Leonidas' 323i Baur - Sold!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Oke,
Vandaag bij Jos in Wijk bij Duurstede een interieur opgehaald in de kleur Antrazit 091. Heb ik in ieder geval mijn twee voorstoelen. Even een bakkie koffie gedaan en veel gekletst. Hij kent aardig wat mensen hier.
@Wondermike, Ik moest je in ieder geval de groeten doen van hem.
Misschien dat hij trouwens ook in April mee gaat, onder voorbehoud.
Gr Peter
Vandaag bij Jos in Wijk bij Duurstede een interieur opgehaald in de kleur Antrazit 091. Heb ik in ieder geval mijn twee voorstoelen. Even een bakkie koffie gedaan en veel gekletst. Hij kent aardig wat mensen hier.
@Wondermike, Ik moest je in ieder geval de groeten doen van hem.
Misschien dat hij trouwens ook in April mee gaat, onder voorbehoud.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Even nog wat gedaan:
*De kachelunit is compleet losgekoppeld en kan er morgen tussenuit.
*De beide zijden van de bodem wat schoongemaakt en licht geborsteld, toch weer even geschrokken
Dit wordt serieuze werkzaamheden later. Ik denk dat de complete balk links zowieso zal moeten wroden vervangen alsmede de vloer.

Gr Peter
Even nog wat gedaan:
*De kachelunit is compleet losgekoppeld en kan er morgen tussenuit.
*De beide zijden van de bodem wat schoongemaakt en licht geborsteld, toch weer even geschrokken
Dit wordt serieuze werkzaamheden later. Ik denk dat de complete balk links zowieso zal moeten wroden vervangen alsmede de vloer.

Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Altijd leuk bij Jos heb er laatst ook een tijdje gezeten aan de koffiePeter V. wrote:Oke,
Vandaag bij Jos in Wijk bij Duurstede een interieur opgehaald in de kleur Antrazit 091. Heb ik in ieder geval mijn twee voorstoelen. Even een bakkie koffie gedaan en veel gekletst. Hij kent aardig wat mensen hier.
@Wondermike, Ik moest je in ieder geval de groeten doen van hem.
Misschien dat hij trouwens ook in April mee gaat, onder voorbehoud.
Gr Peter
Leuk dat hij mss meegaat in april heb hier nog een goed 3.45 diff voor hem liggen. Dan kan ik dat voor hem meenemen.
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- marcel krol
- E21 Fanatic
- Posts: 205
- Joined: Sun May 07, 2006 2:28 pm
Hoi
@ Peter:
Vind t mee vallen is allemaal wel te repareren, maak t in elk geval goed schoon met de roestborstel op een flex en zet t daarna ff in de menie om erger te voorkomen.
Groeten
Marcel Krol
@ Peter:
Vind t mee vallen is allemaal wel te repareren, maak t in elk geval goed schoon met de roestborstel op een flex en zet t daarna ff in de menie om erger te voorkomen.
Groeten
Marcel Krol
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
@Gerrit, Was inderdaad gezellig daar, hij had al foto's gezien van jouw Hartge kop, die had jij van hem gekocht vertelde hij.
@Marcel, Dat was ik inderdaad van plan, Goed opzuiveren en beschermen totdat het echte werk kan beginnen. Ik ben blij dat jij zegt dat het meevalt, ik had toch even andere gedachten.
Gr Peter
@Gerrit, Was inderdaad gezellig daar, hij had al foto's gezien van jouw Hartge kop, die had jij van hem gekocht vertelde hij.
@Marcel, Dat was ik inderdaad van plan, Goed opzuiveren en beschermen totdat het echte werk kan beginnen. Ik ben blij dat jij zegt dat het meevalt, ik had toch even andere gedachten.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Update 10-2-2009:
Vanavond weer even bezig geweest:
*De vloer bij de bestuurderskant ontdaan van een groot deel van de bitumen-onderbodem. Hierna met de schuurschijf en staalborstel de roest zover verwijdert:

Eerste zicht op de bodem.

Na de globale roestverwijdering.

Even in de menie om het voorlopig enigszins te beschermen.
Gr Peter
Vanavond weer even bezig geweest:
*De vloer bij de bestuurderskant ontdaan van een groot deel van de bitumen-onderbodem. Hierna met de schuurschijf en staalborstel de roest zover verwijdert:

Eerste zicht op de bodem.

Na de globale roestverwijdering.

Even in de menie om het voorlopig enigszins te beschermen.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Update 11-2-2009:
Weer wat gedaan, moet immers een meeting gaan rijden toch.
De complete kachelunit ligt eruit en de bedieningsunit van de kachel ook uit het dashboard gehaald, dit i.v.m. het slecht functioneren van de kabels naar de kachel. Blijkt dat de buitenkabels geborgt zijn met een binddraadje i.p.v. de klemmen, zo ook op de kachelunit. Tevens 1 kabel geknikt.
Naarmate ik verder aan de BAUR werk raak ik steeds meer gefasineerd hoe dat iemand een auto kan verkl..ten.
Tevens de rechterkant van de vloer de bitumen verwijdert (deze waren ook achteraf aangebracht om e.e.a te verdoezelen). "roestvrij" geflext en in de menie gezet.
Nog iets gezien wat mijn vermoedens over de BAUR steeds verder bevestigen. De rechterwielbak achter heeft ook serieus in elkaar gezeten en tevens de buis waar ontluchtingsslangen van de brandstoftanks doorheen lopen.
IK HEB WEL EEN VRAAG:
*Heeft een BAUR verstevigingen in zijn bodem en/of kokers vanwege de hardtop/softtop combi?? Ik heb tevens het idee dat de tunnelbak anders van vorm is als bij mijn 320/6 automaat.



Ik heb mijn eigen nu een moeilijke taak gegeven...
. DEZE BAUR GA IK PROBEREN TE REDDEN OP DE JUISTE MANIER.
Maar ik heb wel in gaten dat mijn 320/6 toch niet zo rot was als ik aanvankelijk dacht.
Gr Peter
Weer wat gedaan, moet immers een meeting gaan rijden toch.
De complete kachelunit ligt eruit en de bedieningsunit van de kachel ook uit het dashboard gehaald, dit i.v.m. het slecht functioneren van de kabels naar de kachel. Blijkt dat de buitenkabels geborgt zijn met een binddraadje i.p.v. de klemmen, zo ook op de kachelunit. Tevens 1 kabel geknikt.
Naarmate ik verder aan de BAUR werk raak ik steeds meer gefasineerd hoe dat iemand een auto kan verkl..ten.
Tevens de rechterkant van de vloer de bitumen verwijdert (deze waren ook achteraf aangebracht om e.e.a te verdoezelen). "roestvrij" geflext en in de menie gezet.
Nog iets gezien wat mijn vermoedens over de BAUR steeds verder bevestigen. De rechterwielbak achter heeft ook serieus in elkaar gezeten en tevens de buis waar ontluchtingsslangen van de brandstoftanks doorheen lopen.
IK HEB WEL EEN VRAAG:
*Heeft een BAUR verstevigingen in zijn bodem en/of kokers vanwege de hardtop/softtop combi?? Ik heb tevens het idee dat de tunnelbak anders van vorm is als bij mijn 320/6 automaat.



Ik heb mijn eigen nu een moeilijke taak gegeven...
Maar ik heb wel in gaten dat mijn 320/6 toch niet zo rot was als ik aanvankelijk dacht.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Ik ben alleen bang dat ik in mijn geval beide balken voor zal moeten vervangen, dit zal wel een leuk werkje worden t.z.t.
Gr Peter
Ik ben alleen bang dat ik in mijn geval beide balken voor zal moeten vervangen, dit zal wel een leuk werkje worden t.z.t.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Of het echt vette pech is weet ik nog niet, het feit is dat als er de moeite is genomen om een ander achterscherm te monteren en te kopen dan waarom niet de wielbak ook.
Ik weet in ieder geval zeker dat het achterpaneel wel vernieuwd is aangezien de lak aan de binnenkant eraf bladdert en daar het zwart onder zit van een nieuw paneel.
Ik weet in ieder geval dat dit, m.u.v. een alpina of hartge, voor mij de meest exclusieve type E21 is wat ik kan kopen dus deze blijft. Het zal alleen een klus worden om het straks allemaal netjes en origineel te krijgen.
Gr Peter
Of het echt vette pech is weet ik nog niet, het feit is dat als er de moeite is genomen om een ander achterscherm te monteren en te kopen dan waarom niet de wielbak ook.
Ik weet in ieder geval zeker dat het achterpaneel wel vernieuwd is aangezien de lak aan de binnenkant eraf bladdert en daar het zwart onder zit van een nieuw paneel.
Ik weet in ieder geval dat dit, m.u.v. een alpina of hartge, voor mij de meest exclusieve type E21 is wat ik kan kopen dus deze blijft. Het zal alleen een klus worden om het straks allemaal netjes en origineel te krijgen.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Peter,
volgens mij heeft een baur geen extra verstevigingen in de kokers en dergelijke, dit omdat de opbouw constructie ook zeer veel stevigheid heeft.
Tunnelbak zou kunnen, ik weet dat bij een bmw 02 de tunnelbak van een automaat breder is dan die van een schakel.
Laatste tip,
Er komt hier regelmatig een piloot die ook een baur aan het restaureren is en die heeft ook zeer veel slechte plekken zoals ik begrijp! Hij houdt ook nog erg goede hoop!
groten loentje
volgens mij heeft een baur geen extra verstevigingen in de kokers en dergelijke, dit omdat de opbouw constructie ook zeer veel stevigheid heeft.
Tunnelbak zou kunnen, ik weet dat bij een bmw 02 de tunnelbak van een automaat breder is dan die van een schakel.
Laatste tip,
Er komt hier regelmatig een piloot die ook een baur aan het restaureren is en die heeft ook zeer veel slechte plekken zoals ik begrijp! Hij houdt ook nog erg goede hoop!
groten loentje
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hey,
Wat betreft de tunnelbak zou dat inderdaad wel kunnen want ik vind die van de BAUR smaller op sommige plaatsen.
Ik ben in ieder geval blij dat de BAUR geen extra verstevigingen zou hebben want dat maakt eventuele plaatwerkaankopen wat makkelijker.
Gr Peter
Wat betreft de tunnelbak zou dat inderdaad wel kunnen want ik vind die van de BAUR smaller op sommige plaatsen.
Ik ben in ieder geval blij dat de BAUR geen extra verstevigingen zou hebben want dat maakt eventuele plaatwerkaankopen wat makkelijker.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.