Ik heb de zonnige zondag benut om de 320iS te ontdoen van 1.000 kilo Eifelbagger. Daarnaast wilde ik de metalen afdekking in de wielkast rechtsachter vervangen (eerste roest aan de auto blijkt beperkt to deze afdekking van pisbakkenstaal). Na het verwijderen van de oude afdekking en alles schoongemaakt te hebben vond ik de tankontluchtingsslang die achter deze afdekking huist wel erg antiek aanvoelen. Slang wel in huis maar niet lang genoeg, dus de afdekking er maar even afgelaten en slang besteld, gelijk ook even een manchet voor de tankvulhals besteld dan is alles in die hoek weer fris voor de komende jaren.
Komende weken wil ik nog wat neuzeldingetjes doen voordat de auto de winterschorsing in gaat. De BMW Business CD RDS heeft altijd maar een zeer matige radio ontvangst gehad ondanks een prima Füba antenne en met opruimen kwam ik de reserveradio tegen. Die er nog even in zetten, kan ik gelijk even kijken waarom ik linksvoor geen geluid meer heb, iets wat me niet genoeg boeide om voor aan het slopen te gaan maar nu kan ik wat zaken combineren.
Misschien even compressie meten omdat ik het gevoel had dat de auto iets minder krachtig aanvoelde en iets brommerig stationair liep, es kijken of dat gewoon het resultaat is van dagelijks met dieselkoppel rondhobbelen, of dat er echt iets is. Voorwielen mogen eigenlijk wel weer eens gebalanceerd maar om dat net voor iets van 6 maanden stalling te gaan doen is onzin.
En nodig aan de slag met foto's weer. Deze week staat het verslag van Le Mans Classic in BMW Car, tijd om door te gaan voor het volgende nummer en weer iets moois te maken over de OGP terwijl de redactie zich nog buigt over al dan niet een verslag meenemen van Chantilly. Dan is het echt gedaan met de fotoklussen voor dit jaar. Tijd om te gaan denken over de kalender voor 2017, die ik doorgaans goeddeels zelf mag invullen. Evenementen als Spa en de OGP blijven bijzonder, maar je moet ook oppassen niet steeds hetzelfde te publiceren. Maar eens denken over alternatieven zoals de Jarama Classic (maart, Spanje) als mooie starter van het klassieke raceseizoen, de Hockenheim Historic, de GPAO in Dijon, alternatieven zijn er zat. En ik wil eigenlijk wel een keer naar evenementen als Goodwood en Villa d'Este, of iets in rallysferen zoals Boucles de Bastogne (voorheen Legend Boucles de Spa) en het Eifel Rallye Festival, alleen hebben rallyevenementen doorgaans niet voldoende BMW content om een mooi uitgebreid artikel te maken. Desondanks wel erg leuk, zeker als dat dikke Groep B spul in actie komt en ook echt bereden wordt, en geen laffe demorondjes zoals op de meeste evenementen.
Het wordt gelukkig wat rustiger nu maar er is evengoed nog wat te doen!