als de meesten binnen zijn, valt er als BMW-liefhebber ook nog wel wat te zien:

Begreep van Koos dat deze auto van een bekende van Vincent, die gisteren voor het eerst bij de Voorjaarsrit was, is.
En een Neue Klasse Alpina, deze auto reed op 27 april ook mee met de Koningsrit van CCCO in Oldenzaal. De auto komt volgens mij bij Oldenzaal Classics vandaan:

Aan de auto te zien, en ook aan de meeste anderen, hebben ze veel afwisselend weer gehad (er reden auto's die echt van dorpel tot dak onder de blubber/klei/modder zaten:

Nog een mooi 02-je:

En de auto van RTL-equipe Frits Wester - Roelof Hemmen die volgens mij zowel donderdag als vrijdag met pech te kampen hebben gehad:

's Avonds is er altijd een gezamenlijk diner en daarna wordt er nog wat gedronken. Nooit heel ruig, want vanaf 7 uur de volgende ochtend wordt er gestart. Voor de Partnerrallye-deelnemers is er (pas) om 7:45 uur een briefing. Altijd mooi om te zien hoe van de aanwezigen daar die er voor het eerst bij zijn, de schrik toeslaat als ze geïnformeerd worden over de verschillende navigatie-opdrachten om van Vaals uiteindelijk in Noordwijk te komen.
Mijn navigator had helaas een erg slechte nacht achter de rug waardoor hij in de verste verte niet topfit was. Helaas hebben we dat geweten tijdens de eerste 2 legs 's ochtends waardoor we eigenlijk bij de derde tijdcontrole al zoveel verloren hadden dat we allang niet meer voor de punten reden. Maar wel de moed en de fun er in gehouden en we hebben ons prima vermaakt. Ook de proeven op industrieterreinen, Eurocircuit Valkenswaard, een legerterrein bij Oirschot en nog een aantal zijn echt geweldig. Geen foto's, je bent daar echt te druk met rijden en zelfs op sommige proeven heb je je navigator nodig om de uitgestippelde route over het terrein keurig met alle checkpoints te ronden.
Ff tijdens een korte plaspauze een fotootje van de enige deelnemende e21:

Eén van de Partnerrallye-deelnemers reed met een heuse Bugatti. Bij de lunchstop moest er helaas wel ff gesleuteld worden omdat hij wat te warm liep:

En daar stond ook deze, wederom niet deelnemende, beeld- en beeldschone Ferrari. Geen idee wat voor 1 het er is, maar wat een waanzinnig mooie auto:

Bij Schoonhoven moesten we met een pontje. Bij de wachtplek was een vangrail, helemaal volgeplakt met allemaal stickers. Jan zegt tegen me: "hoezo sta je bij een pont te wachten, heb je dan stickers bij je en ga je die op een vangrail plakken?" "Da's helemaal niet zo raar", zei ik. "Dat kan ik ook!":

Overigens was vooral dit laatste deel, grofweg tussen Kerkdriel, via Gorinchem, Schoonhoven tot aan Reeuwijk/Gouda heel mooi om te rijden zo in Midden Nederland. Ik heb daar nu uiteraard grote delen van de route van, dus als iemand me 's wil helpen lijkt me dat een heel mooi begin voor een tourrit voor ons in die omgeving. Lekker centraal, goed bereikbaar voor iedereen!
Finish was bij Huis ter Duin in Noordwijk, zoals de traditie voorschrijft. M'n telefoon (waarmee al m'n crappy foto's hier gemaakt zijn) was daar helaas leeg omdat we die als tripmaster onderweg nodig hadden. Dus geen foto's meer. Maar geloof me dat dat ook altijd heel leuk is, zeker als er vanwege het prachtige weer veel mensen op de been zijn. En dat biertje daar smaakt echt hemels... Om 20 uur vonden we het welletjes en zijn we vertrokken richting huis. De 323i heeft het fantastisch gedaan en mocht hier en daar ook nog wel op wat bewondering rekenen.

Greetz,
Walter.