Dus ik heb 4 nieuwe gloeistiften geplaatst en ook de module die de gloeistiften aanstuurt, vervangen. Dat betekent veel plastic weghalen, want de stiften zitten onder het inlaat spruitstuk. Veel geschroef, maar simpel werk.

Daarna heb ik Gerwin die onderweg was, ergens langs de A28 opgezocht en hebben we op een parkeerplaats via de OBDII aan de auto verteld dat hij moest regenereren. Dat werkte! 3 kilometer verderop nog een keer uitgelezen en toen was hij druk bezig. Dag later was alle vermogen terug en het probleem opgelost.
En zo werd het een jaar na de vorige post rond de APK. Zo in de kerstvakantie kijk ik altijd even wat het werk is aan de e91 voorde APK. Deze keer kwam ik twee probleempjes tegen die aandacht behoefden. Eerste is de draagarm achter. Inspectie van het onderstel leverde een gat op, op een gebruikelijke plek voor een e9x.

Balen maar niet onverwacht. Dus dat even kaalgeborsteld en gelast. Voor de zekerheid er een extra laag opgelast met een ruimer gebied, zodat het voor de komende jaren weer goed is.

Daarna alles van binnen gecoat met Dinitrol en de buitenkant in de epoxy en coating.