Restauratie Alpina B6-2.8
- 323baur
- E21 VIP

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het gewicht van de auto als deze klaar is. Dat zou zomaar een paar kilootjes meer dan origineel kunnen zijn.. 
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

Af fabriek werden onze geliefde e21's niet zo heel best in de antidreun en ander lagen lak voorzien. Als ik zie hoe jij bezig bent, daar gaan wel een paar kilootjes exra in hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Zo, weer een update.
De kofferbak, cabine, motorruimte en de onderkant zijn gespoten.

De kabelboom en het stuurhuis zijn gemonteerd.

De motorruimte wordt ook weer gevuld en de isolatie tegen het brandschot is geplaatst.

De voorpoten zijn gedemonteerd en worden gepoedercoat.
volgende week gaan de 3 benzinetanken daar ook naartoe.
De kofferbak, cabine, motorruimte en de onderkant zijn gespoten.

De kabelboom en het stuurhuis zijn gemonteerd.

De motorruimte wordt ook weer gevuld en de isolatie tegen het brandschot is geplaatst.

De voorpoten zijn gedemonteerd en worden gepoedercoat.
volgende week gaan de 3 benzinetanken daar ook naartoe.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Dat is het leukste, mike. Ik kan ook weer niet teveel monteren i.v.m. het spuiten en de antiroest behandeling. En er zijn een aantal delen wat besteld moet worden.
De verlichting wilde ik ook gaan monteren, maar de ringen moet ik deze week nog gaan spuiten. Deze ringen krijgen de kleur van de auto, weer eens wat anders. Het zal dan wel niet orgineel zijn, maar het is mijn auto en ze zijn ook zo weer vervangen
De verlichting wilde ik ook gaan monteren, maar de ringen moet ik deze week nog gaan spuiten. Deze ringen krijgen de kleur van de auto, weer eens wat anders. Het zal dan wel niet orgineel zijn, maar het is mijn auto en ze zijn ook zo weer vervangen
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

Arnold,
Geweldig leuk om te volgen - en volop respect hoor. Dit gaat helemaal goed komen.
Keep u the work.
Geweldig leuk om te volgen - en volop respect hoor. Dit gaat helemaal goed komen.
Geweldig standpunt - je doet het tenslotte niet voor anderen maar voor je zelf he!De verlichting wilde ik ook gaan monteren, maar de ringen moet ik deze week nog gaan spuiten. Deze ringen krijgen de kleur van de auto, weer eens wat anders. Het zal dan wel niet orgineel zijn, maar het is mijn auto
Keep u the work.
- 323baur
- E21 VIP

+ ontelbaar duizend enzo..ac/dennis wrote:betrap me er elke keer weer op dat er kwijldruppels op mn toetsenbord druppen als ik weer een nieuw verslag van je bekijk Arnold.
het ziet er allemaal zo mooi uit!
En dat gewoon onder carpoort. Ik ben echt razend benieuwd naar het eindresultaat.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Hoi Arnold,
Zoals iedereen hiervoor al heeft beschreven daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Gr Peter V
Zoals iedereen hiervoor al heeft beschreven daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Hoi,
@Arnold, Ik heb ondertussen al aardig wat restauraties bekeken op internet en heel veel verschillende methodes gezien.
Wat betreft het monteren: monteer jij alles rechtstreeks op de nieuwe lak of doe jij daar een soort beschermwax tussen om roestvorming ertussen te voorkomen?
Verder moet ik nogmaals mijn complimenten maken en ik vind dat als je klaar bent dat we een grote onthulling moeten hebben op het Forum ( testrit voor iedereen bijvoorbeeld
).
Gr Peter V
@Arnold, Ik heb ondertussen al aardig wat restauraties bekeken op internet en heel veel verschillende methodes gezien.
Wat betreft het monteren: monteer jij alles rechtstreeks op de nieuwe lak of doe jij daar een soort beschermwax tussen om roestvorming ertussen te voorkomen?
Verder moet ik nogmaals mijn complimenten maken en ik vind dat als je klaar bent dat we een grote onthulling moeten hebben op het Forum ( testrit voor iedereen bijvoorbeeld
Gr Peter V
Gr Peter V.