+1, werkt fantastisch!Wondermike wrote:Zelf doen, straalkast is leuke toevoeging in de schuur.
Wondermike's Sharknose Garage
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Re: Wondermike's Sharknose Garage
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
-
- E21 Fanatic
- My E21(s): BMW 320 BAUR
BMW 320 BAUR
BMW 323i
Een mooi klusje Michel! ik had de topic nog niet gevolgd maar dat zal zeker veranderen.
Gr Jan
Gr Jan
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
M10 klusjes staan weer even stil. Wel hoogtepunten en dieptepunten met de E91. Met kerst de teller over de 200k getild. Mooi omdat je de tellerstand eigenlijk niet aan de auto merkt.
Vandaag alles opgeladen om te gaan mountainbiken en na 500m gestrand met een kapotte waterpomp. Staat de n52 wel om bekend en stond al op het preventief te vervangen lijstje. Wapu is electrisch en samen met de thermostaat, wat boutjes en slang toch wel rond de 600€
Goed, hoort erbij toch. Schade aan de dorpel is van de week hersteld. Nieuwe dorpel, bodemplaat en kriksteun en je ziet er niks meer van. Auto was gewassen, gezogen en met een flesje water in de bekerhouder afgeleverd. Top geregeld dus!
Vandaag alles opgeladen om te gaan mountainbiken en na 500m gestrand met een kapotte waterpomp. Staat de n52 wel om bekend en stond al op het preventief te vervangen lijstje. Wapu is electrisch en samen met de thermostaat, wat boutjes en slang toch wel rond de 600€
Goed, hoort erbij toch. Schade aan de dorpel is van de week hersteld. Nieuwe dorpel, bodemplaat en kriksteun en je ziet er niks meer van. Auto was gewassen, gezogen en met een flesje water in de bekerhouder afgeleverd. Top geregeld dus!
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Bah, dat zijn Porsche prijzen voor een waterpompje
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
Pomp is 400 ex. www.nietgrappig.nl
Ik wilde geen risico nemen met een aftermarket pomp, motordelen hou ik graag origineel. En de thermostaat zit achter de pomp dus die gaat gelijk mee.
Voor dezelfde prijs haal ik 4 tii zuigers....
Ik wilde geen risico nemen met een aftermarket pomp, motordelen hou ik graag origineel. En de thermostaat zit achter de pomp dus die gaat gelijk mee.
Voor dezelfde prijs haal ik 4 tii zuigers....

- Wondermike
- E21 Master
Gisteren mezelf kostelijk vermaakt op de laatste dag van het nieuwe jaar. De onderdelen waren al binnen bij BMW dus om 9.00 stond ik daar voor de deur.
Omdat ik zelf een brug heb dacht ik daar maar eens gebruik van te maken, wel zo gemakkelijk. Maar wie mijn garage kent weet dat ik dan eerst wat spullen opzij moet zetten.
Dus eerst de rijdende 02 Touring naar buiten en de bok met de 02 Touring cas erop. Dat was zo gepiept.
Op de brug staat een Baur en eronder ook, die laatste wilde al niet starten omdat een onverlaat het dashboardkastje open had laten staan. Goed start accu erbij en de volgende die naar buiten kan.
Brug naar beneden en de volgende Baur die dampend de schuur verliet, op straat was inmiddels geen plekje meer te vinden om te parkeren.
Hop, de E91 de schuur in en tussen de brug geparkeerd, armen van de brug onder de auto en omhoog dat ding. Althans dat was de bedoeling maar dat ging dus niet.
De onderkant van de auto is allemaal kunststof platen en er steken 4 kriksteunen onderuit maar daar kon ik de armen niet onder krijgen. Dit komt omdat bij het plaatsen de staanders te dicht bij elkaar zijn gezet ivm breedte van de schuur. Al dat werk dus voor niks
Dus het hele circus weer naar binnen en de E91 als laatste op bokken gezet voor de waterpomp wissel. Inmiddels 2 uur verder....
Met wat filmpjes van internet was het goed te doen, zelfs liggend op de grond en het ontluchten van het systeem via wat handelingen achter het stuur ging ook goed. Dat deed de oude pomp niet meer die was echt wel kaduk.
Spullen die eraf kwamen waren nog van 2005 dus na 11 jaar mag het best een keer.
Vandaag gaan we een stukkie cruisen dus hopelijk zit alles goed vast.
Omdat ik zelf een brug heb dacht ik daar maar eens gebruik van te maken, wel zo gemakkelijk. Maar wie mijn garage kent weet dat ik dan eerst wat spullen opzij moet zetten.
Dus eerst de rijdende 02 Touring naar buiten en de bok met de 02 Touring cas erop. Dat was zo gepiept.
Op de brug staat een Baur en eronder ook, die laatste wilde al niet starten omdat een onverlaat het dashboardkastje open had laten staan. Goed start accu erbij en de volgende die naar buiten kan.
Brug naar beneden en de volgende Baur die dampend de schuur verliet, op straat was inmiddels geen plekje meer te vinden om te parkeren.
Hop, de E91 de schuur in en tussen de brug geparkeerd, armen van de brug onder de auto en omhoog dat ding. Althans dat was de bedoeling maar dat ging dus niet.
De onderkant van de auto is allemaal kunststof platen en er steken 4 kriksteunen onderuit maar daar kon ik de armen niet onder krijgen. Dit komt omdat bij het plaatsen de staanders te dicht bij elkaar zijn gezet ivm breedte van de schuur. Al dat werk dus voor niks

Dus het hele circus weer naar binnen en de E91 als laatste op bokken gezet voor de waterpomp wissel. Inmiddels 2 uur verder....
Met wat filmpjes van internet was het goed te doen, zelfs liggend op de grond en het ontluchten van het systeem via wat handelingen achter het stuur ging ook goed. Dat deed de oude pomp niet meer die was echt wel kaduk.
Spullen die eraf kwamen waren nog van 2005 dus na 11 jaar mag het best een keer.
Vandaag gaan we een stukkie cruisen dus hopelijk zit alles goed vast.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Beetje omwegen maar uiteindelijk gelukt, da's ook veel waard!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
Ja missie geslaagd. Ik vind het ook leuk om dit soort zaken zelf op te lossen. Proefritje vandaag ook goed verlopen.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Ach dan heeft de complete inhoud van de garage ook weer eens van plaats gewisseld. Heerlijk om veel zelf te kunnen!
Klinkt herkenbaar met het moderne spul hoor. Hier ook alleen 4 krikpunten waar het rubber blok onder kan. Alleen is de wielbasis zo groot dat ik de voorwielen op stoeptegels moet zetten om de rubber blokken onder de dorpels te krijgen. Gelukkig past ze wel tussen de kleine staanders maar om de E60 binnen te krijgen is een flink karwei (mensen die bekend zijn bij mij thuis weten wel waarom).

Klinkt herkenbaar met het moderne spul hoor. Hier ook alleen 4 krikpunten waar het rubber blok onder kan. Alleen is de wielbasis zo groot dat ik de voorwielen op stoeptegels moet zetten om de rubber blokken onder de dorpels te krijgen. Gelukkig past ze wel tussen de kleine staanders maar om de E60 binnen te krijgen is een flink karwei (mensen die bekend zijn bij mij thuis weten wel waarom).
Gr Peter V.
- Wondermike
- E21 Master
Garage is gisteren in 1 dag tijd een stuk leger geworden. De bruine 2002 Touring is vrij spontaan van eigenaar gewisseld en ook een tweede 2000 Touring die ik op papier nog had is vertrokken naar die Heimat.
De reden zal ik binnenkort wel uitleggen
Dichter naar mijn doelstelling, 2 Baurs en de 2000tii.
De reden zal ik binnenkort wel uitleggen

Dichter naar mijn doelstelling, 2 Baurs en de 2000tii.
- 323baur
- E21 VIP
Ach ja...soms gaat het snel.
Ik sta ook op min5(!!) autos
Ik sta ook op min5(!!) autos
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
Haha, you can't keep em all. Hoe graag ik dat soms zou willen.