Nu twee jaar later heb ik weer de spullen van de motor gehaald vanwege de revisie van de motor. Maar ja, waar moet ik die spullen naartoe brengen? Die Ferrarimakker reageert nergens meer op... En toen zag ik op een avond een aflevering van Wheeler Dealers over een Golf 1 GTI, ook met K-jet. Die werd gereviseerd en alles werd mooi in beeld gebracht. Goede reden om nog eens te zoeken naar een partij die mijn spullen kan reviseren. En verdomd, via wat vage sites en links kwam ik uit bij kjetronicrevisie.nl. Leek goed, geen ruilsysteem, dus mijn eigen spullen terug, gebeld, afspraken gemaakt, spullen opgestuurd en eerder deze week persoonlijk langs geweest om op te halen.
Mijn ervaringen: Nette werkruimte, vriendelijke kerel, doorvragen geeft blijk van goed verstand van zaken. Hij heeft zelf een goede testopstelling gebouwd, die er profi uitziet. Werkt mooi en kan tot 8 cilinders K-jet's aan. Heb even staan meekijken met een Porsche spinnekop, die na revisie werd getest. Ik kon perfect zien dat cilinder 5 en 6 niet goed waren afgesteld, dat werd simpel gecorrigeerd en de hertest leverde een constant gelijk resultaat voor alle 6. Mooi werk!
Mijn WUR is afgesteld op de juiste druk, nieuw membraan en goed gereinigd. De onjuiste druk zorgde voor verkeerde bijregeling wanneer de motor nog niet op volledige bedrijfstemperatuur is. De WUR werkt kennelijk best lang mee in de motor, tot deze echt warm is, terwijl ik altijd dacht dat die na 30 seconden ofzo zijn gemak wel hield. Is dus veel belangrijker voor een goede loop dan ik vermoedde.
De spinnekop is uit elkaar gehaald, zat vol gruis/roest, een buisje met gaatje om druk constant te houden zat dicht, niet 6x dezelfde druk op de uitgangen en een handvol veertjes is vervangen omdat ze niet meer dezelfde kracht gaven. De delen zijn gevlakt, nieuw membraan ook hier ertussen en alles goed afgesteld. De spullen zien er erg netjes uit. Bij ophalen kreeg ik de oude onderdelen mee, zonder daar om te hoeven vragen.
Ik heb de spullen nog niet ingebouwd, dus ervaringen met werking moeten nog blijken, begin 2021, maar vooralsnog ben ik erg tevreden over Gilles Bestebroer en zijn kjetronicrevisie.nl.