Vijflandentour 2016 reactietopic

Directe links: Kalender en verslagen 2024-2025 ; Verslagen eerdere evenementen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Re: Vijflandentour 2016 reactietopic

Post by 323baur »

Plus 1
alles is gezegd; behalve 1 ding: de grootte van de groep.
Deze is naar mijn idee te groot aan het worden waardoor er een paar voor en nadelen ontstaan.

Voor is natuurlijk nog meer mooi blik en dito eigenaren.
En onderling is er meer kans op een leuk contact.

Nadelen zijn er ook:
Organisatorisch wordt het echt een uitdaging.
Verkeerstechnisch idem dito.

Persoonlijk vond ik een iets kleinere - meer samenhangende groep - fijner.
Ik besef me dat deze posting wellicht wat unheimische gevoelens los kan maken, maar het is denk ik wel goed om het benoemen.

Als laatste wil ik toch eindigen met een groot compliment aan OG.
Want ondanks het matige hotel heb ik een heerlijk weekend gehad.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

:thumbsup

ik heb trouwens even de post van Gerrit hierbij gezet aangezien er ook al verschillende foto's geplaatst waren hier, hebben we tekstueel en beeldmateriaal bij elkaar
Regards/groeten, Jeroen
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Allereerst, mijn respect en dank aan Geert en Odo die met minimale middelen een prachtig evenement met leuke verrassingselementen op poten hebben gezet. Al met al hebben wij genoten.

Ondanks dat de noordelijke Vogezen landschappelijk wat minder is dan de Eiffel, vond ik deze zeker niet minder, zeker niet als je het historische en economische aspect erin betrekt. De eerste was gezien de Maginot linie erg interessant, de tweede verbazingwekkend omdat (met name de Franse kant) in ontwikkeling minstens veertig jaar achterloopt. Dat ken ik alleen van de nadagen van de DDR toen de grenzen net open waren zeg maar. Wat dat betreft denk ik dat we behoorlijk geprezen zijn met de welvaart in dit deel van de wereld.

Kwa rijden vond ik dit zeker niet minder dan de Eiffel; ja die laatste kent wat meer hoogteverschillen en uitdaging in het aantal haarspeldbochten, maar de rijkelijk met lang aanhoudende (en steeds scherper wordende) bochtjes bedeelde landwegen en weggetjes in de Vogezen waren mijn auto op het lijf geschreven. Buiten het verplicht doorkruisen van een aantal grote plaatsen heb ik me wat dat betreft zeker niet verveeld.

Het hotel; de kamers en het ontbijt waren goed, maar de gastronomie en de gastvrijheid in het restaurant/café liet i.d.d. veel te wensen over. Wat dat betreft was het Eiffelhotel in Daun misschien een oude bende, maar de gehele gelegenheid nodigde uit tot gezelligheid. Wat dat betreft onderschrijf ik de mening van velen dat de ambiance in dit hotel daar niet toe uitnodigde.

De afstand was voor ons niet een probleem. Toegegeven, Kaiserslautern was voor ons circa 160 kilometer meer rijden dan het hotel in Daun, maar op de keper beschouwd kostte ons dat slechts een uurtje meer aan reistijd hetgeen tenminste ik niet als een issue zie. Sterker nog, de autobahn is een welkome mogelijkheid om eens lekker door te stampen of met andere interessante auto’s op te trekken. Zo trokken we op de A61 richting Alzey een poosje met een F10 M5 op; performance wise had ik natuurlijk geen illusies aangezien ik bij de editorial van Autovisie al ervaren had hoe snel een F10 30Jahre M5 een gat kan trekken; maar gezien de opgestoken duim van de bestuurder in de F10 hadden we duidelijk met een liefhebber te maken. Dat maak je niet vaak meer mee.

Wat dat betreft zou het wat mij betreft ook wel ietsje verder kunnen. De zuidelijke Vogezen en het Schwarzwald liggen niet veel verder weg en liggen binnen handbereik indien je een klein half uurtje meer reistijd accepteert. Dan kun je op vrijdag de Zuidelijke Vogezen aandoen met bekende klassiekers als de Ballon d’Alsache of the Hohneck resp. Grand Ballon en op zaterdag het Schwarzwald met o.a. de Hornisgrinde en de Kandel zelf aan doen. De laatste dag is het dan nog mogelijk een kleine route tot circa 14:00 naar het noorden te rijden waarmee de terugreis ook nog enigszins interessant word gemaakt.

Zelf ben ik dit jaar niet meegegaan naar Spa, maar ook niet naar de Nürburgring. Wellicht was ik onder andere omstandigheden wel mee naar Spa gereden, maar in dit geval lag het voor mij te ver uit de route. De Nürburgring had gekund, maar daar ben ik ook al zo vaak geweest dat ik het wel best vond. Op de A31 was er dermate veel ruimte dat we tot vier keer voor langere tijd met circa zeventig meter per seconde konden doorstampen. Dat was voor de oude dame ook al weer een jaar of 9/10 geleden en ik was benieuwd of ze het nog in zich had?…... Ja dus. Dat doelgerichte terugrijden was eigenlijk best wel relaxed.

Last but not least; de tips en tops.

• Het rijden met de vaste kern van de tweede groep
• De algehele cohesie binnen de groep.
• De zichtbare historie van de regio
• De route in Frankrijk.
• De verassing van Odo en Geert in het bos van d’Ingwiller
• Het gecoördineerde parkeren van de auto’s van vrijdag op zaterdag.

TIP
• De gastronomie van en de gezelligheid in het hotel kan beter
• De papieren versie van de routebeschrijving kan wat minder details bevatten. Bovendien mag de afstand wel op honderd meter nauwkeurig worden afgerond. Dat werkt even goed.
• Het gebrek aan parkeerruimte van zaterdag op zondag.
Carpe Diem, Raymond
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Goede discussie, dank voor de bijdragen! Maar afwisselen met wat plaatjes, niet?

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.

Post by bmw e12 e21 »

Mooie verslagen allemaal! :thumbsup
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ziet er weer goed uit Jeroen!
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Groentje_me
E21 VIP
E21 VIP

Post by Groentje_me »

Ook van deze kant een bijzondere grote dankbetuiging aan Odo en Geert voor de organisatie!

Wij hebben zeer genoten van dit bijzondere weekend met de club Bmw-liefhebbers.
De 318i heeft zich goed gehouden en met 1800km achter de rug zonder noemenswaardige problemen ben ik erg tevreden. Af en toe was het even flink aanpoten, maar opzich kon ik het allemaal goed bijhouden.

We kijken nu al uit naar het volgende feestje!

Iedereen bedankt voor het fantastische weekend!

Groeten Jan en Sandra
Groeten Jan Groen

- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Post Reply