Het idee was van voor naar achteren het project af te bouwen.... gaat ook gebeuren maar ik maak even een sprong voorwaarts om daarna weer een paar stappen terug te kunnen doen
Daniëls 320D/E21 Project
Re: Daniëls E21 320d Project
update!
Het idee was van voor naar achteren het project af te bouwen.... gaat ook gebeuren maar ik maak even een sprong voorwaarts om daarna weer een paar stappen terug te kunnen doen
Dat weet ik 

Links E46 diff en rechts E87/E90 diff
Zoek de verschillen
Voorste flens, deksel achterzijde en de voorste Ophangpunten zijn de voornaamste verschillen.

Beide zijn een middel-groot diff, voorheen bekend als een 188-diff
E46 diff heeft nagenoeg de zelfde overbrenging en heeft een sper.
Dus deksel overgeschroefd..

Mijn grootste uitdaging was om de voorste ophangpunten aan te passen. ( Je hebt geen of nauwelijks referentie om het geheel waterpas te krijgen en in te meten)

Ophangpunten doorgesneden, vlakgeslepen, diff uitgelijnd

Nu eerste strippen gehecht en hopen dat alles redelijk goed inlijn ligt

Gewicht van de achteras nog wat verlaag

Even een stukje gereedschap gemaakt om de rubbers eruit te persen, die na het laswerk al redelijk verbrand waren. Een paar nieuwe PU-rubbers zijn onderweg.

Laswerk ontvet, even zinkcompound op gesmeerd en na bewerkt met een carrosserielak

Nu een cardanas samenstellen

Even een stukje gereedschap gemaakt om de rubbers eruit te persen, die na het laswerk al redelijk verbrand waren. Een paar nieuwe PU-rubbers zijn onderweg.

Laswerk ontvet, even zinkcompound op gesmeerd en na bewerkt met een carrosserielak

Nu een cardanas samenstellen

Alleen nog wat vloeibare pakking en de as kan er weer onder
Diff gevuld afgedicht & gemonteerd. Achteras zit weer onder de E21

Motor/bak er weer uit, aandrijfflens van de bak moest er weer op, voorlopig ga ik met een hardyschijf rijden. Andere optie is om een verloop te maken om een homokineetkoppeling aan de bakzijde te hebben.
Het voorste subframe gedemonteerd om de zitting van rechter motorsteun af te lassen en af te werken. Deze kan er ook onder!

Motorruimte weer wat fatsoeneren na het laswerk rondom de rembekrachtiger(kan er alleen uit als de motor eruit is) en intercoolersteunen.
Nu de motor er naast ligt mooi de ruimte om nog even te kijken naar de olieretourleiding van de turbo, de origineel aansluiting zit wat aan de hoge kant voor de nieuwe turbo. Of netjes afvoerbuisje maken of een aansluiting in de carterpan lassen.
Stay Tuned

Motor/bak er weer uit, aandrijfflens van de bak moest er weer op, voorlopig ga ik met een hardyschijf rijden. Andere optie is om een verloop te maken om een homokineetkoppeling aan de bakzijde te hebben.
Het voorste subframe gedemonteerd om de zitting van rechter motorsteun af te lassen en af te werken. Deze kan er ook onder!

Motorruimte weer wat fatsoeneren na het laswerk rondom de rembekrachtiger(kan er alleen uit als de motor eruit is) en intercoolersteunen.
Nu de motor er naast ligt mooi de ruimte om nog even te kijken naar de olieretourleiding van de turbo, de origineel aansluiting zit wat aan de hoge kant voor de nieuwe turbo. Of netjes afvoerbuisje maken of een aansluiting in de carterpan lassen.
Stay Tuned
Vandaag niet veel kunnen doen.... Maar wel een hele leuke dag gehad @SM2017 (goed geregeld weer
)
Iets te enthousiast geweest. Olie retour leiding van de turbo in de carterpan gemaakt....

Dit lijkt wel goed maar in praktijk ligt het olie niveau in de carterpan vrijwel gelijk of lager. Probleem is mogelijk dat de olie niet goed terug loopt met gevolg dat de turbo dit de uitlaat in drukt....
Nwe positie gekozen na het nodige meet werk aan de peilstok(!!)

Deze gekozen positie blijkt erg mooi te passen..................................................
Iets te enthousiast geweest. Olie retour leiding van de turbo in de carterpan gemaakt....

Dit lijkt wel goed maar in praktijk ligt het olie niveau in de carterpan vrijwel gelijk of lager. Probleem is mogelijk dat de olie niet goed terug loopt met gevolg dat de turbo dit de uitlaat in drukt....
Nwe positie gekozen na het nodige meet werk aan de peilstok(!!)

Deze gekozen positie blijkt erg mooi te passen..................................................
- 323baur
- E21 VIP

Plus2!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Beugel gemaakt voor de plus-pool in de motorruimte. (Accu staat op de achterbank
)

Volgens mij heb ik de meeste beugels en bevestigingspunten klaar in de motorruimte en hoeft er niet meer geslepen en gelast te worden dus kan alles in de zink-compound
Vond nog wel een gaatje die afgedicht kon worden.....

Vragen

Volgens mij heb ik de meeste beugels en bevestigingspunten klaar in de motorruimte en hoeft er niet meer geslepen en gelast te worden dus kan alles in de zink-compound
Vond nog wel een gaatje die afgedicht kon worden.....

Vragen
Schanier komt van een E60/E61uwbuurman wrote:Hoe ga je je motorkap vastzetten?
Sluiting wordt idd Racestyle