Hallo,
Ik heb een 320 6 uit 79. Sinds kort maakt het richtingaanwijzerrelais een ratelend geluid, en de knipperlichten werken niet correct. De alarmknipperlichten werken goed. Het is een relais met 4 contacten.
Alexander
richtingaanwijzer relais
-
alexander strik
- Newbee
- My E21(s): 320 6
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Re: richtingaanwijzer relais
check dit (click) topic, wellicht vind je hier je oplossing.
Het knipperlicht relais gaan langzaam aan stuk door veroudering, lampen gaan steeds korter aan, tot helemaal niet meer, behalve bij grotere belasting zoals bij alarmlichten, als er 4 in plaats van 2 lampen gestuurd moeten worden.
Ik vermoed dat het veroorzaakt wordt door veroudering van elco's in het relais. Origineel relais is peperduur, alternatief is mogelijk, maar dan moet je de bedrading in de relaisvoet aanpassen.
Het knipperlicht relais gaan langzaam aan stuk door veroudering, lampen gaan steeds korter aan, tot helemaal niet meer, behalve bij grotere belasting zoals bij alarmlichten, als er 4 in plaats van 2 lampen gestuurd moeten worden.
Ik vermoed dat het veroorzaakt wordt door veroudering van elco's in het relais. Origineel relais is peperduur, alternatief is mogelijk, maar dan moet je de bedrading in de relaisvoet aanpassen.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- 323baur
- E21 VIP

Re: richtingaanwijzer relais
Ik heb er wel een paar liggen hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.