Vorige week ben ik tegen een probleem aangelopen. De motor begon namelijk vermogen te verliezen zodra de belasting omhoog ging (snelweg met 100km/h tunnel omhoog) en dus terug te vallen in snelheid. Ik heb dit in voorjaar vorig jaar ook een keer of 2 gehad, maar dat was daarna weggebleven.
Nu was ik er afgelopen vrijdag mee terug naar mijn ouders thuis komen rijden (rit van 160km, is hiervoor altijd goed gegaan) en het probleem kwam steeds meer terug. Klasgenoot vertelde dat het wel eens brandstoffilter zou kunnen zijn, dus daar een nieuwe tussen gezet. Dus ik ga een rondje rijden, is het nog een stuk erger geworden. Het begon nu al bij ong. 70km/h, na een keertje stoppen was het weer even goed maar kwam daarna weer terug.
Ik heb +- een maand geleden nog verdeelrotor, verdelerkap, bougiekabels en bougies vervangen. Kleppen stellen en ontstekingstijd controleren staan ook op de planning.
Ik heb sinds aankoop eigenlijk al wat koudstartproblemen gehad, maar dat was met een beetje gas bij geven bij koud start nog wel vol te houden. Nu heb ik besloten om de carburateur eraf te halen om deze schoon te maken en na te kijken. Hierbij kwam ik er achter dat de vacuümslang naar de 2e trap was afgedopt, dus geen 2e trap gasklepwerking.(van dat losse slangetje wist ik al eerder van, alleen niet waar het voor was. Heb deze een keer aangesloten maar toen kwam ie niet meer vooruit bij meer gasgeven)

De thermische schakelaar mist ook (PIERBURG 4.07265.09.0) en was gewoon een open gat.

Na de carb uit elkaar te hebben gehaald, viel mij op dat 1 van de vlotters bijna geen beweging meer in zit (toevallig? ook de kant van de 2e trap)
1e trap kant:

2e trap kant:

Het lijkt er hier op dat er soort busje naar boven toe vast zit die de vlotter tegenhoud.
Dan nu de vraag, is het nog mogelijk om dit te repareren en goed werkend te krijgen? Ik was van plan om het allemaal schoon te maken en met nieuwe pakkingen terug in elkaar te zetten, maar zo te zien komt er iets meer bij kijken.