Het is eindelijk zo ver, ik ga beginnen met de grote verbouwing aan de onderkant van mijn Baur.
De bedoeling is: (maar hang me er niet aan op)
- Achteras alle delen vervangen door vers gepoedercoat delen met nieuwe rubbers (dank aan Arnold voor het perfecte coatwerk)
- Benzine tanks onder de auto vandaan en vervangen door een betere set die vers in de lak staat
- Alles slangen om en rond de tank vervangen
- Benzinepomp/Accumulator/filter ophanging voorzien van nieuwe slangen en ophangrubbers
- Nieuwe benzine leidingen van voor naar achter
- Vooras delen vervangen door vers gepoedercoate delen en nieuwe rubbers
- Plaatsen stuurbekrachtiging
- Alle waterslangen vervangen en nieuwe motorsteunrubbers
- Plaatsen van een ECO 5-bak i.p.v. sportbak

en ophanging van bak en schakelplaat voorzien van nieuwe rubbers
- en verder nog wat klein werk als ik tijd over heb.
Eigenlijk is dat het wel......
Vandaag de auto zo geplaatst dat ik alles tot aan de versnellingsbak kan gaan aanpakken.
Ruimte is helaas zeer beperkt dus veel gepruts op een klein oppervlak.
Hierna de achterkant opgekrikt en de achterwielen verwijderd incl. de remmerij.
Hierna de uitlaten verwijderd en na heel lang aandringen de 4 bouten waarmee de aandrijfas aan het diff zit los gekregen

Wat een but klus!
Dus even wat anders leuks doen om weer een goed humeur te krijgen.
De moeren waarmee de langsdrager vast zit aan het chassis losgedraaid en geprobeerd op een nette manier de twee boutjes onder de dorpel los te krijgen. Dit ging heel goed.... met een slijptol

(ja bril op

)
Toen was het 5 uur en had ik het even wel gehad.