Beste leden m’n bmw e30 van 1986 stotter tijdens acceleratie en ploft ook een beetje.
Nu heb ik al brandstof pomp, filters vervangen.
Toen kwam ik erachter dat bougie kabel 2 geen weerstand gaf dus die had ik vervangen en toen leek de auto het weer even te doen en was hij weer rijdtbaar tot dat die ineens weer lichtjes begon te stotteren ( hiervoor zodra die warm was liep die echt heel slecht )
Ik dacht ook misschien zitten er wel de verkeerde bougies in want ik dacht gelezen te hebben dat ik de verkeerde erin had gedaan dus nu andere erin maar ook dat was het niet.
Bobine kan ik maar geen vervangbare voor vinden gezien die niet leverbaar zijn
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn cps tps ook vervangen
M20b25 stottert
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: M20b25 stottert
Of je ontsteking, je rotor, of is het toch een brandstofissue? Ik denk een goede diagnose, door zaken uitbte sluiten is belangrijk. Dan kunnen we hier ook beter helpen.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: M20b25 stottert
Ontsteking is wel waarschijnlijk, dus miss nóg een slechte kabel, vuile rotor of verdelerkap?
Kan evengoed ook zijn dat je Motronic raar reageert door een slechte input (sensor), bijv lambdasonde, temperatuurgever koelwater (zijn 2 aparte, 1x voor het metertje op je dash en 1x voor de Motronic) of als je die hebt, de sensor voor barometrische druk. Je kunt proberen deze 1 voor 1 af te koppelen en te kijken of er iets verandert. Gasklepschakelaar wel ok? Recent nog een viergastest gedaan?
Kan evengoed ook zijn dat je Motronic raar reageert door een slechte input (sensor), bijv lambdasonde, temperatuurgever koelwater (zijn 2 aparte, 1x voor het metertje op je dash en 1x voor de Motronic) of als je die hebt, de sensor voor barometrische druk. Je kunt proberen deze 1 voor 1 af te koppelen en te kijken of er iets verandert. Gasklepschakelaar wel ok? Recent nog een viergastest gedaan?
Regards/groeten, Jeroen