323i Odo sleuteldagboek
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Succes ermee! 
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Aha weer een leuk restauratie topic om te gaan volgen, ik zag al genoeg laswerk.
succes gewenst Odo.
succes gewenst Odo.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Gaaf, Kerel!!! Ik kijk uit naar geel veel plaatjes. Juist de reactie van velen hebben me best wel eens door de lastige momenten gesleept. Dan was ik er helemaal zat van, maar reacties van mensen hier en elders waren dan lovend of bemoedigend, dat hielp. Want er komt een moment dat je niet verder wilt. Dan FF doorgaan en het wordt weer leuk. Echt!
Kortom, veel succes en veel plezier.
Kortom, veel succes en veel plezier.
- Smartie
- E21 VIP

- Posts: 1211
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Succes Odo.
Hopelijk kan deze 323 straks net zo langs als mee als de e21 van Koos (;
Hopelijk kan deze 323 straks net zo langs als mee als de e21 van Koos (;
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Zooooo maar even een update erop gooien. Is alweer lang geleden. Heb ondertussen niet stil gezeten.
De carrosserie is compleet kaal gemaakt en staat op een bok zodat deze wat makkelijk te verplaatsen is.
Niet alle tectyl verwijderd maar staat op de planning om aankomend weekend uit voeren. Lekker spelen met vuur en genieten van de lucht.
In November een week op cursus geweest bij een ervaren restaurateur.
http://www.oldtimerrestauratie-vanwel.nl/
Jacco, een soort happy droopy type, 2 meter hoog en 130 kilo zwaar, is een goede leermeester. Belangrijkste van die week. Neem de tijd en denk 5 stappen vooruit.
Mijn eigen cas meegenomen en onder supervisie 1 chassisbalk erin gezet. Veel geleerd die week en hoe je met eenvoudige gereedschappen toch wat kan maken van een plat stuk plaatwerk.
Verder mijn eigen lasapparaat meegenomen en het beetje laswerk zelf verricht. Echt een super leuke ervaring.
Ondertussen een paar nette plaatscharen gekocht. 3 varianten, link, rechts en recht…..
Thuis aangekomen de laatste werkzaamheden aan de chassisbalk verricht.
Verder wat kleine herstelwerkzaamheden verricht aan de kachelbak/ruitenwisser gedeelte onder het raam. Thv dashbordkastje een gat (nu bekend waar het water vandaan kwam na een regenbui) wat dicht gemaakt moet gaan worden. Stukje uit de donor genomen en alvat klaar gemaakt. Ook dat zal ik aankomende week onderhanden gaan nemen.
Er volgen foto`s.
Verder is de voorraad NOS onderdelenn aardig toegenomen en de zoektocht gaat onvermoeid verder. Nu de vaart erin houden om de cas verder te prepareren voor de volgende stap.
Planning. mmm nee niet echt. Blijf te druk met mijn werk maar ga de aankomende periode prio stellen aan carroserie werkzaamheden. Oplossing van mijn vrouw. Wegbrengen en laten uitvoeren en ophalen met een strik eromheen. Mmm. wel een idee maar minder leuk.
De foto`s.
Originele situatie

en erna.



Gat dicht gemaakt thv remleidingsteun.

En nieuwe steun gemaakt.


Stukje achter thv schokbrekerhuis/achterbank teruggezet. Deel van de donor gebruikt. Ooit verwijderd, waarschijnlijk om schokbreker los te halen.

en terug.

Er is nog een lange weg te gaan.
link naar het foto album.
https://goo.gl/photos/qbW11fG8Tc9W3s8NA
De carrosserie is compleet kaal gemaakt en staat op een bok zodat deze wat makkelijk te verplaatsen is.
Niet alle tectyl verwijderd maar staat op de planning om aankomend weekend uit voeren. Lekker spelen met vuur en genieten van de lucht.
In November een week op cursus geweest bij een ervaren restaurateur.
http://www.oldtimerrestauratie-vanwel.nl/
Jacco, een soort happy droopy type, 2 meter hoog en 130 kilo zwaar, is een goede leermeester. Belangrijkste van die week. Neem de tijd en denk 5 stappen vooruit.
Mijn eigen cas meegenomen en onder supervisie 1 chassisbalk erin gezet. Veel geleerd die week en hoe je met eenvoudige gereedschappen toch wat kan maken van een plat stuk plaatwerk.
Verder mijn eigen lasapparaat meegenomen en het beetje laswerk zelf verricht. Echt een super leuke ervaring.
Ondertussen een paar nette plaatscharen gekocht. 3 varianten, link, rechts en recht…..
Thuis aangekomen de laatste werkzaamheden aan de chassisbalk verricht.
Verder wat kleine herstelwerkzaamheden verricht aan de kachelbak/ruitenwisser gedeelte onder het raam. Thv dashbordkastje een gat (nu bekend waar het water vandaan kwam na een regenbui) wat dicht gemaakt moet gaan worden. Stukje uit de donor genomen en alvat klaar gemaakt. Ook dat zal ik aankomende week onderhanden gaan nemen.
Er volgen foto`s.
Verder is de voorraad NOS onderdelenn aardig toegenomen en de zoektocht gaat onvermoeid verder. Nu de vaart erin houden om de cas verder te prepareren voor de volgende stap.
Planning. mmm nee niet echt. Blijf te druk met mijn werk maar ga de aankomende periode prio stellen aan carroserie werkzaamheden. Oplossing van mijn vrouw. Wegbrengen en laten uitvoeren en ophalen met een strik eromheen. Mmm. wel een idee maar minder leuk.
De foto`s.
Originele situatie
en erna.
Gat dicht gemaakt thv remleidingsteun.
En nieuwe steun gemaakt.
Stukje achter thv schokbrekerhuis/achterbank teruggezet. Deel van de donor gebruikt. Ooit verwijderd, waarschijnlijk om schokbreker los te halen.
en terug.
Er is nog een lange weg te gaan.
link naar het foto album.
https://goo.gl/photos/qbW11fG8Tc9W3s8NA
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
En we gaan verder. Stukje niet plaatwwerk gemaakt tijdens de curus thc gaspedaalsteun. Geplaatst voor het plaatsen van de chassisbalk. Ik zeg 5 stappen vooruit denken.
Hoe het was.

Stap 1

Stap 2
`
Stap 3

Niet alles 100% vast gebakken. Nieuwe vloerdelen moeten er nog in. Ook hier weer 5 stappen vooruit denken en starks niet vergeten alles goed vast te lassen.
Hoe het was.
Stap 1
Stap 2
Stap 3
Niet alles 100% vast gebakken. Nieuwe vloerdelen moeten er nog in. Ook hier weer 5 stappen vooruit denken en starks niet vergeten alles goed vast te lassen.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Slim om zo'n uitgebreide foto reportage van de demontage vast te leggen. Details details...
Linkse en rechtse scharen, weer wat geleerd
Linkse en rechtse scharen, weer wat geleerd

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: 323i Odo sleuteldagboek
hahahs ja foto`s. Het blijft leuk om te doen. En dat alles meet een simpele Ifeun. Voor mij prima om het zo vast te leggen.
En de scharen. o zo handig. Zeker voor rondingen. tzt een krimp en rek machientje kopen. Chinese kwaliteit is voor deze hobby prima.
En de scharen. o zo handig. Zeker voor rondingen. tzt een krimp en rek machientje kopen. Chinese kwaliteit is voor deze hobby prima.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
thx!
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Mooi werk Odo! Dat doet goed als je dat allemaal zelf kan zeker! Top! 
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Mooi Odo .. onmiddellijk grondig aanpakken zoals het hoort 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
-
Groentje_me
- E21 VIP

- Posts: 1002
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Lekker bezig Odo!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Dank allen. We gaan rustig door
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003