FF lekker zeuren over de overheid
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: FF lekker zeuren over de overheid
't geld moet weg, anders kopen ze daar alleen maar eenhoorntjesbruggen van. Elke keer denk je dat het niet dommer kan en elke keer weten ze zichzelf weer te overtreffen. Toch knap dat je zo ver van bijvoorbeeld het bedrijfsleven af kunt staan in het oplossen van zaken. Doelmatigheid? Liever niet!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Dit kun je in meerdere topics plaatsen maar laten we het even bij één houden. Zapte na het nieuws even langs het altijd gefrusteerde Wegmisbruikers alwaar een Audirijder beboet werd voor het overtreden van de maximum snelheid, maar waar men een complete desinteresse aan deelnemen in het verkeer onbeboet liet. Onnodig linksrijden vond de beste man maar een rare aantijging en hij was geenszins bereid daar iets aan te doen. Gecombineerd met bumperkleven in optima forma had ik 'm zo opgegeven voor een EMG klasje maar de dienders dachten er anders over. Nee bij 120 km/u een afstand houden van 3 à 4 meter werd afgedaan met een waarschuwing (eh: ik werd in D beboet omdat ik 'slechts' 18 meter afstand hield, iets wat in NL zelfs ronduit onmogelijk is). Ernstig. Maar wel lekker op veilige afstand mensen blijven flitsen voor een paar km te hard hoor, want dat is pas echt onveilig.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Ik moet zeggen dat ik me meer en meer erger aan het invoegen (lees, er tussensmijten met veel te weinig afstand en te lage snelheid).
Het effect hiervan is dat ik mijn afstand tot de voorligger regelmatig dicht druk om dit soort gasten vooral achter mij te krijgen..
Het effect hiervan is dat ik mijn afstand tot de voorligger regelmatig dicht druk om dit soort gasten vooral achter mij te krijgen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Ook dat is vooral onbenul idd, maar wel knap gevaarlijk onbenul. Bij het invoegen bij die vrachtwagen in z'n kont kruipen zodat je niks kunt overzien en geen vaart kunt maken, en dan ineens naar links want we moeten wel a la minute inhalen. Te dom om te begrijpen dat het verkeer waar je 'm voor smijt doorgaans minimaal 50km/u harder rijdt. Krijg je hooguit nog zo'n gebaar van 'ik geef toch gas'.
En veel, heel veel gebeurt op de automatische piloot. Decennia geleden hadden we een vlotte rijstijl en reden we links. Tegenwoordig rijden we standaard links maar we zijn vergeten waarom, en meestal ook zonder noodzaak. Bewustelozen die invoegen en gelijk naar baan 2 schuiven, terwijl baan 1 leeg is. Klassiek schoolvoorbeeld van onbenul dat nodig ook het klasje in moet.
Daarom heeft het verder verbreden van onze wegen ook geen zin als we niet eerder gaan werken aan een mentaliteitsverandering. Op de weg heb je je aandacht bij de weg, en rij je rechts tenzij je wat inhaalt, hoe moeilijk kan het zijn. Zoals we ons nu voortbewegen en zoals we nu (niet) handhaven betekenen meer rijstroken alleen maar meer rechterbanen waar we niet gaan rijden.
En veel, heel veel gebeurt op de automatische piloot. Decennia geleden hadden we een vlotte rijstijl en reden we links. Tegenwoordig rijden we standaard links maar we zijn vergeten waarom, en meestal ook zonder noodzaak. Bewustelozen die invoegen en gelijk naar baan 2 schuiven, terwijl baan 1 leeg is. Klassiek schoolvoorbeeld van onbenul dat nodig ook het klasje in moet.
Daarom heeft het verder verbreden van onze wegen ook geen zin als we niet eerder gaan werken aan een mentaliteitsverandering. Op de weg heb je je aandacht bij de weg, en rij je rechts tenzij je wat inhaalt, hoe moeilijk kan het zijn. Zoals we ons nu voortbewegen en zoals we nu (niet) handhaven betekenen meer rijstroken alleen maar meer rechterbanen waar we niet gaan rijden.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Over bewusteloos gesproken, net in 't nieuws:
Eemnes - Een vrouw uit Bussum is op maandagmorgen rond half negen op de A27 bij Eemnes richting Utrecht door verschillende automobilisten klemgereden. De bestuurster had niet door dat haar Volvo in brand stond.
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Kan me volledig vinden in deze frustraties. Basis is in mijn ogen altijd het niet opletten wat de oorzaak is. Reed gisteren op de A12 van Utrecht naar Woerden en werd ter hoogte van De Meern eerst de afslag De Meern opgedrukt door een gaperd in een 207 die zonder te kijken naar rechts kwam.. M'n claxon en lichtsignalen waren ook niet genoeg om hem van m'n aanwezigheid rechtsachter/-naast hem te overtuigen, want ik moest toch echt een flink stuk richting vluchtstrook om erger te voorkomen... (Sjakie kwam dus voor de duidelijkheid 2 banen naar rechts opgeschoven zonder te kijken wat daar misschien al voor verkeer reed!)
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Een doorgedraaide idioot valt zijn vader aan en vervolgens ook de gealarmeerde agenten. De idioot blijkt een tikkie afwijkend gedrag te hebben, maar wel dermate veel dat de reclassering zich erg zorgen maakt over wat er kan gebeuren als de man na enkele maanden hechtenis weer vrij komt.
De rechter besluit, op verzoek van meneer zelf, hem dan toch in vrijheid te stellen. Langer in hechtenis houden is een prima mogelijkheid, maar dan is de redelijke termijn overschreden waardoor de rechter in de rechtzaak niets extras meer kan opleggen. Dus meneer komt vrij.
De reclassering, justitie dus, vertrouwd het niet en stuurt er toch maar precies 1 medewerker, ik vermoed een klein tenger vrouwtje, naartoe om even te kijken hoe het met de idioot gaat. De idioot neemt zijn kansen waar en vertrekt per Volvo D6 om een compleet gezin van 4 personen naar de kloten te rijden.
Lennart van 4 komt om, zijn zusje is zwaar gewond, even als haar pappa en mamma.
Leve de liberale rechtspraak.
Waarom raakt me dit zo? Mensen die me kennen zullen weten waarom ik zo aanslag op een gezin van 4 mensen waarbij de oudste, Lennart omkomt en z'n zusje zwaar gewond is.
Dit is heel diep triest. Lijfstraffen lijkt me gepast. Voor de dader ook, maar ook voor alle Mafkezen die hier professioneel bij betrokken zijn.
Maar gelukkig voor die mensen zal er geen kop rollen. De rechtbank heeft al laten weten "vierkant" achter hun besluit te staan. Geen mea culpa, niets... Diep triest...
Wat was er gebeurd als justitie de idioot een pistool had laten afpakken? Mag je een auto in dit geval als wapen zien? Waarom was die justitie medewerker daar alleen als de idioot gevaarlijk werd beschouwd?
Ik kom niet verder dan diep triest. Diep diep triest.
De rechter besluit, op verzoek van meneer zelf, hem dan toch in vrijheid te stellen. Langer in hechtenis houden is een prima mogelijkheid, maar dan is de redelijke termijn overschreden waardoor de rechter in de rechtzaak niets extras meer kan opleggen. Dus meneer komt vrij.
De reclassering, justitie dus, vertrouwd het niet en stuurt er toch maar precies 1 medewerker, ik vermoed een klein tenger vrouwtje, naartoe om even te kijken hoe het met de idioot gaat. De idioot neemt zijn kansen waar en vertrekt per Volvo D6 om een compleet gezin van 4 personen naar de kloten te rijden.
Lennart van 4 komt om, zijn zusje is zwaar gewond, even als haar pappa en mamma.
Leve de liberale rechtspraak.
Waarom raakt me dit zo? Mensen die me kennen zullen weten waarom ik zo aanslag op een gezin van 4 mensen waarbij de oudste, Lennart omkomt en z'n zusje zwaar gewond is.
Dit is heel diep triest. Lijfstraffen lijkt me gepast. Voor de dader ook, maar ook voor alle Mafkezen die hier professioneel bij betrokken zijn.
Maar gelukkig voor die mensen zal er geen kop rollen. De rechtbank heeft al laten weten "vierkant" achter hun besluit te staan. Geen mea culpa, niets... Diep triest...
Wat was er gebeurd als justitie de idioot een pistool had laten afpakken? Mag je een auto in dit geval als wapen zien? Waarom was die justitie medewerker daar alleen als de idioot gevaarlijk werd beschouwd?
Ik kom niet verder dan diep triest. Diep diep triest.
- Jeroen
- Site Admin
Helemaal eens en ik snap heel goed waarom dit jou nog eens extra raakt. Wij hadden het er gister ook al over. Gesjeesde psychologiestudenten op geitewollen sokken die met een extreem roze bril op besluiten dat er toch wel goeds zit in iemand die al keer op keer heeft laten zien gewoon regelrecht gestoord te zijn. En dat is geen uitzondering! Keer op keer laten we idioten, doorgedraaide ideologen, moordenaars en verkrachters weer de straat op. Om vervolgens te zien dat ze gewoon weer los gaan. Diep triest inderdaad. Diep triest. Dit kun je niet uitleggen.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) kwam eerder al voorbij, zelf ook mee te maken gehad en erg snel of realistisch zijn ook deze volksdienaartjes niet. Nu heeft men besloten verpleeginstellingen aan de schandpaal te nagelen. Op zich is er niets mis met het publiekelijk bekend maken van partijen die niet aan wettelijke eisen voldoen of weigeren aanpassingen door te voeren, maar dan wel enigszins op basis van actuele informatie. Maar nee, de publicatie is gebaseerd op de stand van zaken ruim een jaar terug en er is geen enkele rekening gehouden met aanpassingen die sindsdien (het afgelopen jaar!) zijn doorgevoerd. Er is genoeg mis in de Verpleging & Verzorging, maar hier zit de IGZ wederom fout. Gaat er iets veranderen of gaan er koppen rollen? Natuurlijk niet.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
En wat vinden we dan van het 'sorry' van Rutte en z'n helper? Die ruiken natuurlijk kansen nu het ietsjes beter gaat en willen graag nog 4 jaar in het zadel dus met verkiezingen in aantocht beginnen we maar te paaien en sorry te blaten. Na acht jaar van louter niet nagekomen beloften, de crisis geenszins aanpakken, alleen maart de burger verder uitknijpen en bekende wantoestanden in stand houden. De crisis is nog zeker niet over en het is ondanks ons kabinet dat we nog het hoofd boven water weten te houden, niet dank zij. Misschien wel de slechtste uit onze geschiedenis. Wat mij betreft nooit meer Rutte en nooit meer VVD. Alternatieven? Daar zit 'm nou de kneep. In wie kun je nog wel vertrouwen hebben?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Een heel lastige!
Ik wil beslist stemmen, maar ik zou (met een christelijk petje op, ook dat nog..) niet weten wie.
Behoudens de ethische kwesties vind ik Pechtold nog wel een van de beste politicy.
Ik wil beslist stemmen, maar ik zou (met een christelijk petje op, ook dat nog..) niet weten wie.
Behoudens de ethische kwesties vind ik Pechtold nog wel een van de beste politicy.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
Wilders is op dit moment de grootste in de peilingen en dat snap ik ook wel gezien hetgeen wat er de afgelopen jaren zowel maatschappelijk als politiek heeft gespeeld, maar hij blijft de irrationele dronken oom op een verjaardag: vanalles blijven roepen. Het is gewoon een gestoorde clown. Wil je echter dat is roer drastisch om moet binnen het kabinet dan is dit, hoe vervelend ook, misschien wel de beste stemoptie. Geschikt om te regeren? neeJeroen wrote:Alternatieven? Daar zit 'm nou de kneep. In wie kun je nog wel vertrouwen hebben?
Sybrand Buma is in mijn ogen degene die de meest zinnige dingen heeft gezegd de afgelopen tijd, maar hij tekent waarschijnlijk net zo snel bij ieder kruisje van de EU als Rutte.
Inderdaad, wie kun je nog vertrouwen?
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- 323baur
- E21 VIP

Mss wel wijs om juist een specifieke persoon te gaan kiezen.
Dus niet de bovenste van een lijst, maar juist die op viel door begrijpelijke taal met een goed doel.
Peter omtzigt is er zo een.
Dus niet de bovenste van een lijst, maar juist die op viel door begrijpelijke taal met een goed doel.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
Raar dat Omtzigt me even ontgaan was maar hij is idd zeker geen slechte keuze.323baur wrote:Mss wel wijs om juist een specifieke persoon te gaan kiezen.
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- 323baur
- E21 VIP

Eens!