Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Die zwarte 323i heeft inderdaad veel werk. Deze heeft een beetje schade gehad op de motorkap/front. Auto is van Roelof geweest en nieuwe eigenaar zou hem gaan opknappen. Prijs is volgens mij behoorlijk opgelopen sinds hij Staphorst heeft verlaten.
Die andere 'spuitklare' 323i was volgens de verkoper een mooie auto, roestvrij, klaar om te spuiten en blablabla. Nadat hij klaar was met z'n verhaal en ik eigenlijk alleen om de vraagprijs had gevraagd moest ik zelf vertellen wat de auto waard zou zijn. Ik heb gezegd zoals ik het kan zien max. €2500. De verkoper werd een beetje kribbig toen ik zei dat er geen roestvrije e21's bestaan. Hij was er heilig van overtuigd dat deze roestvrij was en hij zou het me vandaag (na bezichtiging in z'n loods door hemzelf) laten weten... tot nu geen reactie.
Groeten Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
We vissen lekker met zijn allen in dezelfde kleine vijver. Wat is er toch veel rommel te koop.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hier staat een uitgebreid fotoverslag van die 316. Italiaanse import, matching numbers, ziet er redelijk overtuigend uit. Ofwel, een kans om een nieuwe E21 te kopen? Zie net op Facebook dat de auto opInterclassics Maastricht staat. http://www.marminicars.nl/aanbod/id1028 ... 30-km.html
Op vavato.com wordt een witte E21 316 Baur aangeboden. Volgens het Baur register zou dat een 320/6 moeten zijn van 01/1979.
Maar als ik de auto beoordeel hebben we hier te maken met een stukje huisvlijt. Alles roept type 2 omgekat hok.
Ze hebben ook nog een op het eerste gezicht knappe 323i in het aanbod.
Tsja de veilingsites schieten als paddestoelen uit de grond en er is weinig reden tot vertrouwen. Hebben al een paar keer geboden op zaken die verkocht werden aan een andere bieder en vervolgens met een kletsverhaal weer opnieuw worden aangeboden door de oorspronkelijke aanbieder. Ik denk dat men inzage heeft in de maximale biedingen en daar misbruik van maakt: prijs opdrijven of verkoop annuleren. Behalve gerenommeerde sites als eBay en Catawiki zou ik die honderden andere veilingsites kritisch in de gaten houden.
Deze autos bij vavato gaan weer skyhigh hoor.
Ze doen heel slim een lage instapprijs om zoveel mogelijk interesse te krijgen.
Laatst was er in Italie ook een veiling met wat e30 m3 zooi....niet normaal wat een prijzen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hoe slim zijn ze bij Vavato ze bieden een 316 Baur met een 316 viercilinder aan en op het typeplaatje staat toch duidelijk 320A.
Het Baur plaatje zit ook aan de verkeerde kant gemonteerd hier zit hij voor het vin nr.
en de Cas is van een viercilinder type 2