Goedemorgen,
Wie kan mij vertellen hoe ik de bekleding van mijn schuifkanteldak demonstreer?
Het dakje heeft een kleine vorstschade en dat wil ik graag repareren. Om dat goed te doen moet het uitgebouwd worden.
Neem aan dat eerst de bekleding eraf moet dan.
En dan nog een vraag, waar vind ik een nieuw rubber voor het dakje? Het aanwezige originele is wel erg hard geworden.
Alvast bedankt.
demonteren schuifkanteldak
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: demonteren schuifkanteldak
Hoop dat er iemand is met ervaring vwb dakje verwijderen, te lang geleden voor mij. Is wel een rotklusje met alle kabelbediening en je beschadigt de lak ook zomaar. Dat rubber kun je gewoon bij de dealer bestellen, reken op een tientje of 7. Niet goedkoop maar beter dan niet te koop!
Regards/groeten, Jeroen
Gelukkig hoeft de aansturing voor het dak er niet uit. Dat scheelt weer. De bekleding moet er eerst af en dit doe je door het dak zo'n 10 cm open te zetten. dan trek je met gepaste trekkracht de bekleding aan de voorste rand uit het dakje. Dit zit vast dmv klemmetjes. Als dit los is, schuif je de bekleding naar achteren en sluit je het dak. Nu kun je het dak losschroeven en verwijderen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Jongens bedankt. Klinkt niet als te ingewikkeld dus ga ik binnenkort maar eens proberen. Ik zal tzt de resultaten terugkoppelen.
Groeten, Ronpajo
Groeten, Ronpajo