Pastellblauer's E12 avonturen

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

14e Happy New Year drive 2019

zoals hierboven al genoemd hebben we gisteren 19 januari voor het eerst een "Happy" rally gereden, vanwege onbekend maar ingeschreven in de tourklasse.
De Rally's van Joan van de Lustgraaf staan erom bekend dat er vooral gereden dient te worden. In tegenstelling tot de vele kaartleesritten die we het afgelopen jaar gehad hebben, konden we nu inderdaad overal lekker doorrijden, en hoefden we niet telkens te stoppen om minescuul geneuzel op de kaart uit te zoeken. Zou dat wel nodig zijn, dan kom je gegarandeerd flink in tijdnood.
Het was dus aan mij de juiste route al rijdend te vinden op de 1:50000 kaarten.
Bij deze rally is de factor "tijd" eindelijk weer eens wel heel belangrijk, hoe belangrijk, dat blijkt wel uit de eindstand. Flink doorrijden was dus zeker nodig.
Bij de eerste TC onderweg kwamen we toch zo'n 5 minuten te vroeg, en dat betekend wachten. Ook het aantal kilometers was te weinig, we hadden dus duidelijk iets gemist.
Doordat we toch zoveel te vroeg bij de eerste TC kwamen leek het erop dat het toch wel wat rustiger aan mocht, FOUT DUS.
Halverwege het 2e deel leek het erop dat we in tijdproblemen gingen komen en ging het gas er flink op. Uiteindelijk met 19 strafminuten de lunchlocatie aangedaan, de tijd die je te laat bent gaat ook gewoon van je lunchtijd af. (zo moet dat ook !!)

In het middagdeel verging het precies zo, bij de TC onderweg tijd over en op het eind weer tijd te kort. Maar dat laatste was ook vooral te wijten aan een Mazda MX5 die zich op een slechte onverharde weg vast had gereden en er met een trekker uitgehaald moest worden. Gevolg daarvan was dat de hele stoet erachter beter kon keren en deze weg overslaan. De meeste deelnemers wilde in eerste instantie niet keren, en niemand nam initiatief, dus was het aan mij de hele bende omgedraaid te krijgen. Ik denk dat we hier zeker 15 minuten verloren hebben.
De gemiste controle op dit stuk is gelukkig door de organisatie geneutraliseerd.

Ook in de middag kwamen we dus weer te laat aan bij de finish, en doordat je je gaat haasten hebben we de laatste (wel heel gemene) controle stempel gemist. Petra zag hem staan bij het wegzetten van de auto, maar dat was te laat want ik had al heel haastig de kaart ingeleverd. Overigens denk ik dat deze controlestempel door bijna niemand wel gezien is.

Eenmaal binnen was de tussenstand van het ochtenddeel al gepubliceerd, en daar stonden we dan verrassend op plekje 2.
Even later werd de uitleg uitgedeeld en kon ik snel het aantal fouten van het middagdeel tellen. Ik telde er maar liefst 5, dus daar ging onze goede klassering.
Nog geen half uur later was de eindstand al bekend en werden de prijzen uitgedeeld, ik verwachte wel een aantal plaatsen gezakt te zijn, maar heel verrassend had de concurrentie blijkbaar dezelfde fouten gemaakt en hadden we plek 2 mooi vast weten te houden.
Zoals al eerder gezegd bleek de tijd doorslaggevend, de eerste 3 plaatsen hadden allemaal een gelijk aantal foutcontroles, het verschil was gemaakt door de strafminuten. YES, we zijn er erg blij mee :popcorn :popcorn

Op deze rally's komt, ondanks de winter, erg veel klassiek materiaal, ik schat dat 80% van de deelnemers klassiek rijdt. Erg mooi om te zien.
Aandeel BMW echter wel heel laag, een 2002, een 2500 en onze E12.

twee oudjes in een oudje:
Image

Sommige rijden ook open bij temperaturen beneden 0:
Image

Porsche, daf, alfa en MG zijn hier wel de merken:
Image

Zelfs zo'n mooie 356 komt hier gewoon meespelen:
Image

Image

Niet te zien, maar deze alfa was zelfs brandschoon (fabrieksnieuw) in de wielkuipen:
Image

Alfa in rallytrim:
Image

MG's dat het barst:
Image

Klaar voor vertrek:
Image

Prachtige vergezichten onderweg bij open winter weer:
Image

Gezellig zamen wachten bij een TC:
Image

Niet alle wegen zijn netjes verhard:
Image

Geïnteresseerd ? kijk maar eens op happydrives.com
Last edited by BertjeConti on Wed Nov 23, 2022 10:12 pm, edited 1 time in total.


Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Leuk verhaal, mooie plaatjes!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Geweldig, dat gaat lekker zo, en idd erg leuk om het hoge gehalte klassiek te zien!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Midwinter classic 2019

En 8 dagen later alweer een klassieke rally op het programma, zondag 27 januari was de Midwinter Classic aan de beurt.
Met de start en finish in Hoorn, zo'n 200km van huis, te ver om s'morgens nog naar de start te rijden, dus op zaterdag al in alle rust naar Hoorn gereden en een comfortabel Hotel geboekt. (zo eentje met een grote zwarte mus op het dak). Die middag rijden we nog een kort verkennend toertje door de omgeving, zodat we de volgende dag toch een beetje omgevingskennis hebben.

Verkennen aan de Zuiderzee:
Image

De midwinter classic is de eerste wedstrijd van het jaar die meetelt voor het NRF klassiek kampioenschap, niet dat we daarin ambities hebben hoor.
Voor dit jaar heeft de NRF bedacht dat er een klasse bij moet komen, speciaal voor beginners, dus wat doe je dan? Je veranderd de Toer en Sport klasse in Tour, Sport en Expert klasse. Waarbij de nieuwe Tour voor beginners is, de nieuwe sport de oude tour is en de nieuwe expert de oude sportklasse moet overnemen, veel onduidelijkheid alom.
Wij schrijven dus natuurlijk in voor de sportklasse, we zijn immers geen beginners meer....

Maar goed, zondagmorgen stromende regen, piepende kachelaanjager die echt niet uit kan, naar de startlocatie. Ondanks de slechte weersvoorspelling ook vandaag weer het overgrote deel van de deelnemers in prachtige klassieke auto's.

Ontvangen Rallybescheiden aan de starttafel:
Image

Voor ons in Noord Holland totaal nieuw rally gebied, en ook de wegkruisers die deze rally organiseren kennen we totaal niet, spannend dus.
Na een neutraal stukje om uit de stad te komen, krijgen we de gehele ochtend "grensbenaderen" voor onze kiezen. Dik 100 kilometer zoeken en turen op de kaart naar mogelijke keerlusjes en andere grappen. We rijden er lekker doorheen en ondervinden totaal geen stress, ook het benodigde gemiddelde halen we vandaag gemakkelijk, en dat betekend wachten op de ideale tijd bij de TC's. Niet erg want de omgeving is werkelijk aangenaam.
De regen kan ons niet deren, een E12 ventileert fantastisch, waardoor totaal geen wasem op de ruitjes en ook de coating zorg voor goed zicht.

Na een ochtend grensbenaderen komen we aan bij een goed verzorgde lunchlocatie in het pitoreske Kolhorn, en zowaar trekt de bewolking over en dreigt er zelfs een schamel winterzonnetje.
Na een heerlijke lunch met goede koffie (en dat is zeldzaam) gaan we in de middag verder om nog eens een dikke 100km pijlen kortste route met zo weinig mogelijk rode wegen te gaan doen.
Nu geen keerlusjes meer zoeken, maar goed opletten op wel of niet rode wegen. Regelmatig moet er gestopt worden om nauwkeurig te kunnen meten. Ook nu krijgen we de waarschijnlijk mooiste binnenweggetjes van noordholland voorgeschoteld.

Zonder enige stress rijden we ook de middag etappe, en het dak mocht zelfs de meeste tijd open, heerlijk.

Terug in Hoorn krijgen we meteen de uitleg uitgedeeld, en kan ik al fouten gaan tellen, oei oei dat zijn er wel heel veel dit keer.
We hebben het niet best gedaan in Hoorn, helaas, maar wel een fantastisch weekend gehad hoor.
Daarna terug naar huis en na 650km de probleemloze Pastellblauer onder de carport geparkeerd.

s'morgens in de regen heb ik gepoogd een aantal klassiekers vast te leggen, maar dat levert eigenlijk heel slecht materiaal op:

prachtig Alfaatje:
Image

Maserati, waar wel een heel sterke benzine lucht achter hing:
Image

kakelvers geprepareerde 504:
Image

De "tulpenrally" Ascona
Image

"tourrijders" Amazone
Image

3 maal MG
Image

triumph triumph en healy:
Image

Herald:
Image

Dat was het dan voorlopig, de volgende klassieker is pas in april :(
Last edited by BertjeConti on Wed Nov 23, 2022 10:10 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Vandaag lagen eindelijk de "halfseals" op de mat die ik eind vorig jaar in de states besteld had.

Tsja vlak voor nieuwjaar een bestelling plaatsen is ook niet handig, men was de order "kwijtgeraakt" en dankzij een mail die ik maar eens na bijna 3 weken wachten verstuurd had, hadden ze plotseling mijn order teruggevonden. Niet heel erg, want haast heb ik er niet mee.

ik heb er maar meteen 16 gekocht, zodat er wat reserve op de plank ligt:
Image

In heel Europa vind je deze halfseals alleen bij WallothNesh, en juist hun kwaliteit vertrouw ik niet.

Mijn halfseals komen van PMB Performance, een bedrijfje gespecialiseerd in klassieke Porsche's en ze doen zelf ook remklauw revisie's.
Op hun site lees je ook een uitstekend verhaal over het reviseren van de remklauwen, en daaruit blijkt dat de ATE's onder de E3 / E9 / E12 / E23 en E24 verrassend veel overeenkomsten hebben met de ATE's onder de 911's en 914/916's.

De op het oog meest simpele onderdelen blijken voor geen goud op de wereld te verkrijgen te zijn, en dat geldt overigens ook voor onze BMW remklauwen, namelijk de bouten waarmee de helften aan elkaar zitten.
In onze klauwen zitten M9x1.25 bouten die 80mm lang zijn en een 11.9 sterkte hebben. Zoek ze maar, ze bestaan gewoon niet.

Maar goed dat ik nieuwe seals heb, want als je ze naast de oude seals legt zie je duidelijk verschil in dikte:

links is nieuw, rechts een oude:
Image

hier nogmaals, maar dan rechts de nieuwe seal, wel beide nog ruim dikker dan de verdieping waar ze in komen te liggen:
Image

Nu heb ik alle spulletjes bij elkaar om de voorremmen om te bouwen naar geventileerde schijven.
Last edited by BertjeConti on Wed Nov 23, 2022 10:08 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19152
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by uwbuurman »

Netjes!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Nice! Elders niet los verkrijgbaar, maar wel als complete set, zeg maar met ook de grotere ringen en stofhoezen? En idd, rubber van Walloth is hooguit geschikt om als kauwgom te gebruiken.

Trouwens best een paar leuke deelnemers bij de Midwinter Classic! Misschien jammer van het resultaat, maar dan volgend jaar vast een stuk beter!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Jeroen wrote: Fri Feb 01, 2019 9:34 am Nice! Elders niet los verkrijgbaar, maar wel als complete set, zeg maar met ook de grotere ringen en stofhoezen? En idd, rubber van Walloth is hooguit geschikt om als kauwgom te gebruiken.
NEEN, deze ringetjes zitten niet in de revisiesets bij de grote ringen en stofhoezen, wel dopjes voor op de ontluchters. Dat is dan ook precies de reden dat er zoveel geschreven wordt dat je de klauwen niet mag "splitten".
Maar dat splitten is eigenlijk wel noodzakelijk als je de groef voor de grote ring echt goed zuiver wilt kunnen maken, dat lukt anders nooit. (hier kom ik nog op terug)
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29975
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by Jeroen »

Ah okee, da's lekker, not! Volgens mij krijg je ze er bij de 3-series altijd wel bij, wel iets wat ik altijd controleer vóórdat ik ze uit elkaar trek haha
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by bmw e12 e21 »

Zo, je kan weer verder. :)
Er zijn revisiesets waar deze bijzijn hoor.
Frenkit dacht ik wel.

https://www.ebay.de/itm/FRENKIT-Reparat ... rk:69:pf:0

https://www.ebay.de/itm/Reparatursatz-B ... rk:58:pf:0
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

bmw e12 e21 wrote: Fri Feb 01, 2019 7:22 pm Zo, je kan weer verder. :)
Er zijn revisiesets waar deze bijzijn hoor.
Frenkit dacht ik wel.

https://www.ebay.de/itm/FRENKIT-Reparat ... rk:69:pf:0

https://www.ebay.de/itm/Reparatursatz-B ... rk:58:pf:0
Goeie vondst Remy, ik had natuurlijk alleen op oem nummers en ATE gezocht. Deze revisiesets van autofren zijn wel heel interessant, tenminste als ze inderdaad inclusief zuigers zijn. Waarschijnlijk oude voorraad, dus het rubber zat wel hard zijn, maar dan heb je toch 4 voordelige nieuwe zuigers.
De revisie sets van ATE zijn van recente productie datum, als ze bij de goede automateriaalhandel gekocht worden, en dat vind ik wel belangrijk.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by bmw e12 e21 »

Kan natuurlijk zijn dat het oude stock is.
Maar AUTODOC verkoop ze ook voor dezelfde prijs. Die verkopen geen NOS.
https://www.autodoc.be/auto-onderdelen/ ... 7066-m-3-4
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Najah, het zijn in ieder geval geen dure revisie setjes
De ATE revisie sets zijn weliswaar goedkoper, maar zonder zuigers en halfseals.
Bij walnoot&kresh ben je alleen voor 4 zuigers al bijna €60,- kwijt, 4 halfseals zijndaar ook al bijna €10,- , en dat moet ook nog keer 2.

Wellicht eens bedenken of ik die klauwen uit de waddenzee nog een 4e leven ga geven met nieuwe zuigers. Deze setjes maakt het wel erg aantrekkelijk.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4558
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by bmw e12 e21 »

Haha idd.
Wss koopt Walnoot en Nest ze als geheel aan en verkoopt ze voor goud.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3118
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Post by BertjeConti »

Vented disc brake upgrade

Zo, eindelijk maar eens begonnen aan het vervangen van de remblokken en meteen upgraden naar geventileerde schijven. De benodigde spulletjes lagen al een tijdje te wachten:

Image

ATE schijven, ATE blokjes, ATE montageset, opvulplaatjes om de klauwen geschikt te maken voor de dikkere schijven met bijbehorende langere M9 bouten en rubber afsluitringetjes, en natuurlijk ATE DOT4 remvloeistof.

Het idee is de bestaande remklauwen te hergebruiken, deze heb ik in 2005 als "nieuw" gereviseerde ATE klauwen geplaatst, samen met toen nieuwe schijven en blokjes. In al die jaren daarna zijn er nooit opnieuw nieuwe blokjes in gekomen, deze klauwen hebben dus 1 set remblokken opgeremd.

Als eerste de remvloeistof afgetapt, dan doe je op dezelfde manier als remvloeistof verversen, alleen zonder het reservoir bij te vullen. Ik doe dat altijd door het reservoir met een druktankje op druk te zetten, een 1/2 bar is voldoende. Alle ontluchtnippels gaan zonder enig tegestribbelen los, wat ook altijd fijn is.
Daarna de remzuigers terug duwen en de oude blokjes eruit nemen, de oude blokjes hadden toch nog best wel wat voeringmateriaal, maar het rechter blokje lag wel al tegen de beugel van de montageset, en de linker bijna:

Image

Image

Image

Na het verwijderen van de blokjes valt al op dat één remzuiger verroest is, de anderen niet. Alle remzuigers zijn zonder veel moeite met de hand soepeltjes terug te duwen naar hun beginpositie, dat voelt dus wel goed.
Daarna doe ik wat volgens vele manuals niet mag, de 4 M9 bouten gaan los om de beide klauwhelften van elkaar te kunnen nemen, er moeten immers opvulplaatjes tussen.
De losse helft ziet er veelbelovend uit, na 14 jaar trouwe dienst, echter de vaste helft heeft één verroeste zuiger en onder de stofhoes voelt het niet goed, er zit een gekke bult:

Image

Image

Nadere inspectie leert dat de stofhoes onderaan een klein scheurtje heeft, waarschijnlijk is dat er al ingekomen bij het plaatsen in 2005, ik herinner mij namelijk nog dat de remblokken er toen met heel veel moeite in gingen, aan één kant leek het nauwelijks te passen. Waarschijnlijk heb ik toen schijven geplaatst die niet 100% de juiste maatvoering hadden, iets te ver naar binnen lagen of iets te dik waren. En met het erin frotten van de remblokken heb ik waarschijnlijk een stofhoesje kapot gemaakt.

Nouwja, dan toch de verroeste zuiger er maar uit getrokken voor nadere inspectie, en maar goed ook:

Image

Als deze zuiger weer helemaal in de klauw zit, dan lekt het gegarandeerd, het chroom laagje is er bovenaan op plaatsen helemaal af, niet goed dus.
Dan maar een andere zuiger gezocht uit de remklauwen uit de waddenzee, waar ook de opvulplaatjes en bouten uit komen. Daarin zaten veel slechte zuigers en een paar die mij nog wel bruikbaar lijken. De beste eruit gezocht, samen met een goed stofhoesje en die in de remklauw gedrukt:

Image

Image

Daarna kon de nieuwe schijf op de naaf en meteen maar het remblokje gepast om te zien of het nu ook weer zo krap past, maar nee, gelukkig past het nu iets ruimer, het remblokje schuift zo tussen de klauw en schijf.
Dan verder opbouwen, beide klauwhelften met opvulstukken en nieuwe rubber afdichtringen weer tegen elkaar geschroeft, eerst de M9 bouten aantrekken tot 25Nm en daarna de tweede ronde op 40Nm vast gezet.
Blokken erin, montageset erin, klaar, nu de andere kant nog.

Image

Image

De ander kant leverde gelukkig geen verrassingen meer op, de zuigers waren allemaal roestvrij, en de stofhoezen op het oog allemaal OK.
Dan was het nog een kwestie van het systeem weer vullen met ATE SL dot4 en goed ontluchten.
Meteen het gehele systeem maar ververst, dus ook het stukje naar de koppeling gever en nemer.

Image

Nah en dan lig je onder de auto en ziet je dit, AAAHHH wat een groot gat:

Image

Ik wist dat er wel wat laswerk aan de linkerkant nodig is in de linker wielkuip/schutbord, maar deze had ik nog niet gezien. Het roestgat zit aan de binnenzijde van de balk, dus tussen balk en tunnel.

En zo ziet dan een geventileerde 280mm remschijf met remklauwen met 4 zuigers er uit ( op verzoek van JW ):

Image

Klaar.
Last edited by BertjeConti on Wed Nov 23, 2022 10:07 pm, edited 1 time in total.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Post Reply