Sleuteldagboek van Gerwin (eindelijk wat nieuws)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Dat is inderdaad wel een heel makkelijk systeem. Ik maak nog steeds gebruik van zijne hoogheid thuis. Zolang ze nog wilt helpen laat ik het wel zo.
Gr Peter V
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Zo, na een weekje Italië (genieten van mijn andere voorliefde, Italiaanse sportwagens), weer op nederlandse bodem. Nu mijn BMW weer mobiel is, wil ik weer wat dingetjes langzaam aan gaan pakken.
Nu zijn mijn stoelen op en versleten. De vulling prikt me soms in de rug en de bekleding is aan vervanging toe. Nu heeft mij moeder in de stoffering gezeten, dus het is een klus die ik zelf aan ga pakken. De hoezen worden gemaakt door mijn moeder en ik ga voor zwart skai. Niet origineel, maar wel mooi en netjes bij de kleur naar mijn mening. Maar nu wil ik zelf de vulling vervangen, door schuimrubber. Is er iemand die het al eens gedaan heeft en zijn er dan nog dingen waar ik speciaal op moet letten?
Gerwin
Nu zijn mijn stoelen op en versleten. De vulling prikt me soms in de rug en de bekleding is aan vervanging toe. Nu heeft mij moeder in de stoffering gezeten, dus het is een klus die ik zelf aan ga pakken. De hoezen worden gemaakt door mijn moeder en ik ga voor zwart skai. Niet origineel, maar wel mooi en netjes bij de kleur naar mijn mening. Maar nu wil ik zelf de vulling vervangen, door schuimrubber. Is er iemand die het al eens gedaan heeft en zijn er dan nog dingen waar ik speciaal op moet letten?
Gerwin
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Dát zal niet makkelijk gaan worden, want de standaard stoelen hebben volgens mij geen schuim maar van dat paardehaar achtige vulling.
Ik geloof niet dat er factorymade vullingen beschikbaar zullen zijn.
Je zal dus, in het geval van standaard stoelen, zelf moeten gaan snijden en plakken..
Áls je hieraan begint ben ik erg benieuwd naar de voortgang en vooral de plaatjes. Ik ben namelijk, samen met nog een paar andere leden, nogal visueel ingesteld.
Ik geloof niet dat er factorymade vullingen beschikbaar zullen zijn.
Je zal dus, in het geval van standaard stoelen, zelf moeten gaan snijden en plakken..
Áls je hieraan begint ben ik erg benieuwd naar de voortgang en vooral de plaatjes. Ik ben namelijk, samen met nog een paar andere leden, nogal visueel ingesteld.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Het hoeft ook niet gemakkelijk te zijn. Ik weet inderdaad dat de huidige vulling een soort haar of iets dergelijks is, vandaar dat het ook zo uitgezakt is en prikt in de rug
.
Het was inderdaad de bedoeling zelf met schuimrubber opnieuw op te bouwen en daarna de stoelhoes te vervangen. Ik zal niet kiezen voor E30 rubber om te gebruiken, omdat je dan de stoelhoezen ook aan moet passen. Nu is het een kwestie van knipstukken overnemen op de skai en in elkaar naaien. Zo in principe zo over de huidige stoel passen, kwestie van een uurtje.
Als ik er deze week aan begin zal ik een verslagje en foto's voor jullie bij houden. Hoop ik dat onze ervaring in bekleding en stoelen jullie dan een keertje kan helpen
Gerwin
Het was inderdaad de bedoeling zelf met schuimrubber opnieuw op te bouwen en daarna de stoelhoes te vervangen. Ik zal niet kiezen voor E30 rubber om te gebruiken, omdat je dan de stoelhoezen ook aan moet passen. Nu is het een kwestie van knipstukken overnemen op de skai en in elkaar naaien. Zo in principe zo over de huidige stoel passen, kwestie van een uurtje.
Als ik er deze week aan begin zal ik een verslagje en foto's voor jullie bij houden. Hoop ik dat onze ervaring in bekleding en stoelen jullie dan een keertje kan helpen
Gerwin
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
o jawel323baur wrote:Ik geloof niet dat er factorymade vullingen beschikbaar zullen zijn.
Je zal dus, in het geval van standaard stoelen, zelf moeten gaan snijden en plakken..![]()
bij walloth en nesch vond ik dit!


395 euro!!!!
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Nog geen update over de stoelen, maar dit zit al wel in de pijplijn. Tot aan dan het volgende. Vandaag was het weer zo'n heerlijke dag, lekker een uurtje over in de middag en erg goed weer erbij. En dat zijn de uurtjes dat ik echt kan genieten door gewoon wat kleine dingetjes aan de auto te doen.
Het lijkt over het geheel niks, maar het begint aan de voorkant. Eindelijk het 320 logo in de gril gemaakt, de chromen bumper helemaal gepolijst en mijn nieuwe blauwe nummer plaat erop gezet:

Toen de achterkant ook even wat kleine dingetjes gedaan, het zwarte stuk tussen de achterlichten in mat zwart gespoten (hier zat wat plekjes en groene verf of, lijkt nu weer als nieuw iig), ook hier de bumper gepolijst en de blauwe nummerplaat gemonteerd:

Maar dan nu een vraag, zoals hierboven te zien is het "kontje" nu clean, zonder badge. Ik heb beide badges voor achter, maar ik kan gewoon niet kieze? Ik vind de cleane look wel ok, maar beide badges staan ook niet verkeerd. Het gaat hier om de oude stijl badge met de zwarte achterplaat en de nieuwe stijl alleen chroom:


Wat vinden jullie voordat ik zelf de knoop door moet gaan hakken? Next wordt de keienvanger renoveren (heb eindelijk een spuitbus Turmalin grün gevonden!) door hem te spuiten en een nieuwe rand bodyshutz erop en natuurlijk het interieur. Het wordt nog wel eens wat.
Gerwin
Het lijkt over het geheel niks, maar het begint aan de voorkant. Eindelijk het 320 logo in de gril gemaakt, de chromen bumper helemaal gepolijst en mijn nieuwe blauwe nummer plaat erop gezet:

Toen de achterkant ook even wat kleine dingetjes gedaan, het zwarte stuk tussen de achterlichten in mat zwart gespoten (hier zat wat plekjes en groene verf of, lijkt nu weer als nieuw iig), ook hier de bumper gepolijst en de blauwe nummerplaat gemonteerd:

Maar dan nu een vraag, zoals hierboven te zien is het "kontje" nu clean, zonder badge. Ik heb beide badges voor achter, maar ik kan gewoon niet kieze? Ik vind de cleane look wel ok, maar beide badges staan ook niet verkeerd. Het gaat hier om de oude stijl badge met de zwarte achterplaat en de nieuwe stijl alleen chroom:


Wat vinden jullie voordat ik zelf de knoop door moet gaan hakken? Next wordt de keienvanger renoveren (heb eindelijk een spuitbus Turmalin grün gevonden!) door hem te spuiten en een nieuwe rand bodyshutz erop en natuurlijk het interieur. Het wordt nog wel eens wat.
Gerwin
Last edited by Thegs on Tue Sep 29, 2009 10:07 am, edited 1 time in total.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Tsja als je het plaatje compleet wilt hebben moet het volgens mij chromen spiegels en een plaatje met zwarte achtergrond worden. Maar ach de auto is nu zoals 'ie is (mooi!) en dan moet je lekker doen wat jij het mooist vindt denk ik. Ik vind zelf het plaatje zonder de achtergrond fraaier. Even de pootjes eraf knippen zodat je 'm idd alleen met dubbelzijdig tape erop zet, kan 'ie er altijd nog netjes af...
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Je heb in principe een type 1 E21. Althans volgens de uitlaat en de keienvanger. Ik dacht altijd dat een type 1 het embleem had met de zwarte achtergrond. Ik zou er niets op doen en blanco laten.
gr Peter V
Je heb in principe een type 1 E21. Althans volgens de uitlaat en de keienvanger. Ik dacht altijd dat een type 1 het embleem had met de zwarte achtergrond. Ik zou er niets op doen en blanco laten.
gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
