
Eerst klus was het kaal maken van het zooitje, omdat de wielkasten nog wat verdere aandacht nodig hebben op termijn heb ik die even gelaten voor wat het is. Na het kaalmaken wat kleine plekjes behandeld en nog een 4-tal dichtgemaakt. Hier heeft in het verleden waarschijnlijk een trekhaakje onder gehangen.

Toen dat allemaal redelijk was heb ik de hele binnenkant netjes in de lak gezet met een paar laagjes Hamerite. Tuurlijk, dan kan vast en zeker duurzamer, maar slechter wordt het er niet op. Zoals hierboven te zien was ik zelf al begonnen met het maken van een afdekplaat, eerste opzet gezaagd uit 4mm MDF.

Rest alleen nog een vers matje in de koffer, waarna het op een originele E21 begint te lijken. Gelukkig zijn er nog genoeg andere zaken op te lossen...
Uit magazijn Groen de benodigde onderdelen gehaald om het verhaal compleet te maken, dus ook snel zat de dop erin. Past als een huis, is lekker stevig en ziet er al stukken beter uit. Tijd om de zaken daaronder compleet te maken, dus reservewiel erin, krikje en alles vast met vers verzinkt spul wederom uit magazijn Groen!

Daarna de afdekplaat in het grijs geschilderd, zodat hij nog meer op het origineel lijkt. Ook nog wat afdekdopjes opgescharreld, schoongemaakt en in de koffer op de juiste plekken gestopt. Al met al een netjes geheel wat er jaren niet zo uitgezien heeft.

Rest alleen nog een vers matje in de koffer, waarna het op een originele E21 begint te lijken. Gelukkig zijn er nog genoeg andere zaken op te lossen...

Dan door met de hoedenplank, dat was een mooi verzaagd verhaal met enorme speakers en niet passend qua kleur bij de rest van het interieur. Ander probleem was dat de veren van de kofferklep er ook niet inpassen bij deze enorme speakers en dat leverde ook genoeg irritatie op bij het openen.

Dus, heel net hoedenplankje met origineel formaat speakers erin en natuurlijk weer veren aan de kofferklep. Heerlijk en weer met een bedankje aan Jan! Stukken beter zo:

Zo maken we er stukje bij beetje wat van, volgende stap is worden waarschijnlijk de kofferbakrand, gedeelte achter de achterbank en de wielkasten? Of toch maar de Volvo 240 en E30 remmerij er onder...
Keuze genoeg hier.

