uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
sterk bezig Koos!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1209
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Ben benieuwd naar je diff ervaring.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Plaatjes bij de winterklussen. Eerst de lekkage. Op de vloer vond ik druppen. Dat is ATF van de stuurbekrachtiging. Overlegd met Rini van Hydroline Trade die mijn stuurhuizen reviseert. Hij gaf aan dat valse lucht in het systeem zorgt voor overdruk en dus lekkage. De enige plek waar die lekkage kan zitten is in de lagedruk slangen of het reservoir met filter. Dus die beide vervangen.
Lekkage.

Vettig reservoir, ronde potje met ZF op de dop.

Nieuw reservoir en nieuwe slangen.

Daarna ook paar nieuwe ruitenwissers erop.

Lekkage.

Vettig reservoir, ronde potje met ZF op de dop.

Nieuw reservoir en nieuwe slangen.

Daarna ook paar nieuwe ruitenwissers erop.

- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Daarna project koplampringen aangepakt.

Ik had in 2011 de koplampringen opgeknapt, bij het terugplaatsen van de SWRA. Het zijn de gespoten ringen, die zijn van blik en dus, steenslag is gelijk roesten. De chroomringen van de e12 en e21 zijn onder de chroomlaag van messing, die roesten dus niet. Nou blijkt dat de eerste series e30 ook chroomringen had, die van messing zijn. Echter, er zijn ook lichte, blikken varianten… Ik kwam daar achter omdat ik een setje van die ringen kocht. Kan ik niks mee. Het zijn dezelfde als die op de e34. Er mist een sleufje aan de zijkant dat op de vfl e30 koplampen nodig is voor de juiste passing.

Chroom is ook geler. Zit een klein randje onderaan. Bovenaan de oude ring.

Oud met sleufje

Oud en nieuw, met sleufje


Ik had in 2011 de koplampringen opgeknapt, bij het terugplaatsen van de SWRA. Het zijn de gespoten ringen, die zijn van blik en dus, steenslag is gelijk roesten. De chroomringen van de e12 en e21 zijn onder de chroomlaag van messing, die roesten dus niet. Nou blijkt dat de eerste series e30 ook chroomringen had, die van messing zijn. Echter, er zijn ook lichte, blikken varianten… Ik kwam daar achter omdat ik een setje van die ringen kocht. Kan ik niks mee. Het zijn dezelfde als die op de e34. Er mist een sleufje aan de zijkant dat op de vfl e30 koplampen nodig is voor de juiste passing.

Chroom is ook geler. Zit een klein randje onderaan. Bovenaan de oude ring.

Oud met sleufje

Oud en nieuw, met sleufje

- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Links dikke messing ring, rechts dunne blikring met randje.


De juiste ringen opgescharreld, aanslagjes voor de koplampwissers erop gemaakt en de boel gemonteerd.
Oude roestige ring

En chroom



De juiste ringen opgescharreld, aanslagjes voor de koplampwissers erop gemaakt en de boel gemonteerd.
Oude roestige ring

En chroom

- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Volgende ding was de voorstoel links. Die had ik in de zomer de verkeerde tint gegeven, door foute producten van Colourlock. Ik kreeg later de goede, maar had er geen zin meer in om die hele stoel weer uit elkaar te halen. Niet in de laatste plaats omdat ik dat al 2x had gedaan en omdat er nog een ander e30 cabriointerieur moet worden gedaan. Dus de bestuurderstoel moest nog bij de rest van de auto gematcht worden.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Stoel uitelkaar

Op de keukentafel

Lastig te zien, maar in het middel de overgang van tint. Irl is dat sterker.


Op de keukentafel

Lastig te zien, maar in het middel de overgang van tint. Irl is dat sterker.

Last edited by uwbuurman on Thu Feb 18, 2021 12:39 am, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Spulletjes in de juiste kleur

Daarna de rails gespoten

En de losse onderdelen verzinkt. BMW deed daar gewoon onbeschermd materiaal in…


Daarna de rails gespoten

En de losse onderdelen verzinkt. BMW deed daar gewoon onbeschermd materiaal in…

- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
De klus die ik al 2 jaar wil uitvoeren en waar ik echt geen zin in had was het reviseren van het differentieel en de cardanas. Ten eerste is dat diff een lompe klomp ijzer en ten tweede, de uitlaat moet eraf, de hitteschilden, de hele rattaplan. Cardan op bak is lastig knoeien om los te krijgen, baksteun zit in de weg etc. Oké, zo heb ik mezelf een paar keer de kans gegeven onder de klus uit te komen, maar ik heb het nu toch maar aangepakt…

De cardan is naar Technotrans in Veendam gegaan, het diff naar Zeeland, Hardeman. Maar eerst de olie aflaten.


De cardan is naar Technotrans in Veendam gegaan, het diff naar Zeeland, Hardeman. Maar eerst de olie aflaten.
