uwbuurman wrote: Sun Nov 13, 2022 4:47 pm
Hmmm, eigenlijk een landrover tocht, dus. Wel spijtig ergens, want jullie keken er zo naar uit. En nu zit je met een kromme uitlaat of schade aan de bodem of erger. En de sportklasse, dus niet de expertklasse? Toch in het linker rijtje geëindigd.
Ik sta er van te kijken met wat voor snelheden sommige deelnemers over die slechte wegen knallen, maar eerlijk is eerlijk, een bmw 5 serie is ook echt niet ontworpen voor deze omstandigheden, en een beetje eigen schuld omdat ik de auto ook nog lager gezet heb.
Horneland expert is echt niet te doen voor ons, sportklasse is zwaar genoeg, dat blijkt.
Maar goed, ik zei al "gemengde gevoelens", en Peter Rovers (de uitzetter) zei gisteravond tijdens de afsluiting al dat hij liever de eifel en hoge ardennen in gaat, dat is positief voor de volgende editie.
Vanmiddag toch maar even de auto geïnspecteerd, de sleepogen op het subframe, die het eerst de grond raken, worden aan de onderzijde steeds dunner, verder geen schade.
Carterpan bescherming doet zijn werk, en wordt ook wat lichter maar kan de klappen goed aan.
Achterkant met de einddemper (bodemvrijheid 28 cm) op het asfalt gezeten, maar goed dat daar geen benzinetank meer hangt.
Wel een paar krullen aan het linker voorscherm randje erbij, schijnbaar hapt de band daar af en toe in.
Dus eigenlijk zijn we er relatief schadevrij uit gekomen.
Het vervelende is dat je op die bolle of slechte wegen zo voorzichtig moet zijn, en dat is niet handig. Dus misschien gaan we de E12 toch maar wat hoger zetten, ten ongunste van de looks.
Motortechnisch alles dik in orde, alle sapjes blijven prima op peil, alleen ruitensproeier reservoir moet ik af en toe bijvullen.
En inderdaad, toch in de bovenste helft geëindigd, en dat was vorig jaar niet gelukt.
Over eeen paar weken staat de rally happening op het programma, expert klasse natuurlijk.