Leonidas' 323i Baur - Sold!

Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

He Peter, dat is nou weer jammer en natuurlijk zonde van het geld!

Misschien als ze de banden een keer lossen en opnieuw aanbrengen je ze weer dicht krijgt. Je hebt nog 3 weken hoor en zo maak je ook geen test kilometers :?


So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

+1..

Even een keer loshalen, bandenvet aan de randen en opnieuw vullen.
10 tegen 1 dat ze vol blijven.
Bovendien - deze maatjes worden best schaars en beperkt qua keuze - en dus ook niet goedkoop.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Post by gerrit323 »

Peter moest het niet lukken dan mag je gerust mijn originele 13" velgen met goede banden gebruiken voor de meeting ... zelfs zolang tot je zelf van een goede set voorzien bent.

Het zijn de standaard spaakvelgjes.

Je ziet maar breda is niet zo ver weg ... :wink:

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
Danny043
E21 Pro
Posts: 758
Joined: Tue May 15, 2007 4:16 pm
Location: Delft, The Netherlands

Post by Danny043 »

Jammer, maar in ieder geval heb je leuke velgen. Ik vond ze er erg goed uitzien op de MP foto's.
Ventielen vervangen, en anders zelfs eventueel een setje banden van de sloop halen. Heb ik vorig jaar ook gedaan voor de APK, €20 voor 2 13" banden (en stalen velgen zelfs) van een onbekend merk, bijna nieuw. Het was de bedoeling ze tijdelijk te monteren (mijn 15" BBS Mahles moesten eronder) maar ze zitten er nog steeds onder bijna een jaar later.
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Post by ac/dennis »

Hoi,

Of anders een binnenband erin
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi Allemaal,

Het is inderdaad even een domper. Ik had inderdaad het idee om ze eraf te halen, ventielen vernieuwen en daarna met bandenvet weer terug te monteren. Enkele collega's van mij informeren in hun regio nog naar ander rubber dus het komt hopelijk wel goed.

@Mike, Ik zit inderdaad met heel weinig testkilometers. Op het moment pas 50 km getest dus 18 April zou echt een vuurdoop moeten worden. (misschien een autoambulance extra mee vanaf Houten???)

@Gerrit, Bedankt voor het aanbod maar ik hoop gewoon te kunnen rijden met de nieuwe velgen en banden.

@Ite, Dat deze bandenmaat schaars wordt kwam ik al achter, tevens laat dit de prijs stijgen.

@Danny043, Ik weet dat Loentje nog 4 banden heeft liggen dus dat is inderdaad ook een optie maar deze opnieuw in het vet zou hetzelfde resultaat geven.

@Dennis, Ik weet niet of ze nog binnenbanden plaatsen, ik denk trouwens dat 4 binnenbanden incl balanceren etc ook een aardige kostenpost zijn.

Ik wil gewoon met de Baur de meeting rijden hetzij met hulp van de "gele vrienden" :wink:

Gr Peter V.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Vandaag de velgen en banden voorzien van nieuwe ventielen en opnieuw laten monteren met een afdichtingsseal. Ik ben benieuwd.

Als het goed is komen morgen de langere wielbouten want originele zijn te kort.

Peter V.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Post by gerrit323 »

Komt wel goed Peter ... het wordt voor mij ook zo'n testrit trouwens, we kunnen mss best samenblijven :mrgreen:

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Dan moeten wij in ieder geval samen vanuit Houten rijden. Jij heb natuurlijk al wel 100 km gereden alvorens je langs mij thuis komt (Breda).

Ik heb tot nu toe nog niet harder als 90 a 100 km/h gereden, ik ken de geschiedenis van de motor niet en wil hem niet gelijk belasten. Na en tijdens 18 April weet ik veel meer.

Succes met de cylinderkop Gerrit.

Gr Peter V.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Ik zit nog steeds te wachten op mijn langere wielbouten dus maar even wat dingen gedaan.

Mijn "nieuwe" bumpers erop en de onlangs aangeschafte CO-meter eens geprobeerd.

De Baur stond op een CO van 4vol % dus even teruggeschroefd naar 1,6 a 1,7 vol%. Hij liep gelijk wat netter. Ik moet toegeven dat de CO-schroef wel heel kritisch luistert, je verandert hem gauw teveel. Toevallig getest via beide uitlaten en gelukkig geen verschil. :)

Hopelijk morgen de wielbouten binnen want dan kan ik eindelijk weer eens rijden :wink:

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

De Baur stond op een CO van 4vol % dus even teruggeschroefd naar 1,6 a 1,7 vol%. Hij liep gelijk wat netter. Ik moet toegeven dat de CO-schroef wel heel kritisch luistert, je verandert hem gauw teveel.
Klopt! ik vind het ook maar een "gammele" manier van verstellen.
En het luisterd idd zeer nauw. Ik heb me wel eens laten vertellen dat je hem sowieso niet te ver moet indraaien, want dan bestaat de kans dat je de klep zelf krom draait.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

En afstelling aflezen met de verstelsleutel eruit. Dat kan ook weer iets schelen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Goeie tip!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Als de baur straks uit de garage kan en hij staat buiten doe ik nog een test. Kijken of ik dezelfde waarde krijg. Bedankt voor de tips.

Gr Peter
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12125
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

:D Joepie, De wielbouten zijn binnen. :D

Alles eronder gezet en weer op zijn wieltjes. Vanmiddag gelijk een stukje rondgereden, lekker open natuurlijk. :wink:

@Wondermike, de hoes past goed, gisteren de benodigde schroeven en drukkers gemonteerd en natuurlijk dat bandje voor de bevestiging op de achterklep vastgenaaid.

Hij rijdt absoluut niet verkeerd, geen zenuwachtig stationair toerental. Het enige nu is een rare benzinemeter, wel reactie als je het contact aan doet alleen geeft hij te weinig aan. Een snelheidsmeter die het meestal niet doet. Je hoort hem dan ratelen achter de tellerunit. Weer iets om uit te zoeken.

Natuurlijk wat plaatjes.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Gr Peter V.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply