Nadat ik operatie Krukaskeerring heb afgerond, waren er nog een paar kleine klusjes aan de e30.
De eerste was het installeren van de type 1 grilledelen. Zie hier, aan de bovenzijde zijn ze dicht. Er zit een nieuwe schuimrand op, waar de motorkap op aansluit. Tot slot in deze klus ook het typeplaatje teruggeplaatst.
Toen ik de auto wegbracht voor reparatie van de versnellingsbak in de nazomer van 2018, sloeg de auto af met ongeveer nog een kwart brandstof in de tank. Da was raar, maar verder geen aandacht aan besteed. Nader onderzoek deze winter leerde me dat de brandstofpomp in de tank is overleden. Dit type 325i heeft twee brandstofpompen. Eentje in de tank, in de vlotterunit en eentje onder de auto. De eerste voert de benzine op, omdat de tweede niet voldoende kracht heeft alle benzine aan te zuigen. Vanaf ongeveer een kwart gaat het dus mis.
Maar een vervangende unit is niet te vinden en OEM kost bijna €400. Daar was ik geestelijk nog niet klaar voor, dus ik heb een universeel pompje gekocht.
Oude pompje
Oude pompje eraf
En nieuwe pompje erop. Dat vraagt wel wat aanpassing aan het buisje en het vlotterpijpje.
Daarna de modderkuipjes voorzijde nog even weggehaald, alles lekker schoongemaakt en weer in de dinitrol geblaft.
Resterende punten:
- Oplossen verkeerde weergave tankmeter. Ontstaan door wisselen SI bordje met weerstand voor 60l tank. Planning zomer 2019
- Revisie differentieel. Planning winter ‘19/’20
- Nieuw setje Goodyear Efficient Grip’s. Planning winter ‘19/’20