De FY-90-YR FY90YR in 1981-82:

En was tot paar jaar geleden nog bij Christian Meier. A71642-13, afgeleverd door Hessels in Den Haag. Persoonlijk denk ik dat dit één van de weinige opties is als je een origineel Nederlandse 323i TC1 wilt. En ook toendertijd rommelde de RDW er al op los, met Baur, Bauer, Baurcabriolet of helemaal niks. En tegenwoordig krijg je zelfs met papieren van een quasi gelijke auto de wagen niet fatsoenlijk op kenteken (mijn witte en rode 325iX zijn op laatste 3 cijfers chassisnummer gelijk. De witte staat als 325iX BAUR TC te boek, de rode als 325i Cabriolet).
Momenteel wordt 323iA TC1 JN-32-RJ JN32RJ 71644-15 ook aangeboden. Maar buiten dat deze wordt aangeboden bij een veilinghuis, heeft hij de laatste jaren wat onrust gehad en ik weet niet of dit de wagen goed heeft gedaan. En ook de kleur moet je natuurlijk aan staan.

En zo stond hij er +/- 10 jaar geleden bij.

Op facebook staat een 323i Baur te koop met kenteken HS-66-BR HS66BR. Het chassisnummer 7206347 zal vast van een 323i zijn, maar komt niet overeen met het Baur-nummer, zijnde A70921-05. Dit hoort namelijk bij chassisnummer 5958073. En dat is dan weer een Chamonix 316. De wagen wordt in gedemonteerde staat aangeboden voor €10.000,-, verder niks aan gedaan. Wel wat vervangende onderdelen erbij. Dus even buiten de vraagprijs voor een gedemonteerd roestig exemplaar: ergens is er iets aparts gebeurt. Enkel chassis wissel? Platte 316 Baur in de mix met 323i? Zeg het maar.
Gr Jeroen