Daarop heb ik de beide aandrijfassen uitgebouwd. Die leg ik even apart om ze in de komende twee schoon te maken en de revisiesets te monteren.
In het bakje onder de beide aandrijfassen liggen de oude bouten en verstevigingsplaten. Als je goed kijkt zie je dat er twee verschillende typen bouten toegepast zijn. De bouten aan de wielzijde zijn normale M10x50 bouten met een spoed van 1,5mm. Maar er zijn ook bouten met een spoed van 1,0mm en deze komen van de flens aan de differentieelzijde. De E34 M5 is het enige model waar voor deze toepassing twee verschillende typen bouten word toegepast. De vraag waarom dat zo is staat natuurlijk gelijk aan het antwoord geven.
De onderdelen catalogus is op dit punt ook niet correct; deze vermeld maar een type bout (p/n 33 21 2 226 557) en geeft aan dat daar twaalf stuks van nodig zijn. Maar dat is te weinig, reden waarom ik dat aantal maar verdubbeld heb. Verkeerde aanname dus moet ik er nog twaalf van de normale versie (p/n 07 11 9 919 620) bijbestellen. Daar maak ik er dan maar meteen vierentwintig stuks van. Dan heb ik voor een toekomstig project meteen genoeg.
Door het uitbouwen van de beide aandrijfassen zijn de leidingen voor het brandstofsysteem, remleiding en niveauregeling beter bereikbaar. Daarbij viel op dat de buitenkant van de middelste leiding er behoorlijk ruw uitzag. Om deze leidingen los te krijgen had ik een uitdaging met het schroefje van een leidingklem. Deze kreeg ik er niet uit en heb deze er met een dremel afgeslepen.
Na een beetje schoonmaken is de impact area goed te zien. Deze impact area ligt duidelijk in de baan van het wiel. Wat opvalt is dat de laklaag van alle andere leidingen na het verwijderen van de door de jaren heen vervuilde conservering er als nieuw uitzien. Bij de E39 hebben ze daar duidelijk van geleerd. Daar liggen deze leidingen niet open en bloot onder de auto, maar liggen ze beschermd in een gesloten goot.
Na een paar laagjes zinkprimer en een afwerking met temperatuurbestendige grijze lak ziet deze er weer heel wat beter uit.
Komende week even uitfigulieren hoe ik het restant van het afgeslepen schroefje eruit kan krijgen. Dat moet niet al te moeilijk zijn …. Of toch wel?