Leonidas' 323i Baur - Sold!

Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Bedankt, zoals je zegt dit is leuk werk. Moet nog wel even wachten want ze hadden de verkeerde waterpomp opgestuurt, deze is retour en de goede komt eraan.

Peter


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2976
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Post by loentje »

Kijk goed bezig!

Het was alleen een beetjes frisjes vandaag, maar de koffie en de klets maakte veel goed :lol:


Groeten loentje
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Inderdaad, maar ik heb mijn onderdeeltjes en je moet er wat voor over hebben toch.

Loentje, nog bedankt en tot een volgende keer.

Gr Peter V
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Vandaag de spullen bij de dealer opgehaald.

Distr riem + spanner + pen en veer, thermoswitch en tevens...

Beide chrome eindstukjes voor de uitlaten, ze zijn duur maar maken het wel af :wink:

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

UPDATE:

Aangezien ik de originele bekleding en stoelen heb gekocht heb ik vanavond de Recaro's eruit gehaald. Nu was mijn vloerbedekking wat nat dus gelijk maar even kijken.

Ik zag gelijk de oorzaak (alvorens de vloerbedekking eruit was). Mijn kachelradiateur is lek (koelvloeistof uit de onderste uitblaasgaten), nu heb ik die gelukkig reserve maar is wel een bak extra werk.

Eenmaal alle vloerbedekking eruit schrok ik wel even.......

*Ten eerste lagen er kranten onder afkomstig van Alphen aan de Rijn uit 2001 (zeiknat) en toch wel wat roestvorming aan beide zijden.
*Het ziet er zowieso vrij serieus uit vanwege de kleur maar die is afkomstig van de gifgroene koelvloeistof, ik steek er gelukkig niet zomaar doorheen met een schroevendraaier. Aan de bijrijderskant had ik vanonder al gezien dat ik geen grote afwateringsdop had ( nu duidelijk waarom) Er is onderlangs een complete bodemplaat tegenaan gelast.

Tevens kon ik zien dat de BAUR een echte klapper heeft gehad.
-Vervorming aan de rechter kokerbalk.
-Scheur bij schutbord tegen de tunnelbak.
-Beide A-stijlen zijn in ieder geval hard.

Image
LINKS

Image
RECHTS, BIJ KOKERBALK IS VERVORMING TE ZIEN ALS GEVOLG VAN SCHADE.

Image
RECHTERKOKERBALK T.H.V. B-STIJL OOK VERVORMING ALS GEVOLG VAN SCHADE.

Image
SCHEUR VAN ONGEVEER 4 CM BIJ HET SCHUTBORD WAAR DE TUNNELBAK BEGINT.

Van onder is dit alles niet te zien dus voor een APK is het allemaal geen probleem. Ik hoop alleen dat ik April nu haal om ook de kachelunit erbij te vervangen, moet namelijk ook de stuurkolom omwisselen i.v.m. flinke speling (dwars) t.h.v. stuurwiel.

Oftwel veel extra werk en toch een beetje geschrokken van de bodem.

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Hoi Peter,

Jammer dat het even tegenzit. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het volgens mij een zwakke plek in het algemeen is.
Ik het zelfde had op de zelfde plek, ttv restauratie:

Image

Image

Precies waar de tunnel voor de transmissie begint had ik ook een scheur.
Niet te zien als alles gemonteerd zit.
Uiteraard alles netjes gelast, maar toen ik een paar sloop auto's ging demonteren bleken ook die daar last van te hebben. Één 323 die ik sloopte was echt compleet door gescheurd.
Ik denk dat dit gewoon een zwakker punt is van de carrosserie. En vergeet niet - het waren, en zijn - snelle auto's die aardig misbruikt kunnen zijn.

Succes in ieder geval. en keep us posted.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi Ite,

Op zich ga ik daar nu nog niets aan doen hoor, Ik zal eerst aan de binnenkant de bodemplaat borstelen om te kijken wat er echt te voorschijn komt, dit zal ik beschermen tegen verdere roestvorming. Ik ga nog steeds mijn best doen om hem in April rijdens te hebben.

Als eerste maar "even" de kachel omwisselen. Is het makkelijker om de gehele unit te wisselen of kun je eenvoudig alleen de kachelradiateur uitwisselen???

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Ik heb destijds alles in 1x er uit gehaald, om dat ik toch alles ging stralen en lassen enzovoort. Bovendien was mijn auto echt totaal verneukt. Werkelijk overal waar speakers en alarmsystemen zouden kunnen passen zijn ze erin gezet. uiteindelijk heb alles eruit gepleurd en ben ik met een nette schade sloper opnieuw begonnen (m.n.kabelboom)
Ik weet dus niet of je alleen de kachelradiateur kan wisselen, maar het lijkt me van wel.
Het is inderdaad een klere klus, want je hele dasboard moet er uit, en dat is eigenlijk makkelijker zonder voorruit...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Ik had eigenlijk gehoopt dat het dashboard kon blijven zitten. Ik heb inderdaad bij de 320/6 toen eerst het dashboard verwijdert. Ik hoop gewoon dat ik de totale restauratie nog even kan uitstellen.

Komt goed :wink:

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Het dashboard hoeft er niet uit hoor.
Alleen de middeconsole verwijderen en de platen naast de kachelmotor in de waterbak losschroeven. dan zit de kachel nog met 1 bout vast.
Dan natuurlijk alles nog even ontkoppelen.

Succes Peter
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Gelukkig,

Die bevestigingen ken ik inderdaad. Complete middenconsole is er al uit dus dat moet relatief snel te doen zijn.

Bedankt

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Post by ac/dennis »

Hoi,

Kachel radiatortje kan je zo vervangen, idd wel diue hele kachelunit eruit halen.
succes
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

He Peter,

Ik weet niet of je het interieur al opgehaald hebt maar doe hem de groeten. Ik heb zijn Alpina's gekocht.(Jos toch?)

Succes met je kachel, je ziet het dat een beetje reserve delen handig is.
Probeer hem maar technisch goed te maken. Dan kan je komende zomer rijden en spullen verzamelen voor als het een keer echt nodig wordt.
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

moet namelijk ook de stuurkolom omwisselen i.v.m. flinke speling (dwars) t.h.v. stuurwiel.
Heb je die nog van de 320?
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

De kachelunit ga ik inderdaad in zijn geheel vervangen. Ben inderdaad blij dat ik een 320/6 had als onderdelen donor.

@Mike, Ik ga zondag dat interieur ophalen bij Jos inderdaad, ik zal hem de groeten doen van je. De stuurkolom heb ik inderdaad ook reserve van de 320. Ik ben blij dat ik niet blindelings alle onderdelen verkoop. Slijtage spullen die ik kan uitwisselen doe ik niet weg, ik ben al die dingen aan het bekijken en beoordelen zodat ze schoon en gelabeld in dozen kunnen en de kelder in kunnen ( moet wel wat ruimte krijgen in de garage mocht de BAUR in restauratie gaan.)

Ik doe mijn best om hem voor April goed te krijgen maar ik ga niet overhaasten :wink:

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply