gerrit323 wrote:Even gekeken en domein aangemaakt op skyberate
Alle programmatjes gedownload ook op android .. tot zover perfect .. alleen wil mijn pc MG2 niet openen .. heb geen programma om FTP files te lezen blijkbaar.
Ik kan wel websites met PHP viewer programmatjes vinden maar die zijn allemaal van bedenkelijke aard.
Beetje hulp graag .. FTP toestanden ed zijn nieuw voor mij

sorry voor de late reactie, ik was even met vakantie....
Via je login die je van skyberate gekregen hebt kun je naar de beheer omgeving van je domein, deze heet cPanel.
Om MG2 te installeren heb je geen ftp vanaf je PC naar je domein nodig, maar het is wel handig om toch een FTP toegang naar een submap in je domein te maken, om later gemakkelijk foto's te uploaden.
een FTP toegang maak je ook in de beheeromgeving cPanel
stel je wil je gallery programma in de submap "fotoalbum" maken, dan moet je het volgende doen:
- in cPanel naar de Bestands Beheerder gaan
- in de bestands beheerder een map "fotoalbum" maken onder "www" (www is de root van je domein)
- in bestands beheerder de mg2.zip uploaden naar de map "fotoalbum" die je zojuist aangemaakt hebt
- in bestands beheer een map "pictures" maken onder www/fotoalbum/
- in bestands beheer de rechten (change permissions) van deze map " pictures" aanpassen in 777 (alles aanvinken)
- in bestands beheerder de mg2.zip in de map "fotoalbum" uitpakken (extract).
- nu ga je met je browser naar je domein/fotoalbum, bijvoorbeeld:
http://www.gerrit323.be/fotoalbum/
- je komt dan automatisch in de installatie wizzard van MG2, in stap 2 maak je te toegangs credentials aan en geef je de gallery de gewenste naam, daarna kun je in MG2 inloggen en gaan beheren.
je kunt daarna als de installatie succesvol was direct vanaf de beheer omgeving van MG2 foto's uploaden, Je geuploade foto's worden geplaatst in de map domein/fotoalbum/pictures/, maar wat ik gemakkelijker vind is de foto's middels FTP uploaden naar MG2.
Daarvoor heb je FTP toegang naar je domein/fotoalbum/pictures nodig.
Deze FTP toegang maak je in cPanel in ftp accounts. hier maak je een login aan die dan direct naar je domein/fotoalbum/pictures wijst.
Heb je foto's geuploaded middels ftp, dan moeten die wel nog in MG2 geimporteerd worden, dit doe je in de beheer omgeving van MG2 door op de knop " import" te klikken. Alle foto's die nog niet bekend zijn in MG2 maar wel al in de map domein/fotoalbum/pictures staan worden opgenomen in MG2, er worden automatisch thumbs en zo aangemaakt.
Dat importeren heb ik geautomatiseerd door een "cron" taak in mijn domein omgeving toe te voegen die elk half uur deze "import" pagina automatisch aan roept, maar als je zover bent vraag dan maar hoe dat moet.