Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Misschien geen koopje maar zou best eens waar voor je geld kunnen zijn als de geschiedenis klopt en het z'n eerste lak is. Vind het wel een schatje zo in het Chamonix!
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Ziet er idd leuk uit.
De BBS spoiler eraf en hij is top.
Die staat niet zo goed op een type 1 vind ik.
De BBS spoiler eraf en hij is top.
Die staat niet zo goed op een type 1 vind ik.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Is het niet zo dat een type 1 altijd een tellerbak heeft met Duitse tekst bij de waarschuwingslampjes of is dit zo'n overgangstype?
Volgens de advertentie een 1977 auto maar het lijkt alsof ze type 1 achterlichten heeft.
Verder absoluut een mooie verschijning maar wat een geld weer.
Volgens de advertentie een 1977 auto maar het lijkt alsof ze type 1 achterlichten heeft.
Verder absoluut een mooie verschijning maar wat een geld weer.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
1977 horen ook type 1 achterlamoen op, Peter... sigarettenaansteker is verkeerd. Typeplaatje achterop is verkeerd. Deur heeft kleurverschil. Maar als dat alles is...
Waar ik me meer zorgen over maak: wat doet dat choke achtige ding naast de asbak. Daarnaast vraag ik me af of deze niet de twee verschillende scheidingsschotjes moet hebben in de kofferbak, dus links de hoge. Dat heb ik bij vroege 78's wel gezien.
En 1977 is zeker geen overgangsmodel, maar een echte type 1 met the full monty. Dus oude stoelverstelling en stoelsteunen beide hoog, de deurvangers met 4 gaten, de ronde richtingaanwijzers etc. Ben wel benieuwd wat voor keienvanger er achter die spoiler zit.
Waar ik me meer zorgen over maak: wat doet dat choke achtige ding naast de asbak. Daarnaast vraag ik me af of deze niet de twee verschillende scheidingsschotjes moet hebben in de kofferbak, dus links de hoge. Dat heb ik bij vroege 78's wel gezien.
En 1977 is zeker geen overgangsmodel, maar een echte type 1 met the full monty. Dus oude stoelverstelling en stoelsteunen beide hoog, de deurvangers met 4 gaten, de ronde richtingaanwijzers etc. Ben wel benieuwd wat voor keienvanger er achter die spoiler zit.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29991
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Als het echt een nette is dan is 20k gewoon de prijs tegenwoordig, maar op basis van deze foto's is dat niet te herleiden. Eerste indruk is goed maar het kan nog immer alle kanten op. Om een logootje op de kofferbak maak ik me geen zorgen, en dat ding naast de asbak is de fader Koos, heb hier ook nog zo'n middenconsole liggen. Maar puur uit interesse wil ik proberen 'm volgende week even te gaan bekijken. Als het een kloppend eerste lak autootje is waarvan alleen een deur eens is overgespoten dan is het zelfs gewoon een koopje, al is die kans erg klein.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Ik lees je verslag wel op Sardinië!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Ik ben ook van mening dat voor een nette 323i 20.000 gewoon de prijs is.
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, en zoveel echt propere 323i's zijn er gewoon niet meer...
Maar het is een smak geld...
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, en zoveel echt propere 323i's zijn er gewoon niet meer...
Maar het is een smak geld...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29991
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Vandaag bij LeGrand Car Collection in Voorschoten wezen buurten om te gaan kijken naar de Chamonix 323i die hier staat aangeboden: https://link.marktplaats.nl/m1183547031

Om kort te gaan: leuke auto, maar niet de buitenkans die ik had gehoopt te vinden, als in een eerste lak snoepje oid. Duitse import en netjes overgespoten, maar het was het gewoon nèt niet. Voorbint, zeg maar onder de radiateur, is er eens nieuw ondergelast maar dan niet met origineel blik. Motorruimte is gespoten maar daarbij zijn wat naadjes dichtgezet, bijv van voorfront op de binnenschermen, dat gaat gewoon werken op het slappe E21 front. De plastic houders van de kabelboom waren er voor het spuiten van de motorruimte niet uit geweest, mistte gewoon aandacht voor detail daar, hoewel het geheel er echt best wel netjes uit zag. Op een plekje op de motorkap na is het spuitwerk netjes, miss wat dik in de lak maar okee. Interieur behoorlijk netjes, bodem was op het eerste gezicht netjes maar wel in verse bodyschütz. In z'n geheel stond daar een erg nette auto en dan is een vraagprijs van 19.950 voor een voor-facelift 323i met schuifdak en servo gewoon wel realistisch denk ik, maar onvoldoende voor een miereneuker als ik.
Hoewel er niet heel veel op hun site staat aangeboden was het bedrijf, dat pas 2 jaar actief is, wel een verrassing met heel veel Duits spul, vnl Mercedes en BMW. Op BMW gebied oa een paar 8-series, een geweldig fraaie E46 B3 3.3, en nog meer Alpina spul, E32 B11, E38 B12, E24 B10 3.5 maar helaas een automaat. Erg nette vrijwel geheel eerste lak 635CSi, ook al automaat. Twee E9's, twee nette E39 M5's en nog een E24 M6. Erg netjes maar ja, wel met S38 en niet M88. Da's ook wel te verklaren, want veel van de auto's komen uit Japan. De E21 trouwens niet, dat was een Duitser. Oh en ook nog een E30 M3. Al met al veel meer BMW spul dan ik verwachtte aan te treffen en eigenaar Cyril is een open en gastvrije persoonlijkheid. Dus wel even een tijdje daar geweest en toen zijn monteur binnen kwam lopen en ik daar een maatje van John Baak in herkende zijn we maar gezamenlijk aan het bier gegaan haha.
Nog meer gedaan deze week en toen liep ik nog iets anders tegen het lijf dat wel bijzonder is, een hele vroege ONK 75-er 320/4 80-HG-26 80HG26 uit deze adv: https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... 50040a6b11

De eigenaar is een autoliefhebber met een brede interesse en heeft meerdere merken auto's. Heeft een hekel aan roest en daarom kwam hij bij deze 320 uit: door de tectylbeurt in 1975 is de auto waanzinnig goed behouden gebleven. Ik heb twee minimale plekjes van oppervlakkige roest kunnen ontdekken, verder NIETS! De bodem, incl doppen, de wielkasten, noem maar op, het is maagdelijk, alleen dat laagje tectyl dat verkopende dealer Breeman heeft laten aanbrengen. De optielijst is erg kort, maar de basis is super. Ook motorruimte, zelfs de randjes van de motorkap, interieur, dash, gewoon ernstig netjes. Ook heel gaaf is de aanwezigheid van de oorspronkelijke aankoopnota, echter verder is er hoegenaamd niets om de km stand van ca 100.000 te onderbouwen, hoewel de conditie daar echt wel mee in overeenstemming is.
De lak is het belangrijkste punt aan de auto. Vanaf het profielrandje aan de zijkant is de auto opnieuw gespoten, dus bovenkant zijkanten, motorkap, dak een kofferbak. Alles daaronder is nog origineel en dat is te zien, veel krassen en dergelijke, maar normale gebruikssporen en geen deuken, het is meer dat de auto het idee geeft dat 'ie heel vaak gewassen en gepoetst is zeg maar. Zoals de auto er nu bij staat prima mee te rijden en deze kan echt nog vele, vele jaren mee en is in veel betere conditie dan 99% van de E21's op de markt, maar een échte miereneuker wil 'm waarschijnlijk wel een keer een nieuwe jas geven. Meer hoeft er echt niet aan te gebeuren en er is geen enkele reden waarom je dat nu al zou doen, dat kan over 5 jaar ook. Ik ben er nog op aan het broeden maar denk dat de conditie van het lakwerk en het ontbreken van historie waarschijnlijk betekenen dat ik afhaak.

Om kort te gaan: leuke auto, maar niet de buitenkans die ik had gehoopt te vinden, als in een eerste lak snoepje oid. Duitse import en netjes overgespoten, maar het was het gewoon nèt niet. Voorbint, zeg maar onder de radiateur, is er eens nieuw ondergelast maar dan niet met origineel blik. Motorruimte is gespoten maar daarbij zijn wat naadjes dichtgezet, bijv van voorfront op de binnenschermen, dat gaat gewoon werken op het slappe E21 front. De plastic houders van de kabelboom waren er voor het spuiten van de motorruimte niet uit geweest, mistte gewoon aandacht voor detail daar, hoewel het geheel er echt best wel netjes uit zag. Op een plekje op de motorkap na is het spuitwerk netjes, miss wat dik in de lak maar okee. Interieur behoorlijk netjes, bodem was op het eerste gezicht netjes maar wel in verse bodyschütz. In z'n geheel stond daar een erg nette auto en dan is een vraagprijs van 19.950 voor een voor-facelift 323i met schuifdak en servo gewoon wel realistisch denk ik, maar onvoldoende voor een miereneuker als ik.
Hoewel er niet heel veel op hun site staat aangeboden was het bedrijf, dat pas 2 jaar actief is, wel een verrassing met heel veel Duits spul, vnl Mercedes en BMW. Op BMW gebied oa een paar 8-series, een geweldig fraaie E46 B3 3.3, en nog meer Alpina spul, E32 B11, E38 B12, E24 B10 3.5 maar helaas een automaat. Erg nette vrijwel geheel eerste lak 635CSi, ook al automaat. Twee E9's, twee nette E39 M5's en nog een E24 M6. Erg netjes maar ja, wel met S38 en niet M88. Da's ook wel te verklaren, want veel van de auto's komen uit Japan. De E21 trouwens niet, dat was een Duitser. Oh en ook nog een E30 M3. Al met al veel meer BMW spul dan ik verwachtte aan te treffen en eigenaar Cyril is een open en gastvrije persoonlijkheid. Dus wel even een tijdje daar geweest en toen zijn monteur binnen kwam lopen en ik daar een maatje van John Baak in herkende zijn we maar gezamenlijk aan het bier gegaan haha.
Nog meer gedaan deze week en toen liep ik nog iets anders tegen het lijf dat wel bijzonder is, een hele vroege ONK 75-er 320/4 80-HG-26 80HG26 uit deze adv: https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... 50040a6b11

De eigenaar is een autoliefhebber met een brede interesse en heeft meerdere merken auto's. Heeft een hekel aan roest en daarom kwam hij bij deze 320 uit: door de tectylbeurt in 1975 is de auto waanzinnig goed behouden gebleven. Ik heb twee minimale plekjes van oppervlakkige roest kunnen ontdekken, verder NIETS! De bodem, incl doppen, de wielkasten, noem maar op, het is maagdelijk, alleen dat laagje tectyl dat verkopende dealer Breeman heeft laten aanbrengen. De optielijst is erg kort, maar de basis is super. Ook motorruimte, zelfs de randjes van de motorkap, interieur, dash, gewoon ernstig netjes. Ook heel gaaf is de aanwezigheid van de oorspronkelijke aankoopnota, echter verder is er hoegenaamd niets om de km stand van ca 100.000 te onderbouwen, hoewel de conditie daar echt wel mee in overeenstemming is.
De lak is het belangrijkste punt aan de auto. Vanaf het profielrandje aan de zijkant is de auto opnieuw gespoten, dus bovenkant zijkanten, motorkap, dak een kofferbak. Alles daaronder is nog origineel en dat is te zien, veel krassen en dergelijke, maar normale gebruikssporen en geen deuken, het is meer dat de auto het idee geeft dat 'ie heel vaak gewassen en gepoetst is zeg maar. Zoals de auto er nu bij staat prima mee te rijden en deze kan echt nog vele, vele jaren mee en is in veel betere conditie dan 99% van de E21's op de markt, maar een échte miereneuker wil 'm waarschijnlijk wel een keer een nieuwe jas geven. Meer hoeft er echt niet aan te gebeuren en er is geen enkele reden waarom je dat nu al zou doen, dat kan over 5 jaar ook. Ik ben er nog op aan het broeden maar denk dat de conditie van het lakwerk en het ontbreken van historie waarschijnlijk betekenen dat ik afhaak.

Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29991
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Voor zover ik kon zien zijn alleen de spiegels aangepast, de rest is echt 1975 incl bijv raw/rw hendels, 7 cijferig chassisnr, etc.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Mooie revieuw's.
Vooral die laatste is ernstig lief en fris hoor.
Ik denk dat de nieuwe realiteit is, dat nette tot zeer nette e21 definitief in de prijsklasse 10-12k+ gaan vallen.
20k voor een 323i is veel geld, maar als ik dan denk aan die polarisgrijze automaat waar echt veel op aan te merken is voor 12500 is die witte domweg goedkoper en beter.
Maw: zolang geld zo goedkoop blijft als nu, en als hobby obby econonoom zie ik het voorlopig niet veranderen, zijn dit goede investeringen.
Vooral die laatste is ernstig lief en fris hoor.
Ik denk dat de nieuwe realiteit is, dat nette tot zeer nette e21 definitief in de prijsklasse 10-12k+ gaan vallen.
20k voor een 323i is veel geld, maar als ik dan denk aan die polarisgrijze automaat waar echt veel op aan te merken is voor 12500 is die witte domweg goedkoper en beter.
Maw: zolang geld zo goedkoop blijft als nu, en als hobby obby econonoom zie ik het voorlopig niet veranderen, zijn dit goede investeringen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Leuk verslag. Ik vind de 2de ook wel leuk.
De deuren is geen probleeem. Die kan Koos heus ombouwen.
De deuren is geen probleeem. Die kan Koos heus ombouwen.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Nick1984 wrote:De 315 gaat terug de verkoop in... forumprijs €6000
https://www.2dehands.be/autos/bmw/3-ree ... 36984.html
Wagen is verkocht en rijd nu rond in de omgeving van Kortrijk
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]