Restauratie Alpina B6-2.8
Bedankt en alvast bedankt voor de komplimenten.
@ Mike, die ruimte op zolder komt er niet, want als deze leeg is moet de garage van m'n vader leeg, hier liggen koppen, veerpoten en een kompleet blok, deuren, glaswerk, enz
@ Peter, zo heel veel meer gaat er niet gemonteerd worden. De deuren worden gemonteerd, de kofferklep en de motorkap worden klaargemaakt.
Dan kan de auto naar de spuiter. Daarna gaat ie naar Dinitrol voor een antiroest behandeling in de holle ruimten.
Nu het antwoord op je vraag; ja, onder bijna alle delen die op de lak worden gemonteerd, zoals sierstrips, stootstrips, raamrubbers, rubbers, enz enz, worden daaronder voorzien van dinitrol uit een spuitbus.
@ Mike, die ruimte op zolder komt er niet, want als deze leeg is moet de garage van m'n vader leeg, hier liggen koppen, veerpoten en een kompleet blok, deuren, glaswerk, enz
@ Peter, zo heel veel meer gaat er niet gemonteerd worden. De deuren worden gemonteerd, de kofferklep en de motorkap worden klaargemaakt.
Dan kan de auto naar de spuiter. Daarna gaat ie naar Dinitrol voor een antiroest behandeling in de holle ruimten.
Nu het antwoord op je vraag; ja, onder bijna alle delen die op de lak worden gemonteerd, zoals sierstrips, stootstrips, raamrubbers, rubbers, enz enz, worden daaronder voorzien van dinitrol uit een spuitbus.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
We zijn weer een paar stappen verder.
De veerpoten zijn gecoat, de billstein zijn weer gemonteerd en de veren zijn aangebracht.
Wat ik eerder al vermoede blijkt dus te kloppen. De orginele veren zitten er nog steeds onder.
Hier het bewijs. Alpina ingeslagen, met een nummer.

De complete veerpoten.

De 3 benzinetanken zijn gecoat evenals de vulbuis.

Nieuwe koperen leidingen zijn besteld, voor de remmen en benzine
Ik heb een doos ijzer klaar liggen, welke opnieuw geelverzinkt moet worden.
De benzinepomp e.d. is weer uit elkaar gehaald, omdat de houder voor het geheel onder de lak, aders van roest ging vertonen. Deze heb ik laten coaten en de leidingen worden verzinkt. 1 leiding was bij nader inzien te slecht en wordt vervangen.
De veerpoten zijn gecoat, de billstein zijn weer gemonteerd en de veren zijn aangebracht.
Wat ik eerder al vermoede blijkt dus te kloppen. De orginele veren zitten er nog steeds onder.
Hier het bewijs. Alpina ingeslagen, met een nummer.

De complete veerpoten.

De 3 benzinetanken zijn gecoat evenals de vulbuis.

Nieuwe koperen leidingen zijn besteld, voor de remmen en benzine
Ik heb een doos ijzer klaar liggen, welke opnieuw geelverzinkt moet worden.
De benzinepomp e.d. is weer uit elkaar gehaald, omdat de houder voor het geheel onder de lak, aders van roest ging vertonen. Deze heb ik laten coaten en de leidingen worden verzinkt. 1 leiding was bij nader inzien te slecht en wordt vervangen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Ik kan het alleen maar eens zijn met de vorige posters. Jij moet toch maximaal genieten tijdens het samenbouwen
Gr Peter V
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
restoratie alpina
ook jij bent er erg goed mee bezig ga zo door man alles op zijn tijd beter langzaam en goed

heb je trouwens ook nog de tanknaden (flens) dicht gelast?
of wat heb je gedaan om te voorkomen dat er vocht tussen de twee flensen gaat zitten??
nogmaals mn complimenten!!!
of wat heb je gedaan om te voorkomen dat er vocht tussen de twee flensen gaat zitten??
nogmaals mn complimenten!!!
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
Zeer zeker!Zavit wrote:Djeez, Arnold....WTF..!!
Wat doe jij voor werk ?
Anders zou ik zeggen, begin je eigen bedrijfje in autorestauratie.
Heb ik gelijk een klant voor je (misschien wel 2).
Ik kan niet nalaten om je ook een compliment te geven, hoe vervelend dat ook is om te horen.
FAN-TAS-TISCH !!!
Mijn plan is dat dus wel om te gaan doen, maar moet nog zo'n kleine 3 jaar in de koelkast blijven liggen
Wil me dan echt gaan toespitsen op de BMW's E3/E9/E12/E21/E23/E24/E28/E30
Inderdaad, maar dat heb ik je een tijdje terug aan de foon al uitgelegd dacht ik
Voorlopig doen we 't ff zo (zie topic Wim en Ed: Project 320/6 1981 ) om een soort van 'visite' kaartje te maken
Voorlopig doen we 't ff zo (zie topic Wim en Ed: Project 320/6 1981 ) om een soort van 'visite' kaartje te maken