e21 318 koral red
Re: e21 318 koral red
weer een dompertje , torretje heeft 3 ltr olie verstookt in ongeveer 800km ( heb geen rook ontwikkeling en lekkage gezien ) en ja hoor lagertje,s eruit ,
begin het nu zat te worden ,komt geen eind aan ,heb al een andere auto voor dochter gekocht zodat ze kan rijden.
paar nachtje,s slapen om een besluit te nemen
begin het nu zat te worden ,komt geen eind aan ,heb al een andere auto voor dochter gekocht zodat ze kan rijden.
paar nachtje,s slapen om een besluit te nemen
pfff,
mooi zuur, aan de andere kant, nu is hij bijna zover.
Heb wel een goedkoop e21 blokje maar weet zo niet de staat, gekocht bij een partij.
groeten loentje
mooi zuur, aan de andere kant, nu is hij bijna zover.
Heb wel een goedkoop e21 blokje maar weet zo niet de staat, gekocht bij een partij.
groeten loentje
ja het ging net zo lekker , verdomde waterlekkage eindelijk opgelost , afgelopen zaterdag carb.afgesteld liep verder als een zonnetje weekend mee gereden en maandag ochtend naar het werk ,starten leek wel of er heipalen de grond in gingen , was welliswaar na 500 meter weer rustig en eenmaal op het werk af laten koelen bleek de peilstok droog te zijn enja olielampje die knippert met stationair al zolang ik hem heb ondanks een nieuwe zender.
vond ook dat de motor vanaf 80km tot 110km een verschrikkele herrie maakte,oke tis geen nieuwe .
maarja , heb de motorrevisie man gebeld en kan hem het kopje en onderblok komen brengen en zal rond de 300-400 gaan kosten , we zien wel .
dochter heeft een auto dus heb de tijd ,pfffffff , maar word er niet blij van
vond ook dat de motor vanaf 80km tot 110km een verschrikkele herrie maakte,oke tis geen nieuwe .
maarja , heb de motorrevisie man gebeld en kan hem het kopje en onderblok komen brengen en zal rond de 300-400 gaan kosten , we zien wel .
dochter heeft een auto dus heb de tijd ,pfffffff , maar word er niet blij van
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Ik denk dat we collectief moeten achterhalen waar deze vandaan komt want jij heb echt alle pech die je kunt hebben met deze "gerestaureerde" E21.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
de auto komt uit schiedam en heb de eigenaar al weer een mail gestuurd toen bekend was dat de cass een type 2 is , oh de auto heeft zoveel eigenaren gehad zei die en wilt u mij nu niet meer lastig vallen en toen weer een mail gestuurd ( mijn eerste grote mail had ik gezegd dat ik geen foto,s en rekeningen had ,even uit de tent lokken ) en toen verteld dat de laatste 5 eigenaren hij nummer 3 was en laat nummer 3 nou minimaal tussen 2012 en 2015 eigenaar zijn geweest en in 2014 de cass off-body gestraald en gespoten heeft en laswerk verricht ,motor opgeknapt , pakkingen vervangen etc.
Op de rekeningen staan overduidelijk zijn naam en adres in de periode 2012-2015.
kan wel met 20 man voor de deur gaan staan maar schiet ook niet op.
Op de rekeningen staan overduidelijk zijn naam en adres in de periode 2012-2015.
kan wel met 20 man voor de deur gaan staan maar schiet ook niet op.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
nee, maar dit soort knutselvreugde mag best wel beloond worden met een eervolle vermelding hier, met voor en achternaam. Niks mis mee.
had al op de vorige pagina vermeld maar voor de liefhebbers nog een keer ; Zoran Jovanovic te Schiedam
ben begonnen , bak en motor eruit gehaald vanavond
, kwam weer leuke dingen tegen : tussenlager cardan kaput , price-as lager kaput , lekkage krukaskeerring bak zijde ,morgen kopje eraf en wegbrengen.

, kwam weer leuke dingen tegen : tussenlager cardan kaput , price-as lager kaput , lekkage krukaskeerring bak zijde ,morgen kopje eraf en wegbrengen.
mijn price-as lager was een naaldlager is dit om te zetten naar een kogellager ???
bakkie wordt ook opgeknapt ,erg veel speling op hoofdas.
wil niet op de feiten vooruitlopen maar denk dat ie straks zo gaat

bakkie wordt ook opgeknapt ,erg veel speling op hoofdas.
wil niet op de feiten vooruitlopen maar denk dat ie straks zo gaat
-
krijn98
- E21 Fanatic
- My E21(s): '78 bmw 316
Leuke manier van de motor eruit halen, nog niet eerder gezien. Als ik jouw was zou ik even heel goed kijken of er las naden te zien zijn bij het chassis nummer. Die steunen op je rechter veerpoot toren is voor een kvs-reservoir, iets wat een 318 niet heeft/ zou moeten hebben.
Zeer leuk dat het na vallen en opstaan toch goed word aangepakt
Mvg, Krijn
Zeer leuk dat het na vallen en opstaan toch goed word aangepakt
Mvg, Krijn
Last edited by krijn98 on Thu Mar 30, 2017 12:14 pm, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dat die auto niet klopt, is wel duidelijk. De cas is van een type 2 320/6.
Maar Jan pakt het goed aan en gaat er gewoon veel plezier van hebben. Maar nu nog even doorbijten.
Maar Jan pakt het goed aan en gaat er gewoon veel plezier van hebben. Maar nu nog even doorbijten.
Jan.... respect!!
is bekend ,linkerkant heeft ie 2 punten zitten voor een onstekingsmodule, maar als ik dan weer kijk naar de achterkant zit er gewoon een type 1 achterpaneel in ( te zien aan de uitlaat uitsparing ),kan ook verder onder de auto niet zien of de kop gewisseld is .krijn98 wrote:Leuke manier van de motor eruit halen, nog niet eerder gezien. Als ik jouw was zou ik even heel goed kijken of er las naden te zien zijn bij het chassis nummer. Die steunen op je rechter veerpoot toren is voor een kvs-reservoir, iets wat een 318 niet heeft/ zou moeten hebben.
Zeer leuk dat het na vallen en opstaan toch goed word aangepakt![]()
Mvg, Krijn Gouka
maaja ,daar maak ik me niet meer druk om, als ie straks maar weer rolt