Ik heb altijd als ik iets bij WN bestel dat het een week later im SonderAngebot ist..
Leonidas' 323i Baur - Sold!
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
ja, lekker dat je me eraan herinnert...
Ik heb altijd als ik iets bij WN bestel dat het een week later im SonderAngebot ist..
Ik heb altijd als ik iets bij WN bestel dat het een week later im SonderAngebot ist..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Bestelling voor de draagarmen en het rubberwerk van de stabilisatorstang is weg. Hierna maar eens laten uitlijnen en dan ben ik benieuwd of het weggedrag al enigszins is verbeterd.
@Jeroen, Welk idee had jij om die rubbers bij de draagarmen waar de stab.stang in gaat verder op te sluiten?? Bij mijn 320/6 zaten er dus extra rubber O-ringen tussen.
Het doorzakken van mijn achterwielophanging moet ik dat zoeken in versleten veren of schokdempers? Ik heb nog wel twee andere originele achterdempers met veren liggen van een 323i maar je moet maar afwachten wat dat is natuurlijk.
Gr Peter V
Bestelling voor de draagarmen en het rubberwerk van de stabilisatorstang is weg. Hierna maar eens laten uitlijnen en dan ben ik benieuwd of het weggedrag al enigszins is verbeterd.
@Jeroen, Welk idee had jij om die rubbers bij de draagarmen waar de stab.stang in gaat verder op te sluiten?? Bij mijn 320/6 zaten er dus extra rubber O-ringen tussen.
Het doorzakken van mijn achterwielophanging moet ik dat zoeken in versleten veren of schokdempers? Ik heb nog wel twee andere originele achterdempers met veren liggen van een 323i maar je moet maar afwachten wat dat is natuurlijk.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29984
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Peter: doorzakken ligt waarschijnlijk in de combinatie. Enig idee wat je voor onderstel hebt? Ik haal net redelijk goede Boge's met standaard veren onder de Baur vandaan. Dat reed op zich niet slecht maar ik ga tóch voor Bilstein & Eibach...
Wat het opsluiten van de draagarm vóór betreft:
voor de draagarm gewoon een dikke stalen ring (origineel is prima en tegenwoordig dikker dan vroeger)
achter de draagarm wil ik één ring met rubber rand uitboren zodat deze tegen de draagarm komt te liggen dus over de bus heen, dan een stalen ring als vulring erachter, dan heeft de draagarm geen ruimte (lucht) meer om heen en weer te bewegen terwijl hij nog wel in rubber geklemd zit. Misschien iets gevoeliger voor trillingen (goed balanceren dus), maar ik denk dat 't een stuk strakker stuurt.
Wat het opsluiten van de draagarm vóór betreft:
voor de draagarm gewoon een dikke stalen ring (origineel is prima en tegenwoordig dikker dan vroeger)
achter de draagarm wil ik één ring met rubber rand uitboren zodat deze tegen de draagarm komt te liggen dus over de bus heen, dan een stalen ring als vulring erachter, dan heeft de draagarm geen ruimte (lucht) meer om heen en weer te bewegen terwijl hij nog wel in rubber geklemd zit. Misschien iets gevoeliger voor trillingen (goed balanceren dus), maar ik denk dat 't een stuk strakker stuurt.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Het onderstel is gewoon origineel. Als ik me niet vergis liggen er blauw gekleurde achterdempers onder.Jeroen wrote:Peter: doorzakken ligt waarschijnlijk in de combinatie. Enig idee wat je voor onderstel hebt? Ik haal net redelijk goede Boge's met standaard veren onder de Baur vandaan.
Zoals gezegd heb ik een setje liggen maar hoe dat die zijn weet ik niet. Aangezien ik waarschijnlijk toch een origineel onderstel wil houden zal ik nooit de wegligging krijgen die diegene hebben met bilsteins/H&R of eibach.
Mocht mijn andere veren/dempers ook slecht zijn dan houd ik me aanbevolen ( eventuele vraagprijs mag zowieso via PM)
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Inderdaad, een hele achterbak vol met spulletjes. Toen ik eenmaal thuis was en alles had leeg gemaakt heb ik de rijhoogte gecontroleerd en die was volgens de waarde van de vraagbaak toen goed.
Ik ga eerst mijn andere dempers/veren zetten en dan weet ik meer.
Gr Peter V
Ik ga eerst mijn andere dempers/veren zetten en dan weet ik meer.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Vandaag eindelijk weer eens wat kunnen doen. E.e.a al losgemaakt voor de Diff-wissel. De laatste 4 bouten staan te weken in de WD-40. Morgen even kijken voor de andere achterdempers/veren, hij staat achter nu toch op poten.
Gr Peter V
Vandaag eindelijk weer eens wat kunnen doen. E.e.a al losgemaakt voor de Diff-wissel. De laatste 4 bouten staan te weken in de WD-40. Morgen even kijken voor de andere achterdempers/veren, hij staat achter nu toch op poten.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Vandaag eindelijk weer eens wat gedaan. Alles omtrent de diffwissel is klaar en hij staat weer op de wielen. Natuurlijk een proefritje gemaakt. Rijdt niet verkeerd, het is alleen afwachten hoeveel de snelheidsmeter afwijkt ( helaas geen gps op het moment thuis).
Gelukkig dus geen lekkend diff meer maar.... Het jankende geluid is er nog steeds.
Na wat extra onderzoek blijkt het z'n eerste versnelling te zijn. Er zat ook een geluid bij op hogere snelheid als ik mijn gas losliet en die is wel weg.
Dus op een gegeven moment zal ik de 5-bak wel echt onder handen moeten "laten" nemen.
Nu is het wachten op mijn voorste draagarmen en stabilisatorrubbers voor. Vandaag even gemaild met W en N waar de spullen bleven, ze waren onderweg dus of ik dat voor volgende week ga redden incl uitlijnen is de vraag.
Gr Peter V
Vandaag eindelijk weer eens wat gedaan. Alles omtrent de diffwissel is klaar en hij staat weer op de wielen. Natuurlijk een proefritje gemaakt. Rijdt niet verkeerd, het is alleen afwachten hoeveel de snelheidsmeter afwijkt ( helaas geen gps op het moment thuis).
Gelukkig dus geen lekkend diff meer maar.... Het jankende geluid is er nog steeds.
Na wat extra onderzoek blijkt het z'n eerste versnelling te zijn. Er zat ook een geluid bij op hogere snelheid als ik mijn gas losliet en die is wel weg.
Dus op een gegeven moment zal ik de 5-bak wel echt onder handen moeten "laten" nemen.
Nu is het wachten op mijn voorste draagarmen en stabilisatorrubbers voor. Vandaag even gemaild met W en N waar de spullen bleven, ze waren onderweg dus of ik dat voor volgende week ga redden incl uitlijnen is de vraag.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Hey Peter;
er staat nu een advertentie op MP van een 320/6 blok met een 5 bak er bij. De losse bak moet euro 75,= opleveren.
Dat is de gok wel waard denk ik.
Reviseren kost een beetje duur(der) denk ik met enige zekerheid..
er staat nu een advertentie op MP van een 320/6 blok met een 5 bak er bij. De losse bak moet euro 75,= opleveren.
Dat is de gok wel waard denk ik.
Reviseren kost een beetje duur(der) denk ik met enige zekerheid..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Ik denk dat je daar inderdaad wel gelijk in heb. Toch denk ik dat die 5-bak op MP ook een setje pakkingen en waarschijnlijk de twee buitense lagers en keerringen nodig heeft.
Ik zal bij mij eerst eens het oliepeil checken ( had ik nog steeds niet gedaan).
Gr Peter V
Ik denk dat je daar inderdaad wel gelijk in heb. Toch denk ik dat die 5-bak op MP ook een setje pakkingen en waarschijnlijk de twee buitense lagers en keerringen nodig heeft.
Ik zal bij mij eerst eens het oliepeil checken ( had ik nog steeds niet gedaan).
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)