Zo zijn we zo maar weer 3 maanden verder....
Waar ze gebleven zijn weet ik niet maar ik weet zeker dat ik niet drie maanden niks heb gedaan, kijken of ik dat in een klein berichtje kan samenvatten.
Allereerst gaat er veel tijd zitten in het mountainbiken wat ik sinds eind dit jaar minimaal 1 keer in een weekend doe, op de weg is dit niet meer leuk dus inmiddels door het hele land op zoek naar de mooiste parcours. Dat gaat natuurlijk ook wel eens mis op twee wielen waardoor dit de komende weken niet meer kan.
Verder was ik bezig met de aanschaf van wat 02 spul, dat is allemaal goed verlopen. Een grote berg 02 NOS spul ligt nu door het hele huis verdeeld (lees verstopt) en de inboedelverzekering is aangepast.
De 2 auto's die bij het pakketje zaten zijn verdeeld in Noord Holland opgeslagen. De Polaris Touring in de garage hier en de oranje cas naar een andere grote verzamelaar die nog ruimte had.
Leuk detail, daar staan nu 2 oranje Tourings naast elkaar die waarschijnlijk op dezelfde lopende band hebben gestaan, er zitten precies 20 nummers tussen de chassisnummers van deze identieke auto's.
En dat na 44 jaar.
De Polaris Touring bleek na een kleine inspectie er nog prima uit te zien op wat roestschade aan de neusdelen. Rondje remmerij, koppelingcilinders en andere wielen en hop naar de APK. Afgekeurd
En wel om een niet goed vast zittend knipperlicht. Ze konden hem ook niet vastzetten omdat er geen plaatwerk achter zat om wat in vast te zetten. Herkeuring met een ander spatbordje en voila. Apk tot 2019.
Inmiddels de paasrit van de 02 club/touring club gereden en dat waren ruim 500 probleemloze kilometers. De auto gaat de verkoop weer in zodat ik me (eindelijk) weer kan gaan focussen op mijn tii project.
Nog wel even het 35 jarige jubileum van de Touring Club mee vieren eind mei.
Toen kwamen er brieven van de RDW over APK's die gingen verlopen, beide Baurs waren weer eens aan de beurt. Dus stof eraf en voor beide was het eigenlijk een formaliteit. Ook deze zijn tot 2019 weer road legal.
Dag na de keuring lag er een grote olieplas onder het rechter achterwiel van de witte Baur, Bilstein overleden. Ach ja die waren al behoorlijk op leeftijd dus komen er straks nieuwe onder de blauwe Baur en schuiven we weer een oud setje door naar de witte. Blijft toch de low budget car
Van de week nog nieuwe Conti's onder de blauwe Baur ivm een aankomend tripje naar de Alpen

Volgende maand gaan we samen weer op pad voor 9 dagen cruisen. Dus het ritje morgen is weer een leuk testrondje. De voorbereidingen zoals routes en hotels zijn echte tijdvreters, Angela wil graag "meelezen" tijdens het rijden dus niet ff een itn bestandje maken en in TomTom prakken maar een echt roadbookje moest er komen. Neem van mij aan, dat kost tijd!
En dan overal tussendoor loopt er nog het verhaal Nissan 200sx van het kind, pfff dat heeft weer behoorlijk wat tijd (en zijn geld) gekost.
Ook een Nissan kan roesten dus hadden we een paar klusjes laswerk, de bak moest hier voor uitgebouwd en hij dacht even de krukas keerringen te vervangen. Dat daarbij de krukas 3mm heen en weer geschoven kon worden zorgde voor wat meer kopzorgen en inmiddels is zijn blok gereviseerd en hebben we gisteren het kale onderblok weer ingebouwd en de eerste aanbouwdelen teruggeplaatst. Vanavond komt de gereviseerde en geflowde kop weer terug en zondag is het Jap-fest op Zandvoort appt hij elk half uur. Voelt u de druk die op mijn schouders rust....
Nou dat vat het allemaal wel even samen. Zal vanavond nog wat fotos plaatsen, mijn mobiel is de komende 4 uur nog bezig om alles naar mijn pc te slurpen.