In december 2017 heb ik me bezig gehouden het verder opknappen van de diverse losse onderdelen in de aandrijflijn en het onderstel.
Het originele nokkenastandwiel heeft een andere maat voor de borgbout en het afdekplaatje dan het nieuwe verstelbare nokkenastandwiel. Even gemeten en wat voor gedraaid.
Vervolgens een doosje nieuwe spullen voor het stuurhuis besteld. Nieuwe spoorstangen, harmonicarubbers en wat klein spul.
Het stuurhuis zelf was redelijk schoon en netjes, maar wel wat lekkage gezien.
Dus ik heb het stuurhuis weggebracht, naar Hydroline trade, waar Rini het ding gelijk onder handen heeft genomen.
Omdat ik toch aan het reinigen, schuren en stralen was, heb ik gelijk de ophanging van het differentieel meegenomen. Een vies en roestig ding met rotte rubbers.
Nieuwe rubbers besteld en gestraald.
Nou ja, wel verse maar nieuwe??
En erin geperst
Daarna netjes zwart gemaakt.
Het zelfde voor de originele type 1 motorsteunen
Tot slot heb ik de verstuivers van de 323i samen met de verstuivers van de e30 325iA Cabrio verstuurd aan Bernd Prickartz in Duitsland voor controle en reiniging. Keurig genummerd. 3 stuks vervangende bij elke set gedaan, in geval van onoverkomelijke problemen of schades.
Volgens mij wordt het wel hoog tijd voor een update
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
En zo werd het januari. De maand van vele kleine klusjes, het afwerken van lijstjes en toch wel weer grote vorderingen.
Diverse kleine onderdelen heb ik gedemonteerd om te laten verzinken. Dat zal zo ongeveer de laatste lading zijn voor deze auto.
Ophangbeugel van de schakelplaat aan de bak.
Een paar nieuwe bouten op lengte voor de nieuwe Alpina chassisstang, een paar nieuwe ringen en zelfborgende moeren voor de op de voorste stabistang. Dit wordt meeverzinkt.
De leidingen en banjobouten van de WUR en de spinnekop
De koudestartinjector
De beugel van de stuurbekrachtigingspomp, die zelf van aluminium is, dus wordt gestraald maar niet verzinkt