323i van Walter
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Leuk, ga ik bekijken. Ik heb die intentie niet, ik zou er niet van kunnen leven en vind het als hobby mooi zat. Lekker prutsen, mooiste wat er is.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Ik was gebleven bij het laswerk. Eenmaal alles afgewerkt komt de volgende fase. Het beschermen. Dus de primer is belangrijk. Uiteraard heb ik een primer die (bijna) op kleur is.


Daarna de naden afgekit en ook de doppen erin gekit.



Nog een laagje primer en daarna konden de scheidingsschotjes terug op hun plek.



Die uiteraard, na een laagje primer, ook afgekit zijn.




Daarna de naden afgekit en ook de doppen erin gekit.



Nog een laagje primer en daarna konden de scheidingsschotjes terug op hun plek.



Die uiteraard, na een laagje primer, ook afgekit zijn.


- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Mooi Koos!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Really impressive!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Nu de schotjes zijn geplaatst en de binnenkant in de primer staat, kan de aandacht worden verlegd naar de randjes van de kofferbak.


De roest is uitgeschuurd en behandeld met een omvormer, de paar gaatjes heb ik dicht gelast.
Daarna de kofferbak afgeplakt voor een volgende klus.

Die klus is de antidreun.




De roest is uitgeschuurd en behandeld met een omvormer, de paar gaatjes heb ik dicht gelast.
Daarna de kofferbak afgeplakt voor een volgende klus.

Die klus is de antidreun.


- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Je kunt echt zien dat je ondertussen gewoon ervaring heb. Machtig mooi om te zien Koos.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Dank je, Peter. Ik moet zeggen dat ik de plannen snel uitgewerkt heb, inderdaad!
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Zeer knap idd .. zeg je werk alvast op
Zo'n vakwerk kom je nergens meer tegen . Als je dat professioneel zou kunnen doortrekken zit je goed.
Mensen willen hier dik voor betalen !!

Zo'n vakwerk kom je nergens meer tegen . Als je dat professioneel zou kunnen doortrekken zit je goed.
Mensen willen hier dik voor betalen !!
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- 02-er
- E21 VIP
- Posts: 471
- Joined: Thu Aug 05, 2010 12:19 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
- Location: Belgium
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
TOP Koos. We zijn niet anders gewoon van jou.
E21 323i. Baur Alpine White '80
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Ziet er weer erg fraai uit zo. Welke antidreun gebruik je?
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Dit is de black00011 van Motip. Inmiddels zit de kleur er op, van morgen zag Walter de eerste laag, inmiddels de tweede laag. Dinsdag de derde en laatste laag, dan is de binnenzijde van de kofferbak gereed!
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Vandaag was het sloopfeest. Walter was aanwezig en ook Arnold kwam kijken. Maar al snel waren Walter en Arnold samen de Kastanje van Walter aan het demonteren. De deur eruit, de voorbumper eraf, het voorspatbord eraf en daarna het volledige interieur. Alleen de hoedenplank en het dashbord zitten er nog in, mijn eigen e21 is op dit moment veel completer dan de 323i van Walter
.
Het doel van het verwijderen van het interieur is om bij de achterbank de wielbakken vrij te maken, daar zitten aan beide zijden rotte plekken, die in een Scandinavisch land vol zijn geblubberd met een soort kit/plamuur. Dat moest er uit en hersteld worden. Omdat je niet kunt slijpen en lassen in een auto met een half interieur erin, zonder schade te maken, moest alles er uit.
Dat eenmaal gedaan hebbende werden ook de vloerbedekking en de onderliggende matten eruit gehaald.
Walters 323i beschikt ontegenzeggelijk over de mooiste en nieuwste isolatiemat tegen het schutbord. Die is een paar jaar geleden vervangen voor een nieuwe, dat kan niet anders. Het andere nieuws is dat de vloer heel verschrikkelijk is verprutst. Grote gaten er in en stukken blik over andere stukken rotterij heen gebakken en geflanst. Overal zit spuitnevel op, de randen, de deurstrips en zelfs op de grille. Te beroerd om wat stripjes los te halen.
Anyway, die vloer is dus een gevalletje snel herstellen en mooi maken, de dorpel blijkt aan de binnenzijde zo verschrikkelijk vergaan, dat de hele buitendorpel een centimeter of 3 omhoog is gekomen. Dat gaan we allemaal herstellen. Is het een slechte auto? Nee, het is een hele harde en leuke auto, maar wel met een paar aandachtsplekken, daar ontkom je niet aan. Na deze winterbeurt zijn er nog steeds plekken die aangepakt moeten worden, maar dat kan prima een jaartje wachten. Kortom, zeker de moeite waard om op te knappen.
De schade:
Rotte dorpel, als je goed kijkt, zie je de rechthoekige afdruk van de verstevigingsplaat boven de kriksteun uitsteken in de dorpel. Er dwars doorheen gedrukt.

Even wat prikken:

De rotte plekken in de wielbakken, hier al uitgesneden. Plaat erachter even behandelen en een nieuw stukje erin.


En de katsverrotte bodem

De donordorpel in bewerking. Moet nog wat aan gelast en aangepast worden, dan even stralen en spuiten, maar ik ben heel blij met dit harde stuk donorvlees!


De harde werkers:
Arnold legt geduldig uit aan Walter hoe alles in elkaar zit en werkt

Walter die voor het eerst z’n auto te lijf gaat met veger en blik

De stofzuiger er nog even door


Lekker krabben aan de kont (van de auto)

En nog een sfeerplaatje.

Resumé: veel gedaan lekker gewerkt en ik heb wederom een gezellige dag gehad! Dank voor die gezelligheid, Arnold en Walter!

Het doel van het verwijderen van het interieur is om bij de achterbank de wielbakken vrij te maken, daar zitten aan beide zijden rotte plekken, die in een Scandinavisch land vol zijn geblubberd met een soort kit/plamuur. Dat moest er uit en hersteld worden. Omdat je niet kunt slijpen en lassen in een auto met een half interieur erin, zonder schade te maken, moest alles er uit.
Dat eenmaal gedaan hebbende werden ook de vloerbedekking en de onderliggende matten eruit gehaald.
Walters 323i beschikt ontegenzeggelijk over de mooiste en nieuwste isolatiemat tegen het schutbord. Die is een paar jaar geleden vervangen voor een nieuwe, dat kan niet anders. Het andere nieuws is dat de vloer heel verschrikkelijk is verprutst. Grote gaten er in en stukken blik over andere stukken rotterij heen gebakken en geflanst. Overal zit spuitnevel op, de randen, de deurstrips en zelfs op de grille. Te beroerd om wat stripjes los te halen.
Anyway, die vloer is dus een gevalletje snel herstellen en mooi maken, de dorpel blijkt aan de binnenzijde zo verschrikkelijk vergaan, dat de hele buitendorpel een centimeter of 3 omhoog is gekomen. Dat gaan we allemaal herstellen. Is het een slechte auto? Nee, het is een hele harde en leuke auto, maar wel met een paar aandachtsplekken, daar ontkom je niet aan. Na deze winterbeurt zijn er nog steeds plekken die aangepakt moeten worden, maar dat kan prima een jaartje wachten. Kortom, zeker de moeite waard om op te knappen.
De schade:
Rotte dorpel, als je goed kijkt, zie je de rechthoekige afdruk van de verstevigingsplaat boven de kriksteun uitsteken in de dorpel. Er dwars doorheen gedrukt.

Even wat prikken:

De rotte plekken in de wielbakken, hier al uitgesneden. Plaat erachter even behandelen en een nieuw stukje erin.


En de katsverrotte bodem

De donordorpel in bewerking. Moet nog wat aan gelast en aangepast worden, dan even stralen en spuiten, maar ik ben heel blij met dit harde stuk donorvlees!


De harde werkers:
Arnold legt geduldig uit aan Walter hoe alles in elkaar zit en werkt

Walter die voor het eerst z’n auto te lijf gaat met veger en blik

De stofzuiger er nog even door


Lekker krabben aan de kont (van de auto)

En nog een sfeerplaatje.

Resumé: veel gedaan lekker gewerkt en ik heb wederom een gezellige dag gehad! Dank voor die gezelligheid, Arnold en Walter!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29936
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
En weer super afgewerkt denk ik. Heb je wel Walter goed aan het werk gezet vandaag?



Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 282
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Driewegen, Zeeland
Re: 323i van Walter, carrosserie werkzaamheden p. 17
Dat ziet er weer goed uit
Even een vraagje tussen door, hoe halen jullie de deuren eruit?
Door de deur stoppers eruit te halen of dmv de pin die aan de A-stijl bevestigd zit?
Mvg, Krijn

Even een vraagje tussen door, hoe halen jullie de deuren eruit?
Door de deur stoppers eruit te halen of dmv de pin die aan de A-stijl bevestigd zit?
Mvg, Krijn