I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Die anti-piepplaatjes gebruik ik ook al jaren niet meer, en het piepen hoor ik ook nooit.
Wellicht dat nr.9 er voor zorgt dat de velgen wat minder zwart worden?
Ik weet dat Peter v. ze op de auto had zitten, wellicht dat hij het e.e.a. kan toelichten.
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
e-einundzwanzig wrote:Ik weet dat Peter v. ze op de auto had zitten, wellicht dat hij het e.e.a. kan toelichten.
Ik heb niet de afdekkapjes erop zitten maar wel de piepplaatjes. valt verder niets over te zeggen. Piepen van remmen heeft niet alleen te maken met eventueel vuil en blijven hangen van een remblok in de klauw. Het is vaak een combinatie van frictiemateriaal/temperatuur en samenstelling materiaal remschijf.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
ah ik had weer es dingen door elkaar gehaald zie ik teruglezend nu, nr 8 zijn de befaamde anti piepplaatjes, nr 9 kappen die bijv helpen grind tussen de blokken vandaan te houden. Sowieso niet echt aan te bevelen bij een wat sportievere rijstijl omdat je dan nog slechter de warmte van de blokken kwijt kunt.
Dat plaatje stond laatst op ebay te koop. Heb het er ook niet op.
Wel is dit jaar gepland de volvo 240 tubo klauwen te monteren.
Met dank aan de gedetailleerde uitleg van Geert.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm