Voldoende vet toegepast

En in elkaar gezet

De aandrijfashoezen nog even op hun plaats zetten

En je hebt complete en verse aandrijfassen.

Vervolgens de keienvanger weer gedemonteerd omdat ik er achter kwam dat BMW affabriek bij lichte lakkleuren het front en de lipjes van de keienvanger met de kwast zwart verfde, net als de rand van de hoedenplank bij de achterruit en in het handschoenenkastje.

Terwijl dit droogde ben ik van achter aan de auto naar voor gaan werken om het afbouwen af te ronden. Eerst het achterste deel aan de auto, de achterbumper.

Daarna de achteras opbouwen. De draagarmen klaargelegd

Maar eerst het diff aan het subframe

Daarna de draagarmen

De spullen voor de stabistang klaar gelegd.

En daarna de hele bende onder de auto gehangen

En de remleidingen op de draagarmen gemaakt en alles aangesloten

Remklauwen heb ik afgebouwd. Nu voorzien van de Ferodo DS2500 blokken.

En ook geplaatst

Daarna wilde ik de handremkabels aanbrengen en afstellen. Maar ik kreeg de uiteinden van de kabels niet lekker in de stalen leidingen onder de auto. Ze zaten tamelijk los en ik snapte niet waarom.

Nader onderzoek leerde me dat de laatste 2 centimeter, die verdikking, geen onderdeel is van de stalen leiding, maar dat blijkt de oude eindbus te zijn van de vorige handremkabels. Omdat dat aan beide zijden kennelijk is achtergebleven heb ik me dit nooit gerealiseerd. Het is me ook niet eerder opgevallen. Maar hoe krijg je dat er nu uit? Wat gepast geweld gaf geen oplossing, dus uiteindelijk heb ik een ijzerzaagblad gepakt en met een griptang de bus in de lengte van binnenuit kunnen doorzagen, waardoor de busjes loskwamen.

Daarna de handremkabels eindelijk aangelegd en ook de andere remklauw aangebracht.

Tot slot moesten de schokdempers aangebracht worden om het subproject achteraf af te ronden. Klaar gelegd, keurig met originele pakking.

En geassembleerd.

En zo kwam het dat op een koude januariavond mijn 323i voor het eerst in ruim 6 jaar weer op zijn eigen (achter)wielen kon staan.