Ik heb een vraagje, Ik ben bezig om mijn e21 m10 (carb) injecite te bouwen, heb een nieuwe motor, m10 318i van een e30. En zit er al in, alleen nu moet ik de kabelboom van de e30 naar mijn e21 maken, heeft iemand daar mee ervaring mee? Of tips, Of zelfs een schema? Want heb al beetje op google zitten zoeken naar schema's maar tot heden geen succes. Hoor graag van jullie
En meteen een vraagje, Klopt het ook tevens dat er geen lambdasonde nodig is voor dit type injectie systeem? En nog vraagje meteen haha, Wat voor brandstof pomp zal ik pakken, rond de 3.5bar? Zoiets zij de eigenaar van het motorblok.
99% zeker dat het een non-cat is dus zonder lambdaregeling, eventueel kun je dat met het Bosch- of BMW artikelnummer van de LE-Jet DME (computer) uitsluiten. Pompen zijn meestal iets van 4-5 bar, overdruk wordt via de drukregelaar weer retour gestuurd, en die drukregelaar (potje op de fuel rail) is bij de 318i 2,5 bar meen ik.
1980 BMW E21 323i in Hennarot 1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun 1988 BMW E34 535iA in Lachssilber 2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau 2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Ik heb een vraagje, Ik ben bezig om mijn e21 m10 (carb) injecite te bouwen, heb een nieuwe motor, m10 318i van een e30. En zit er al in, alleen nu moet ik de kabelboom van de e30 naar mijn e21 maken, heeft iemand daar mee ervaring mee? Of tips, Of zelfs een schema? Want heb al beetje op google zitten zoeken naar schema's maar tot heden geen succes. Hoor graag van jullie
Ik zou als eerste op zoek gaan naar schema's, van beide type auto's, dat moet toch ergens op het grote internet te vinden zijn.
Waarschijnlijk is de in de e21 kabelboom al voorzien van bedrading voor de benzinepomp, bij mijn e12 was dat wel het geval.
Heb je ook de benodigde relais bij de kabelboom van de injectie motor?
Welke injectie heb je? Zitten erg gaten voor injectoren in het blok of in het spruitstuk?
In het geval van gaten in het blok, dan heb je een K-jet en is het eenvoudig. Dan hoeven er geen draden naar de injectoren enzo. Wel een aantal sensoren en natuurlijk de brandstofpomp. In het geval van L-jet is het iets ingewikkelder.
In hoeverre heb je de originele kabelboom gedocumenteerd met wat waar naartoe ging?
Sowieso is het van belang even helder te hebben welke variant van de motor, injectie en onstekingssturing je hebt. Als je het chassisnr van de donorauto hebt kun je dat eenvoudig invoeren in bijv bmwfans.info voor de details, en anders moet je even met het motornummer komen, dan zoeken we er het chassisnummer bij. Vroege E30's hebben wellicht nog een 7-cijferig motornummer dat overeenkomt met het chassisnr, maar men is volgens mij al snel overgestapt op een individueel 8-cijferig motornummer dat ahw los staat van het chassisnr.
Met een L-Jet en de motorkabelboom erbij kan het nooit ingewikkeld zijn dus fingers crossed.