Ite's sleutel en pruts topic.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Tuurlijk uitzonderingen en lezen met een klein beetje cynisme uitgezonderd..
Ik kan echt uit eigen ervaring en zeer kort op anderen zeggen dat het niet meevalt.
Vraag Offenga bijvoorbeeld maar eens.
Ik kan echt uit eigen ervaring en zeer kort op anderen zeggen dat het niet meevalt.
Vraag Offenga bijvoorbeeld maar eens.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Sorry Ite, maar ik denk dat Offenga voor dit soort auto's (niet alleen de E31(S)) de verkeerde referentie is. Dat is op zich niet zo erg omdat deze niche van de markt op zich te klein is om een referentie af te geven, maar daar zit hem juist de discrepantie.323baur wrote:Tuurlijk uitzonderingen en lezen met een klein beetje cynisme uitgezonderd..
Ik kan echt uit eigen ervaring en zeer kort op anderen zeggen dat het niet meevalt.
Vraag Offenga bijvoorbeeld maar eens.
Natuurlijk weren we dat we bij onze auto's regelmatig aan de beurt zijn met het onderstel, echter we weten ook dat hier vaak short-cuts genomen worden. Daar durf ik gerust het gebruik van after market vervangingsdelen bij te noemen, zoals Meyle-HD. Daarvan heb ik inmiddels genoeg voorbij zien komen om de kwaliteit te betwijfelen. Ik denk dat als een eigenaar van een E31S zich laat verleiden tot het gebruik van Meyle et-al, hij i.d.d. om de twee jaar aan de beurt is.
Wat dat betreft pas ik enkel en alleen OEM (Lemforder) toe, maar ja dat kost een paar centjes extra en helaas ook wat minder winstmarge voor de garage.
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, wij zijn het volledig eens. Zeker wat betreft meyle, ik noemde Offenga slechts als voorbeeld. Er zijn er heus meer te vinden. (Gijsbertsen en Rap hebben ook zo hun ervaringen).
Het punt wat ik wilde aandragen is dat een e31 gewoon een geweldige moneypit is, en dat je daar (net als ander vergelijkbaar exclusiever spul alla 911) vroeg of laat stevig aan de beurt bent. De separate onderdelen zijn veel duurder dan het standaard spul. Als ik alleen al vergelijk wat een vooras revisie kostte van mijn e39 v8 ivgt de tds...laat staan m5, 850 csi enz.
De lol die we met elkaar hebben met relatief lowtech autootjes is dat het en snel, betrouwbaar en niet heel begrotelijk is.
Het verschil met een stap hoger (vgl high end hifi of fotografie) is vaak excessief, maw voor veel meer geld heb je maar beperkt meer lol.
Maar goed, een ieder mag zijn eigen overwegingen hebben hoor. Ik heb zeker niet de volle 100% wijsheid in pacht, want dan had ik wel een Toyota gekocht.
Het punt wat ik wilde aandragen is dat een e31 gewoon een geweldige moneypit is, en dat je daar (net als ander vergelijkbaar exclusiever spul alla 911) vroeg of laat stevig aan de beurt bent. De separate onderdelen zijn veel duurder dan het standaard spul. Als ik alleen al vergelijk wat een vooras revisie kostte van mijn e39 v8 ivgt de tds...laat staan m5, 850 csi enz.
De lol die we met elkaar hebben met relatief lowtech autootjes is dat het en snel, betrouwbaar en niet heel begrotelijk is.
Het verschil met een stap hoger (vgl high end hifi of fotografie) is vaak excessief, maw voor veel meer geld heb je maar beperkt meer lol.
Maar goed, een ieder mag zijn eigen overwegingen hebben hoor. Ik heb zeker niet de volle 100% wijsheid in pacht, want dan had ik wel een Toyota gekocht.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Daar ben ik het wel weer volledig mee eens Ite; de TC was wat dat betreft voor mij een hele leuke spiegel aangezien er maar bar weinig auto's waren waar niets op aan te merken viel (zelfs niet in hal 1).323baur wrote:Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, wij zijn het volledig eens. Zeker wat betreft meyle, ik noemde Offenga slechts als voorbeeld. Er zijn er heus meer te vinden. (Gijsbertsen en Rap hebben ook zo hun ervaringen).
Het punt wat ik wilde aandragen is dat een e31 gewoon een geweldige moneypit is, en dat je daar (net als ander vergelijkbaar exclusiever spul alla 911) vroeg of laat stevig aan de beurt bent. De separate onderdelen zijn veel duurder dan het standaard spul. Als ik alleen al vergelijk wat een vooras revisie kostte van mijn e39 v8 ivgt de tds...laat staan m5, 850 csi enz.
Waarbij geldt dat hoe ouder en exclusiever, hoe meer geld er nodig is om de boel instand te houden. Daar is BMW ook niet uniek in.
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Tussen al het gepruts door...
...kon ik mijn Smart buitengewoon gunstig inruilen tegen deze:

Een buitengewoon strakke en mooie 323i.
Buiten een gaar druklager en een uitlijning die nergens overgaat is dit wel een snoepje.
Wellicht leuk om een tijdje te houden..
...kon ik mijn Smart buitengewoon gunstig inruilen tegen deze:

Een buitengewoon strakke en mooie 323i.
Buiten een gaar druklager en een uitlijning die nergens overgaat is dit wel een snoepje.
Wellicht leuk om een tijdje te houden..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ach, we zullen zien. Die wielen gaan er iig heel rap af, want die zijn echt lelijk.
Evenals die zwarte bumpers, daar moet gewoon weer chroom op.
Ding is helemaal kogelhard. Nergens roest of narigheid.
Evenals die zwarte bumpers, daar moet gewoon weer chroom op.
Ding is helemaal kogelhard. Nergens roest of narigheid.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Mooi! Waar blijf je ze toch halen. 
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Leuke investeringen!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
krijn98
- E21 Fanatic
- Posts: 282
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Driewegen, Zeeland
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
ziet er goed uit!!
en die velgen... borbet breedset of heb ik het verkeerd..
Mvg, Krijn
en die velgen... borbet breedset of heb ik het verkeerd..
Mvg, Krijn
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Yup Borbet 16"
Interesse?
Interesse?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 02-er
- E21 VIP

- Posts: 475
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ik ben het eens met Remy.
Waar vind je ze toch?????
Dit is in Belgenland ondenkbaar. Want ze zijn ofwel van goud ofwel uniek maar niet kogelhard.
Zo'n ding wil ik ook nog wel. Niet in topstaat, mechanische in orde en knallen maar.
Leuke vondst Ite
Waar vind je ze toch?????
Dit is in Belgenland ondenkbaar. Want ze zijn ofwel van goud ofwel uniek maar niet kogelhard.
Zo'n ding wil ik ook nog wel. Niet in topstaat, mechanische in orde en knallen maar.
Leuke vondst Ite
E21 323i. Baur Alpine White '80
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ach het is gewoon de reguliere verkoopsites in de gaten houden.
Deze wordt echt weer in superstaat, de basis is werkelijk mega.
Deze wordt echt weer in superstaat, de basis is werkelijk mega.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
krijn98
- E21 Fanatic
- Posts: 282
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Driewegen, Zeeland
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Nee, geen interesse
Ik vermoed wel dat je ze snel kunt verkopen
Mvg, Krijn
Ik vermoed wel dat je ze snel kunt verkopen
Mvg, Krijn
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ik vind ze heel lelijk...
Maar wat zijn die dingen ongeveer waard? Ze zijn in nette staat. Banden zijn van voor de oorlog.
Maar wat zijn die dingen ongeveer waard? Ze zijn in nette staat. Banden zijn van voor de oorlog.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.