Leonidas' 323i Baur - Sold!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
De BAUR staat binnen, gelijk al wat extra problemen ondervonden.
*Benzinelekkage bij de slang naar verdeler.
*Hardyschijf van de aandrijfas gescheurd dus een klappende cardanas tijdens rijden.
Weer extra werk.
Peter V.
De BAUR staat binnen, gelijk al wat extra problemen ondervonden.
*Benzinelekkage bij de slang naar verdeler.
*Hardyschijf van de aandrijfas gescheurd dus een klappende cardanas tijdens rijden.
Weer extra werk.
Peter V.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Voorzichtig begonnen met beter bekijken van de auto.
*De Benzinelekkage waren de 2 slangetjes die volgens mij van de warmdraairegelaar naar de verdeler gaan, deze zijn helemaal verdroogt dus vernieuwen.
*De las bekeken van de stroomkabel naar achter, hierbij hebben ze op de originele accuklem met een bout en moer de kabel naar achter gezet. Dus niet de kabelboom beschadigt.
*De accuplaats, Er zit een beugel op het binnenspatbord waar de luchtfilter in hangt. Deze heeft twee sleuven waar je dus met twee rubbers een luchtfilter zou kunnen hangen. Alleen de achterste wordt gebruikt. Lijkt er bijna op dat het binnenspatbord niet voor een 323i is bedoelt. Bekijkende bij de hoofdbalken in de motorruimte lijkt het bijna of er een andere of deel van de voorkant is vernieuwd.
*De waterbak en schutbord zit een gat in naar binnen, waarschijnlijk om de motronic-unit in het dashboardkastje te leggen dit i.v.m. de 2.8 motor die er bij Ton in lag.
*het dakpaneel eruit gehaald en het framewerk ziet er goed uit. De afdichtingsrubber aan de achterkant van het paneel is gescheurd. Het stoffen deel eens naar beneden geklapt en dat werkt ook naar behoren. Alleen als je het achterste deel omhoog heb en het dakpaneel eruit dan lijkt me dat het achterste deel aan moet sluiten op de drager (foto).
*Complete achterbank eruit gehad en de wielkasten zien er vrij aardig uit. Beter als bij de 320/6. Ik kon al wel zien dat er andere dorpels op gelast zijn en ook de spatbordrand. Achterste zwarte panelen zitten speakers in.

BEUGEL BIJ LUCHTFILTER.

DE GRIJZE DRAADBUNDEL VANAF DE ONSTEKINGSMODULE NAAR DE BOBINE STAAT WEL HEEL ERG STRAK.

WIELKAST RECHTS

WIELKAST LINKS

DAKJE OPEN ZODAT ALLES KAN LUCHTEN.

ZOVER STAAT HET OPEN ALS HET STOFFEN DAK IS GESLOTEN MET DE KLEMMEN??.
Weer even genoeg nu.
Gr Peter V.
*De Benzinelekkage waren de 2 slangetjes die volgens mij van de warmdraairegelaar naar de verdeler gaan, deze zijn helemaal verdroogt dus vernieuwen.
*De las bekeken van de stroomkabel naar achter, hierbij hebben ze op de originele accuklem met een bout en moer de kabel naar achter gezet. Dus niet de kabelboom beschadigt.
*De accuplaats, Er zit een beugel op het binnenspatbord waar de luchtfilter in hangt. Deze heeft twee sleuven waar je dus met twee rubbers een luchtfilter zou kunnen hangen. Alleen de achterste wordt gebruikt. Lijkt er bijna op dat het binnenspatbord niet voor een 323i is bedoelt. Bekijkende bij de hoofdbalken in de motorruimte lijkt het bijna of er een andere of deel van de voorkant is vernieuwd.
*De waterbak en schutbord zit een gat in naar binnen, waarschijnlijk om de motronic-unit in het dashboardkastje te leggen dit i.v.m. de 2.8 motor die er bij Ton in lag.
*het dakpaneel eruit gehaald en het framewerk ziet er goed uit. De afdichtingsrubber aan de achterkant van het paneel is gescheurd. Het stoffen deel eens naar beneden geklapt en dat werkt ook naar behoren. Alleen als je het achterste deel omhoog heb en het dakpaneel eruit dan lijkt me dat het achterste deel aan moet sluiten op de drager (foto).
*Complete achterbank eruit gehad en de wielkasten zien er vrij aardig uit. Beter als bij de 320/6. Ik kon al wel zien dat er andere dorpels op gelast zijn en ook de spatbordrand. Achterste zwarte panelen zitten speakers in.

BEUGEL BIJ LUCHTFILTER.

DE GRIJZE DRAADBUNDEL VANAF DE ONSTEKINGSMODULE NAAR DE BOBINE STAAT WEL HEEL ERG STRAK.

WIELKAST RECHTS

WIELKAST LINKS

DAKJE OPEN ZODAT ALLES KAN LUCHTEN.

ZOVER STAAT HET OPEN ALS HET STOFFEN DAK IS GESLOTEN MET DE KLEMMEN??.
Weer even genoeg nu.
Gr Peter V.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Hoi,
het klopt dat je dak zover openstaat als de klemmen los zijn.
NIETS weggooien van specifieke Baur onderdelen! Er is ook niks meer van te krijgen.
Kom maar langs voor een fotoshoot. Je mag al haar edele delen zien
het klopt dat je dak zover openstaat als de klemmen los zijn.
NIETS weggooien van specifieke Baur onderdelen! Er is ook niks meer van te krijgen.
Kom maar langs voor een fotoshoot. Je mag al haar edele delen zien
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Het luchtfilterhuis hangt normaal gesproken aan twee rubbers. Het lijkt alsof deze beugel een keer eerder verplaatst is?Deze heeft twee sleuven waar je dus met twee rubbers een luchtfilter zou kunnen hangen. Alleen de achterste wordt gebruikt
Ik zal een foto maken van mijn binnenspatbord, dan kan je zien hoe het eruit zou moeten zien.
ik snap je niet met het open dak. Bij mij moeten de achterste klemmen los om het middendeel er uit te kunnen wippen. Dat loshalen gaat in twee stappen.
1. de handel omhalen, nu ontspant de boel maar blijft nog wel aan de haak hangen. (nu kan je de hardtop losmaken en verwijderen)
2. de handel van de haak af halen. Nu kan de softtop naar beneden.
Staat jouw softop in deze stand als de haken helemaal vast zit?
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Ik heb inderdaad eerst alles ontspannen dus de 4 klemmen los. Hierna het paneel eruit gehaald. Nu is het natuurlijk mogelijk om te rijden zonder dakpaneel erin maar wel met het achterste deel omhoog. Als ik dus alleen het achterste deel in de klemmen zet en die achterste aanspan dan blijft hij dus zover openstaan op de dwarsligger van het frame. Ik neem aan dat ik dan toch niet alle vier de klemmen moet aanspannen?
Gr Peter.
Gr Peter.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Ja het is mogelijk om alleen met de softtop dicht te rijden en de hardtop in de kofferbak.
Als de softtop dicht is en goed aangeklemd dan ligt hij strak op de rollbar.
Dit is erg veel ruimte hoor. Zijn je klemmen wel goed?
De klemmen van de hardtop staan los van de softtop by the way.
Als de softtop dicht is en goed aangeklemd dan ligt hij strak op de rollbar.
Dit is erg veel ruimte hoor. Zijn je klemmen wel goed?
De klemmen van de hardtop staan los van de softtop by the way.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
alles is gewoon heel en bij de "C-stijl" zeg maar sluit hij ook aan.
Ik zal eens even in de garage gaan checken.
Peter V
Ik zal eens even in de garage gaan checken.
Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Bij staat hij ook zo open als de klemmen helemaal los zijn.
Nu is mijn dak nog vrij vers, maar ik moet vrij stevig duwen om hem dicht te krijgen.
Overigens moet je in de winter je dak niet open doen. bij oudere daken kan het doorzichtige ruitje snel knappen wegens enorme stugheid vanwege de kou.
(trouwens post nr 323..)
Nu is mijn dak nog vrij vers, maar ik moet vrij stevig duwen om hem dicht te krijgen.
Overigens moet je in de winter je dak niet open doen. bij oudere daken kan het doorzichtige ruitje snel knappen wegens enorme stugheid vanwege de kou.
(trouwens post nr 323..)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
@323baur, De auto staat bij mij binnen waar het ongeveer 15 graden is dus daar zie ik even geen probleem mee, het doorzichtig ruitje heeft de vorige of daarvoor eigenaar toch verknalt door het ergens weg te leggen en een michelin band erop te leggen, het merk michelin is nu te lezen in het ruitje wat overigens helemaal dof is. Het softtop-deel sluit bij mij heel gemakkelijk.
Dakje los.

Van binnen als hij dicht is .

@Mike,
Als eerste, ziet er goed uit. De beugel waar bij jou de luchtfilterbehuizing in komt is veel kleiner. Bij mij heb ik die bovenste sleuven wel maar ongeveer 15 cm lager zit een soort "haak" naar binnen waar je bv iets in pikt. Ik wil dit wel op de foto zetten maar dan moet ik eerst het complete luchtfilterhuis eruit halen.
Peter
@323baur, De auto staat bij mij binnen waar het ongeveer 15 graden is dus daar zie ik even geen probleem mee, het doorzichtig ruitje heeft de vorige of daarvoor eigenaar toch verknalt door het ergens weg te leggen en een michelin band erop te leggen, het merk michelin is nu te lezen in het ruitje wat overigens helemaal dof is. Het softtop-deel sluit bij mij heel gemakkelijk.
Dakje los.

Van binnen als hij dicht is .

@Mike,
Als eerste, ziet er goed uit. De beugel waar bij jou de luchtfilterbehuizing in komt is veel kleiner. Bij mij heb ik die bovenste sleuven wel maar ongeveer 15 cm lager zit een soort "haak" naar binnen waar je bv iets in pikt. Ik wil dit wel op de foto zetten maar dan moet ik eerst het complete luchtfilterhuis eruit halen.
Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)