inmiddels 12 jaar verder en heel wat bmw's versleten.
de 323i hierboven heb ik in 2010 verkocht aan een forumlid hier. (duke)
2 en half jaar geleden begon het toch weer te kriebelen om een e21 te gaan rijden.
op dat moment reed ik een e92 335i. prachtige en snelle auto maar toch kriebelde het oldtimer virus een beetje.
e92 verkocht en ingeruild op een e46 330ci coupe met handbak en van het overige bedrag dus opzoek naar een e21. inmiddels de e46 ook weer verkocht en een 130i e87 voor in de plaats gekomen.
contact opgenomen met duke via dit forum en hij stond open voor de verkoop van zijn e21. Die dus 10 jaar geleden van mij was.
auto zag er o.k uit maar had wel wat werk. auto had schade aan de zijkant. aardig wat roest aan de onderkant en onder de motorkap wat roest, lekkages etc.
auto mee naar huis genomen, direct naar de spuiter om alle schade te laten repareren en de rotte punten bij de dorpels te herstellen.
zo een jaartje mee gereden en vervolgens het onderstel achter aangepakt. diff, aandrijving draagarmen etc losgemaakt. Laten stralen en coaten, remmen gereviseerd, nieuwe remleidingen etc.
Dit jaar de volgende grote klus gehad. de auto liep sinds dat ik hem had al niet helemaal lekker stationair en viel ook wel eens uit bij koude start. verder lekkage bij de nokkenaskering en zo nog 100 andere kleine dingetjes.
Auto naar een vriend van me gebracht. lijstje erbij wat ik allemaal gedaan wilde hebben. na een week stelde hij voor om de motor er gewoon uit te halen en alles meteen goed aan te pakken. Zo kon hij ook overal beter bij en ben ik meteen klaar voor een hele lange tijd.
enfin, nu dus 4 maanden verder en de auto is als nieuw onder de motorkap. ben er echt erg blij mee.
bij deze de foto's:
de auto toen ik hem kocht ruim 2 jaar geleden



de schadehersteller



en hersteld

in april dus onder de motorkap begonnen.
veel slechte bedrading. gedeeltelijk weggebrand en ook veel slecht of provisorisch gemaakt. Dus een hele boel nieuw bedraad en netjes gemaakt

inmiddels de motor eruit en alles netjes en strak gemaakt



vervolgens aan de motor en aanbouwdelen begonnen.
alles schoongemaakt, sommige delen laten stralen en coaten/verzinken en sommige delen gespoten








uiteindelijk alles weer gemonteerd en klaar om de auto in de gaan


en gemonteerd in de auto:




Heel wat uurtjes ingegaan en ben mijn kameraad er erg dankbaar voor.
nog wat kleine dingen die ik wil aanpakken in het najaar en dan is de auto wat mijn betreft helemaal af.