Jee zeg, ruim een jaar verder, sinds de laatste post. Nou gaat er ook niet veel aandacht uit naar de 323i, meer naar e30 en e12, maar hier een kleine update. De 323i was dit voorjaar weer eens buiten. Na de winter viel op dat de ruitenvloeistoftank leeg was geheveld door de SWRAsproeiers. Dat kwam door een defect T-stukje met terugslagklep. Dus die vervangen door deze nieuwe glimmende.
Maar het eerste ritje leverde regenwater op en helaas ook een dikke steen, dus een ster in de voorruit, dat was wel weer even schelden, maar goed.
Binnengezet en lekker gedroogd.
Paar week later op 7 mei naar Zandvoort met deze 323i voor het de Nationale Oldtimerdag op het circuit, dat was leuk! Eerst even tanken, lekker RON 102 erin.
Mijn dochter was mee, samen met Jan in zijn e30 325i cabrio en Arnold en Rinke in de e21 B6 Alpina gereden. Op het circuit troffen we meer mensen van ons cluppie en hadden we zomaar ineens een leuke line up van wat E21 materiaal! Ik zie wel eens mensen met vliegen op de grille, of soms zelfs een vogeltje. Arnold had een kerel onder de motorkap, zoals te zien. We denken dat het ergens in Amsterdam is gebeurd. De motorkap had geen schade.
Terugweg gaf mooi zicht op het ouder worden. Die kleine kleuter die Rinke was toen hij voor het eerst meeging, dat is een grote kerel geworden. Met zonnebril en stoere blik. Helemaal mooi!!
Ondertussen kwam de nieuwe voorruit van W&N binnen, wederom een groen getinte met groene zonneband. Plaatsen wordt een winterklusje denk ik.
Een paar weken later had ik een soort semi-toevallige oploop met wat mensen van het Autoweekforum. Ook weer leuk, met van alles en nog wat, van een (bekende) A6 tot een bruine Citroën Visa genaamd Willem. En wat leuk BMWspul. Eerste is van mij, tweede heb ik ook eentje van, derde moet ik nog…
Op de terugweg begon het ineens te brommen, rechtsvoor. Van het ene op andere moment. Werd wel steeds luider en was niet motortoerenafhankelijk. Dus hoopte ik op een steentje bij de remklauw. Het bleek bij nader onderzoek thuis een wiellager te zijn. Kloten. SKF, 2 jaar oud en als ze 2000 kilometer hebben gerold is het veel….
Oude lagers, SKF, er dus uitgehaald
Nieuwe de kleine van SKF en de grote van Timken.
Alles schoongemaakt
En weer gemonteerd. En toen had ik weer een soepel rollende auto!