Pastellblauer's E12 avonturen
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Mooie upgrade!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Oost Brabant Rit 2018
Aan de oost brabant rit van vorig jaar hebben we goede herinneringen over gehouden, vooral omdat we toen onverwachts de 3e plaats hadden weten te bemachtigen. Dus ging het zondag 15 april vol goede moed richting Boxmeer.
Met startnr 11 mochten we lekker op tijd van start. Leuk hier is dat je je moet opstellen in startvolgorde en dan exact op de juiste tijd rijdt je onder de startboog door om aan deze kaartleesrit te beginnen.
De opdracht (een mooi boekwerkje met alle kaartopdrachten en uitleg e.d. erin) ontvang je al ruim van tevoren, dus kun je je voor de start al goed voorbereiden. Ook deze rit bestaat weer uit een ochtend en middag etappe, en minimaal (verplicht) een half uur pauze. Totale afstand 170km.
Het eerste deel van de ochtend begint met punten kortste route, met een afwijkende regel dat je hier op een punt wel mag keren. Daarnaast kent de OBR een andere manier van herconstructies, namelijk dat je vanaf het punt van herconstructie de route met inachtneming van de regels opnieuw moet gaan construeren, en dus niet zoveel mogelijk van de oorspronkelijke route proberen te rijden. Dit is wezenlijk anders maar wel eenvoudiger.
Toch gaan we al van punt 2 naar punt 3 de mist in en komen zo op een landweg van enkele kilometers die slechter en slechter werd. Achteraf bleek dat er zich een laag van 2 tot 5 cm kleimodder in de wielkuipen had afgezet.
Door dit akkefietje kwamen we natuurlijk in tijdsnood en kwamen zo wel 8 minuten te laat op het eerste TC, verder verliep het eigenlijk allemaal best wel goed en leken de kaartlees opdrachten redelijk eenvoudig.
Na TC3 kregen we nog een proef voorgeschoteld op een afgesloten terrein waar je flink op het gas moest...
Vanaf de de proef ging het verder met grensbenaderen tot aan de pauze locatie in Beugen. Leuk detail, we hebben een deel van de Voorjaarsrit van afgelopen jaar opnieuw mogen beleven, smalle dijkweggetjes langs de oevers van de maas.
Na de pauze kregen we pijlen kortste route voorgeschoteld tot aan de finish terug in Boxmeer, het middagdeel liepen we erg goed doorheen. In totaal zaten er 5 TC's in deze rit, wat het op tijd rijden des te belangrijker maakt. Vanaf elke TC moet je opnieuw beginnen met de tijd voor het volgende deel. Tijd terug inhalen kan dus niet. Elke minuut te laat of te vroeg op een TC is 1 strafpunt.
Voor een gemiste controle krijgen we hier slechts 10 strafpunten tegenover 30 in de overige ritten conform NRF autosport. Dit maakt de tijd dus nog belangrijker, en dat maakt het erg spannend.
Een uur na de finish worden de moederkaarten opgehangen en kun je al zo'n beetje opmaken hoeveel je fout hebt. Nou en dat was vooral in de ochtend heel veel. Daar had ik als navigator een grote denkfout gemaakt die alleen al 5 fouten opleverde. Bij de punten kortste route stonden de controles vaak niet op het punt maar er een stukje voor, waardoor als precies op het punt zou keren je de controle 2 keer moet noteren.
Scherprijders hadden we maar 1 gemist, maar verder toch ook een paar keer niet de kortste route gevonden, bij de OBR mag je blijkbaar ook pontveren in de route opnemen, alweer fout
Dan hadden we hier nog met het fenomeen " officials die de regels niet kennen" te maken waardoor er tot 3 keer bij een TC geen stempel geplaatst werd op de controle kaart en we 2 keer niet de juiste tijd kregen., maar daar hadden natuurlijk alle deelnemers last van.
Dit resulteerde in totaal in 19 fouten en 15 strafminuten. Met deze 205 strafpunten hadden we toch wel een mooie 5e plek behaald.
De OBR is een rit die een andere groep volk aan trekt, en dat zie je ook op de parking terug. Je kunt inschrijven voor kaartlezen gevorderd of beginnend (zeg maar sport of tour) met hier als enige verschil de gemiddelde snelheid. Daarnaast is er een (foto) toetocht voor diegenen die gewoon een mooie rit willen rijden.
In de ochtend voor aanvang en bij de finish wat plaatjes gemaakt, hier de meest bijzondere:
vooroorlogse citroen:

de startboog:


door spuitwerk verklote datsun (zonde zonde):

opel:

opel:

leuke 02:

alfa en mg:

1 paard:

nog 2 paarden:

Rover V8:

Plastic fantastic kever:

uitslag:


Aan de oost brabant rit van vorig jaar hebben we goede herinneringen over gehouden, vooral omdat we toen onverwachts de 3e plaats hadden weten te bemachtigen. Dus ging het zondag 15 april vol goede moed richting Boxmeer.
Met startnr 11 mochten we lekker op tijd van start. Leuk hier is dat je je moet opstellen in startvolgorde en dan exact op de juiste tijd rijdt je onder de startboog door om aan deze kaartleesrit te beginnen.
De opdracht (een mooi boekwerkje met alle kaartopdrachten en uitleg e.d. erin) ontvang je al ruim van tevoren, dus kun je je voor de start al goed voorbereiden. Ook deze rit bestaat weer uit een ochtend en middag etappe, en minimaal (verplicht) een half uur pauze. Totale afstand 170km.
Het eerste deel van de ochtend begint met punten kortste route, met een afwijkende regel dat je hier op een punt wel mag keren. Daarnaast kent de OBR een andere manier van herconstructies, namelijk dat je vanaf het punt van herconstructie de route met inachtneming van de regels opnieuw moet gaan construeren, en dus niet zoveel mogelijk van de oorspronkelijke route proberen te rijden. Dit is wezenlijk anders maar wel eenvoudiger.
Toch gaan we al van punt 2 naar punt 3 de mist in en komen zo op een landweg van enkele kilometers die slechter en slechter werd. Achteraf bleek dat er zich een laag van 2 tot 5 cm kleimodder in de wielkuipen had afgezet.
Door dit akkefietje kwamen we natuurlijk in tijdsnood en kwamen zo wel 8 minuten te laat op het eerste TC, verder verliep het eigenlijk allemaal best wel goed en leken de kaartlees opdrachten redelijk eenvoudig.
Na TC3 kregen we nog een proef voorgeschoteld op een afgesloten terrein waar je flink op het gas moest...
Vanaf de de proef ging het verder met grensbenaderen tot aan de pauze locatie in Beugen. Leuk detail, we hebben een deel van de Voorjaarsrit van afgelopen jaar opnieuw mogen beleven, smalle dijkweggetjes langs de oevers van de maas.
Na de pauze kregen we pijlen kortste route voorgeschoteld tot aan de finish terug in Boxmeer, het middagdeel liepen we erg goed doorheen. In totaal zaten er 5 TC's in deze rit, wat het op tijd rijden des te belangrijker maakt. Vanaf elke TC moet je opnieuw beginnen met de tijd voor het volgende deel. Tijd terug inhalen kan dus niet. Elke minuut te laat of te vroeg op een TC is 1 strafpunt.
Voor een gemiste controle krijgen we hier slechts 10 strafpunten tegenover 30 in de overige ritten conform NRF autosport. Dit maakt de tijd dus nog belangrijker, en dat maakt het erg spannend.
Een uur na de finish worden de moederkaarten opgehangen en kun je al zo'n beetje opmaken hoeveel je fout hebt. Nou en dat was vooral in de ochtend heel veel. Daar had ik als navigator een grote denkfout gemaakt die alleen al 5 fouten opleverde. Bij de punten kortste route stonden de controles vaak niet op het punt maar er een stukje voor, waardoor als precies op het punt zou keren je de controle 2 keer moet noteren.
Scherprijders hadden we maar 1 gemist, maar verder toch ook een paar keer niet de kortste route gevonden, bij de OBR mag je blijkbaar ook pontveren in de route opnemen, alweer fout
Dan hadden we hier nog met het fenomeen " officials die de regels niet kennen" te maken waardoor er tot 3 keer bij een TC geen stempel geplaatst werd op de controle kaart en we 2 keer niet de juiste tijd kregen., maar daar hadden natuurlijk alle deelnemers last van.
Dit resulteerde in totaal in 19 fouten en 15 strafminuten. Met deze 205 strafpunten hadden we toch wel een mooie 5e plek behaald.
De OBR is een rit die een andere groep volk aan trekt, en dat zie je ook op de parking terug. Je kunt inschrijven voor kaartlezen gevorderd of beginnend (zeg maar sport of tour) met hier als enige verschil de gemiddelde snelheid. Daarnaast is er een (foto) toetocht voor diegenen die gewoon een mooie rit willen rijden.
In de ochtend voor aanvang en bij de finish wat plaatjes gemaakt, hier de meest bijzondere:
vooroorlogse citroen:

de startboog:


door spuitwerk verklote datsun (zonde zonde):

opel:

opel:

leuke 02:

alfa en mg:

1 paard:

nog 2 paarden:

Rover V8:

Plastic fantastic kever:

uitslag:

Last edited by BertjeConti on Sun Nov 27, 2022 11:48 am, edited 1 time in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Da's echt nog hard werken zo te lezen, en niet eens voor de bestuurster! Wel weer een leuk verslag en resultaat kan veel slechter!
Regards/groeten, Jeroen
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen, uitlaatschema bijgewerkt
Uitlaat schema 2018 bijgewerkt
10 maart ------ 64e turfschiprit-----------------DONE
18 maart ------ Oefenrit Peelrand Classic-----DONE
24 maart ------ Barof (nog niet zeker)---------SKIPPED
8 april -------- Peelrand Classic-----------------DONE
15 april ------- Oost Braband Rit----------------DONE
21 april ------- Molenrit--------------------------DONE
27-29 april --- AER ancampen de Bergen Wanwoy
5-13 mei ----- ECCR treffen Eiffel (D) (European Classic Caravan Rally)
26-27 mei ----- 4 landen rit (2 daagse rit)
x juni -------- SM
26 aug ------- Brabantse wal Classic
31-aug ------- Rode wegen rit (ASC van hornerijders club rit)
6-9 sept ------ AER treffen Sauerland (D)
19 okt ------- Oefenrit Hornenacht
20 okt ------- Ster van Valkenburg
17 nov ------- Hornenacht
24 nov ------- Moustache Classic
15 dec ------- Snertrit

Voorlopig geen kaartleesritten (behalve de 4 landen rit dan) maar treffens op het programma
10 maart ------ 64e turfschiprit-----------------DONE
18 maart ------ Oefenrit Peelrand Classic-----DONE
24 maart ------ Barof (nog niet zeker)---------SKIPPED
8 april -------- Peelrand Classic-----------------DONE
15 april ------- Oost Braband Rit----------------DONE
21 april ------- Molenrit--------------------------DONE
27-29 april --- AER ancampen de Bergen Wanwoy
5-13 mei ----- ECCR treffen Eiffel (D) (European Classic Caravan Rally)
26-27 mei ----- 4 landen rit (2 daagse rit)
x juni -------- SM
26 aug ------- Brabantse wal Classic
31-aug ------- Rode wegen rit (ASC van hornerijders club rit)
6-9 sept ------ AER treffen Sauerland (D)
19 okt ------- Oefenrit Hornenacht
20 okt ------- Ster van Valkenburg
17 nov ------- Hornenacht
24 nov ------- Moustache Classic
15 dec ------- Snertrit

Voorlopig geen kaartleesritten (behalve de 4 landen rit dan) maar treffens op het programma
Last edited by BertjeConti on Sun Nov 27, 2022 11:46 am, edited 2 times in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Molenrit 21 april 2018
De Molenrit is een kaartleesritje georganiseerd door " Gaef um Gaas" uit Venlo. Deze rit zou eigenlijk op 3 maart verreden worden, maar is toen gecancelled vanwege sneeuw.
Nu alles behalve sneeuw, 25 graden maar liefst. Door de verschuiving van de datum is de opkomst erg laag geworden, in totaal 14 equipes.Het betreft een kaartleesrit, dus zonder eisen aan het voertuig.
Nog 2 CV's en onze BMW was al wat er aan klassiek was, camera is niet uit de broekzak geweest.
De rit zelf was best leuk, maar af en toe hadden we het idee dat er iets niet klopte. En dat bleek achteraf ook wel. Deze rit zat niet zo goed in elkaar, controle bordjes waren verkeerd geplaatst en de controlekaart waarmee de jury telde bleek ook al niet te kloppen. Maakt verder niet uit, want het geldt tenslotte voor iedereen. De rit bestaat uit 1 enkele etappe met voor de B klasse maar 1 systeem te weten "pijlen kortste route met baricades", er zaten een paar doordachte herconstructies in, en een gemeen truukje bij de overgang naar de 2e kaart.
We hebben de 3e plaats behaald van 6 deelnemers in de B klasse.
Nu wordt het tijd voor een paar treffens met onze Eriba die de komende week uit de stalling gehaald wordt, lekker veel buiten zijn.
Oh ja, en de "Pastellblauer goes nuts this week"
De Molenrit is een kaartleesritje georganiseerd door " Gaef um Gaas" uit Venlo. Deze rit zou eigenlijk op 3 maart verreden worden, maar is toen gecancelled vanwege sneeuw.
Nu alles behalve sneeuw, 25 graden maar liefst. Door de verschuiving van de datum is de opkomst erg laag geworden, in totaal 14 equipes.Het betreft een kaartleesrit, dus zonder eisen aan het voertuig.
Nog 2 CV's en onze BMW was al wat er aan klassiek was, camera is niet uit de broekzak geweest.
De rit zelf was best leuk, maar af en toe hadden we het idee dat er iets niet klopte. En dat bleek achteraf ook wel. Deze rit zat niet zo goed in elkaar, controle bordjes waren verkeerd geplaatst en de controlekaart waarmee de jury telde bleek ook al niet te kloppen. Maakt verder niet uit, want het geldt tenslotte voor iedereen. De rit bestaat uit 1 enkele etappe met voor de B klasse maar 1 systeem te weten "pijlen kortste route met baricades", er zaten een paar doordachte herconstructies in, en een gemeen truukje bij de overgang naar de 2e kaart.
We hebben de 3e plaats behaald van 6 deelnemers in de B klasse.
Nu wordt het tijd voor een paar treffens met onze Eriba die de komende week uit de stalling gehaald wordt, lekker veel buiten zijn.
Oh ja, en de "Pastellblauer goes nuts this week"

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 goes nuts
Pastellblauer's E12 goes nuts
Na al dat gezever over ons en onze ritjes is nu de Pastellblauer weer centraal punt van de aandacht.
Ik had nog wat nieuwe goodies voor haar op de plank liggen die ze wel verdient na een donor dynamo implantaat uit een E30.
De handrem moest de laatste tijd wel erg hoog aangetrokken worden om nog enige remwerking te vertonen, en ik meende mij te herinneren dat de stelmoeren van de kabels op hun eind zaten, daarom nieuwe trommels en bijbehorende schoenen van het merk ferodo laten afkomen.
Na het verwijderen van de rubber hoes op de handrem bleek het verhaal van einde stelmoeren toch niet te kloppen, ze zaten ongeveer halverwege. Had ik een tiental jaar geleden dus wel al de remschoenen een keer vervangen, maar de trommels waren daarentegen nog origineel. Nog stelruimte genoeg dus.
Omdat ik alles klaar had liggen toch maar de trommels eraf , boel schoonmaken, oude schoenen eraf, nieuwe schoenen erop. Altijd weer prutsen met die veren, hoe ging dat ook alweer. Oh ja eerst de veren op de goede plek, zodat de beide schoenhelften aan elkaar bungelen, dan de handremkabel eraan haken, dan de schoenen boven 1 voor 1 voorzichtig door het rubber hoesje in de remcilinder steken, en dan onder om beurten in in de passing plaatsen, klaar.
Om de nieuwe trommels erop te krijgen moest de kabel natuurlijk helemaal terug gesteld worden, en dan lukt het net.
oud en drekkig, de oude schoenen hadden toch nog behoorlijke zolen:

om niet te vergeten hoe dat ook alweer met die stelnokken zit, daar ook maar eens een plaatje van geschoten, ik wist helemaal niet van het bestaan daarvan:

nieuwe schoenen op hun plek, remcilinders zijn 12 jaar geleden ook vervangen:

Naast het vervangen van de achterremmen had ik ook deze goodies nog liggen:

het zijn grade 10.9 studs met bijbehorende nuts
Ik had al langer de wens de wielbouten te vervangen voor studs, zodat het schoefdraad in de wielnaven een beetje ontzien wordt, en ik vind het wel vet uitzien.
Daarom de tips van de studs nog een rood likje gegeven, net zoals de gaten in de velgen.

eerst eens eentje passen, ze steken best ver uit:

Met de trommels eraf kon het schroefdraad in de naven goed ontvet worden en daarna de studs plaatsen met loctite 243, ze worden met een inbussleutel vast gezet op 30nm.

En dan de trommels er weer op, ziet er eigenlijk niet uit dat nieuw onder oud:

Bij de voorwielnaven had ik geen zin de remschijven te verwijderen voor het schoonmaken van het schroefdraad in de naven, maar met veel remmenreiniger, doek en schroevendraaier lukt het ook zo:

De roestige schijven komen van de grondige wasbeurt een paar dagen geleden en daarna is ze niet van haar plek geweest, naja, met het wiel geplaatst ziet het er nu dan zo uit:

Daarna was het nog nodig de handremkabels bij te stellen, zodat de handrem nu weer een normale aantrekhoogte heeft, (hand)remwerking uiteraard als nieuw. missie geslaagd.
Na al dat gezever over ons en onze ritjes is nu de Pastellblauer weer centraal punt van de aandacht.
Ik had nog wat nieuwe goodies voor haar op de plank liggen die ze wel verdient na een donor dynamo implantaat uit een E30.
De handrem moest de laatste tijd wel erg hoog aangetrokken worden om nog enige remwerking te vertonen, en ik meende mij te herinneren dat de stelmoeren van de kabels op hun eind zaten, daarom nieuwe trommels en bijbehorende schoenen van het merk ferodo laten afkomen.
Na het verwijderen van de rubber hoes op de handrem bleek het verhaal van einde stelmoeren toch niet te kloppen, ze zaten ongeveer halverwege. Had ik een tiental jaar geleden dus wel al de remschoenen een keer vervangen, maar de trommels waren daarentegen nog origineel. Nog stelruimte genoeg dus.
Omdat ik alles klaar had liggen toch maar de trommels eraf , boel schoonmaken, oude schoenen eraf, nieuwe schoenen erop. Altijd weer prutsen met die veren, hoe ging dat ook alweer. Oh ja eerst de veren op de goede plek, zodat de beide schoenhelften aan elkaar bungelen, dan de handremkabel eraan haken, dan de schoenen boven 1 voor 1 voorzichtig door het rubber hoesje in de remcilinder steken, en dan onder om beurten in in de passing plaatsen, klaar.
Om de nieuwe trommels erop te krijgen moest de kabel natuurlijk helemaal terug gesteld worden, en dan lukt het net.
oud en drekkig, de oude schoenen hadden toch nog behoorlijke zolen:

om niet te vergeten hoe dat ook alweer met die stelnokken zit, daar ook maar eens een plaatje van geschoten, ik wist helemaal niet van het bestaan daarvan:

nieuwe schoenen op hun plek, remcilinders zijn 12 jaar geleden ook vervangen:

Naast het vervangen van de achterremmen had ik ook deze goodies nog liggen:

het zijn grade 10.9 studs met bijbehorende nuts
Ik had al langer de wens de wielbouten te vervangen voor studs, zodat het schoefdraad in de wielnaven een beetje ontzien wordt, en ik vind het wel vet uitzien.
Daarom de tips van de studs nog een rood likje gegeven, net zoals de gaten in de velgen.

eerst eens eentje passen, ze steken best ver uit:

Met de trommels eraf kon het schroefdraad in de naven goed ontvet worden en daarna de studs plaatsen met loctite 243, ze worden met een inbussleutel vast gezet op 30nm.

En dan de trommels er weer op, ziet er eigenlijk niet uit dat nieuw onder oud:

Bij de voorwielnaven had ik geen zin de remschijven te verwijderen voor het schoonmaken van het schroefdraad in de naven, maar met veel remmenreiniger, doek en schroevendraaier lukt het ook zo:

De roestige schijven komen van de grondige wasbeurt een paar dagen geleden en daarna is ze niet van haar plek geweest, naja, met het wiel geplaatst ziet het er nu dan zo uit:

Daarna was het nog nodig de handremkabels bij te stellen, zodat de handrem nu weer een normale aantrekhoogte heeft, (hand)remwerking uiteraard als nieuw. missie geslaagd.
Last edited by BertjeConti on Sun Nov 27, 2022 11:44 am, edited 1 time in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Ziet er goed uit!
Nog niet gedacht aan een hydraulische handrem voor de rally's?
Nog niet gedacht aan een hydraulische handrem voor de rally's?
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Mooie upgrade Rob@ Dat rood zal wel vet uitzien als je voorbij Rijd!☺
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
AER Ancampen 2018
Het eerste weekend als pakezel zit erop. Met een treingewicht van zo'n 3000 kg ging het naar " de Bergen" in Wanroij
"de Bergen"
, molshopen hoger zijn ze niet, of bedoelen ze daar in Brabant al die koeievlaaien in de weilanden als bergen.
Natuurlijk weer een bere gezellig kampeerweekend gehad, maar daar zal ik jullie hier niet mee gaan vervelen, net zo min als mooie plaatjes van de sleurhutjes waar het bij het AER om gaat. Voor de Pastellblauer was het een thuiswedstrijd met slechts 65km enkele reis, die we maar als warmlopertje voor komend weekend zien. Dan gaat het naar de Eiffel voor het ECCR treffen.
Dit jaar had Gert zijn Buckel Volvo mee, en stond naast ons. erg leuk om zo'n katterug eens goed te bekijken. Leek mij ook wel iets om rallies mee te doen, maar na een proefzitje in de Buckel, nee toch maar niet. Wat zijn die dingen smal van binnen, je zit echt schoudertje schoudertje. Het stuur komt dus gewoon echt tot in het midden, en dan is het nog maar 10cm tot de pook. Wel een mooi oudje hoor:

ook leuk maar nog veel krapper:

Ik vind het VW luchtgekoelde spul echt prachtig om te zien, maar de onbetrouwbaarheid weerhoud mij ervan.
verder geen plaatjes gemaakt, maar er stonden nog een 2 tal Kever cabrio's, een echt oude kever, 2 busjes, volvo 240, eerste serie audio prachtig ,2 mercs W123 stations en een ponton
Het kampeer terrein is omsloten door een bosrand, zodat het lijkt alsof je in een mooi bosrijk gebied terecht bent gekomen, maar schijn bedriegt. Als je als natuurliefhebber goed luistert, dan hoor je uit alle windstreken blije boeren die hun enorme trekkers flink van katoen aan het geven zijn. Je ziet het ook aan de Pastellblauer dat je dichter bij stallen dan natuur zit:

Gelukkig hadden deze vliegen alleen aandacht voor de pastellblauer motorhaube.
Wel moet ik Koos gelijk geven met betrekking tot de kofferruimte die nu een stuk beperkter geworden is. voor dit weekend geen probleem, maar straks moeten er wel een paar bakken Paulaner mee terug van de Eiffel naar Limburg.
toch nog een teaser:

Het eerste weekend als pakezel zit erop. Met een treingewicht van zo'n 3000 kg ging het naar " de Bergen" in Wanroij
"de Bergen"
Natuurlijk weer een bere gezellig kampeerweekend gehad, maar daar zal ik jullie hier niet mee gaan vervelen, net zo min als mooie plaatjes van de sleurhutjes waar het bij het AER om gaat. Voor de Pastellblauer was het een thuiswedstrijd met slechts 65km enkele reis, die we maar als warmlopertje voor komend weekend zien. Dan gaat het naar de Eiffel voor het ECCR treffen.
Dit jaar had Gert zijn Buckel Volvo mee, en stond naast ons. erg leuk om zo'n katterug eens goed te bekijken. Leek mij ook wel iets om rallies mee te doen, maar na een proefzitje in de Buckel, nee toch maar niet. Wat zijn die dingen smal van binnen, je zit echt schoudertje schoudertje. Het stuur komt dus gewoon echt tot in het midden, en dan is het nog maar 10cm tot de pook. Wel een mooi oudje hoor:

ook leuk maar nog veel krapper:

Ik vind het VW luchtgekoelde spul echt prachtig om te zien, maar de onbetrouwbaarheid weerhoud mij ervan.
verder geen plaatjes gemaakt, maar er stonden nog een 2 tal Kever cabrio's, een echt oude kever, 2 busjes, volvo 240, eerste serie audio prachtig ,2 mercs W123 stations en een ponton
Het kampeer terrein is omsloten door een bosrand, zodat het lijkt alsof je in een mooi bosrijk gebied terecht bent gekomen, maar schijn bedriegt. Als je als natuurliefhebber goed luistert, dan hoor je uit alle windstreken blije boeren die hun enorme trekkers flink van katoen aan het geven zijn. Je ziet het ook aan de Pastellblauer dat je dichter bij stallen dan natuur zit:

Gelukkig hadden deze vliegen alleen aandacht voor de pastellblauer motorhaube.
Wel moet ik Koos gelijk geven met betrekking tot de kofferruimte die nu een stuk beperkter geworden is. voor dit weekend geen probleem, maar straks moeten er wel een paar bakken Paulaner mee terug van de Eiffel naar Limburg.
toch nog een teaser:

Last edited by BertjeConti on Sun Nov 27, 2022 11:43 am, edited 1 time in total.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i