Leonidas' 323i Baur - Sold!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Dan morgen even terug naar de sloper want daar komt die dynamo vandaan.
Ik zal eerst de spanningsregelaar en koolborstels eens verwijderen en kijken hoe dat ze eruit zien.
Peter
Ik zal eerst de spanningsregelaar en koolborstels eens verwijderen en kijken hoe dat ze eruit zien.
Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Ik kan me er iets bij voorstellen, zeker gezien de laatst door jou zelf geplaatste foto.. 
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Oke,
Koolborstels hebben nog ongeveer 9 mm eruit steken. Verder geen gekke dingen op zicht. Is die 9mm te weinig?????
Even de spanningsregelaar van de 55 AH dynamo erin gehad maar deze was echt kapot. Gaaf bij deze dynamo 15,9 V stationair.
Maar gauw uitgezet.
Peter
Koolborstels hebben nog ongeveer 9 mm eruit steken. Verder geen gekke dingen op zicht. Is die 9mm te weinig?????
Even de spanningsregelaar van de 55 AH dynamo erin gehad maar deze was echt kapot. Gaaf bij deze dynamo 15,9 V stationair.
Maar gauw uitgezet.
Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Tijdens de meeting was meerdere en mezelf al opgevallen hoe hoog de BAUR op zijn pootjes stond aan de voorkant.
Nu thuis toch even bekeken met de achterbak leeg. Dan is de rijhoogte dus gewoon wel goed. In de vraagbaak staan de waardes van de voor -en achterkant als de auto belast en onbelast is. Deze klopte precies.
Gr Peter
Tijdens de meeting was meerdere en mezelf al opgevallen hoe hoog de BAUR op zijn pootjes stond aan de voorkant.
Nu thuis toch even bekeken met de achterbak leeg. Dan is de rijhoogte dus gewoon wel goed. In de vraagbaak staan de waardes van de voor -en achterkant als de auto belast en onbelast is. Deze klopte precies.
Gr Peter
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Lijkt bij BMW wel vaker, bij mijn e30 cabrio lijkt dat ook een klein beetje terwijl het toch poepie origineel is.
Mijn eerste e21 baur hing naar links, dat was dan weer niet goed te noemen en te wijden aan de eigenaar voor mij met een zeer groot overgewicht.
Mijn 2de e21 baur lag als een dijk op de weg, maar was dan ook verlaagd, dat was echt een kart, alleen helaas 1.8
groeten leon
Mijn eerste e21 baur hing naar links, dat was dan weer niet goed te noemen en te wijden aan de eigenaar voor mij met een zeer groot overgewicht.
Mijn 2de e21 baur lag als een dijk op de weg, maar was dan ook verlaagd, dat was echt een kart, alleen helaas 1.8
groeten leon
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Daar kan ik wel wat mee.Wondermike wrote:Kan het effect komen door wat moeie achterveren?
Hij leek mij meer te hangen met zijn kont.
In de achterbak lag namelijk:
*1 accu + 1 accu reserve (70Ah)
*1 garagekrik
*1 gereedschapkoffer
*1 reservewiel
*1 standaard E21-krik + wielsleutel
*1 kruiswielsleutel
*1 ltr olie / 1 ltr koelvloeistof / remvloeistof / gevarendriehoek etc.
* afdekhoes baurkap.
*1 zeiltje voor eventueel eronder te moeten liggen.
Ik denk achteraf dat dit misschien wel iets teveel was, ik wil nu eenmaal op alles voorbereid zijn
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Dat kan ik best begrijpen hoor Peter. Maar hij heeft het toch mooi maar even helemaal volgehouden. Het vertrouwen is denk ik wel aardig gegroeid he?Ik denk achteraf dat dit misschien wel iets teveel was, ik wil nu eenmaal op alles voorbereid zijn
Wat zijn de volgende werken?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Het vertrouwen is zeer zeker gegroeid
Ik heb een lijstje gemaakt voor de taxatiemeeting.
Allerlei dingen die net even wat netter kunnen of beter worden afgewerkt.
Misschien dat ik nog het differentieel van de 320/6 eronder ga hangen i.v.m. de olielekkage.
Geen gekke dure dingen in ieder geval want de APK voor de vectra komt eraan en daar zal ook wel weer wat geld aan blijven hangen.
Gr Peter.
Ik heb een lijstje gemaakt voor de taxatiemeeting.
Allerlei dingen die net even wat netter kunnen of beter worden afgewerkt.
Misschien dat ik nog het differentieel van de 320/6 eronder ga hangen i.v.m. de olielekkage.
Geen gekke dure dingen in ieder geval want de APK voor de vectra komt eraan en daar zal ook wel weer wat geld aan blijven hangen.
Gr Peter.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
De overbrenging van de 320/6 is 3,69 dacht ik te zien met testen en de 323i is 3,45 dus dat gaat wel, ik heb het daar toevallig met Gerrit over gehad. Hij heeft er ook een 320/6 Diff onder liggen. Je zit dan ongeveer 200 RPM hoger bij dezelfde snelheid.
Gr Peter V
De overbrenging van de 320/6 is 3,69 dacht ik te zien met testen en de 323i is 3,45 dus dat gaat wel, ik heb het daar toevallig met Gerrit over gehad. Hij heeft er ook een 320/6 Diff onder liggen. Je zit dan ongeveer 200 RPM hoger bij dezelfde snelheid.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29984
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Klopt, die ratio's (3.45 tov 3.64 om precies te zijn) liggen redelijk dicht bij elkaar. Je levert iets van je top in voor wat meer acceleratie. Je draait idd iets meer toeren dus op lange ritten ook een wat hoger verbruik, maar het blijft binnen de perken.
Reed destijds met de groene rondjes circuit met een 3.91 en dat is duidelijk wel aan de korte kant. Aan de andere kant.. kon op Zandvoort daarmee prima rond met twee versnellingen (3 en 4) en alleen op het eind van het rechte stuk even naar 5.
Reed destijds met de groene rondjes circuit met een 3.91 en dat is duidelijk wel aan de korte kant. Aan de andere kant.. kon op Zandvoort daarmee prima rond met twee versnellingen (3 en 4) en alleen op het eind van het rechte stuk even naar 5.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)