Restauratie Alpina B6-2.8
Arnold,
Heb je toevallig de cilinderkop van het motorblok gehaald? Ben erg benieuwd of uit de zuigers een stukje is gefreesd voor de kleppen. De oude zuigers hebben een sparing en de nieuwe niet. Helaas heb ik nog geen foto's gemaakt van de nieuwe spullen. Overigens wel grappig om te zien. De zuigers hebben een datum sticker van 23-06-1988. Ze hebben dus meer als 20 jaar op de schap gelegen.


Het olie verbruik was inmiddels zo hoog geworden dat er iets moest gebeuren. Nieuwe zuigers, lagers, dichtingen enz. Ben erg benieuwd of ik er weer een beetje vermogen bij krijg.
Heb je toevallig de cilinderkop van het motorblok gehaald? Ben erg benieuwd of uit de zuigers een stukje is gefreesd voor de kleppen. De oude zuigers hebben een sparing en de nieuwe niet. Helaas heb ik nog geen foto's gemaakt van de nieuwe spullen. Overigens wel grappig om te zien. De zuigers hebben een datum sticker van 23-06-1988. Ze hebben dus meer als 20 jaar op de schap gelegen.
Het olie verbruik was inmiddels zo hoog geworden dat er iets moest gebeuren. Nieuwe zuigers, lagers, dichtingen enz. Ben erg benieuwd of ik er weer een beetje vermogen bij krijg.
BMW 325i E90
BMW Z3 M Roadster
BMW Alpina B6 2.8 E21 #024
BMW Z3 M Roadster
BMW Alpina B6 2.8 E21 #024
Ha die Victor, alles goed ?
Ik heb de kop niet hoeven lichten. Hij neemt wat olie, maar dat lag hem aan de klepsteelrubbers, die worden nog vervangen. Ik heb geen reden om het blok uit elkaar te halen, dat wil ik zolang mogelijk uitstellen.
De zuigers die in jouw motor zitten zijn wel de goede. Kijk maar eens bij die van Jeremy, www.superbmw.com en ga dan naar Alpina B6, daar staat een foto van zijn zuigers, dat zijn dezelfde.
Gr. Arnold en succes met de revisie
Ik heb de kop niet hoeven lichten. Hij neemt wat olie, maar dat lag hem aan de klepsteelrubbers, die worden nog vervangen. Ik heb geen reden om het blok uit elkaar te halen, dat wil ik zolang mogelijk uitstellen.
De zuigers die in jouw motor zitten zijn wel de goede. Kijk maar eens bij die van Jeremy, www.superbmw.com en ga dan naar Alpina B6, daar staat een foto van zijn zuigers, dat zijn dezelfde.
Gr. Arnold en succes met de revisie
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi Arnold,
Ik ben bezig e.e.a. voor te bereiden voor de brandstoftankrevisie ( slangen etc). Nu wilde ik ook mijn tanks aanpakken.
Ik wilde de binnenzijde ontroesten en coaten (sealer). Wat betreft de buitenkant, deze heb jij laten poedercoaten. Heb jij de binnenkant ook geseald of doe je dat na de poedercoating?
Gr Peter V
Ik ben bezig e.e.a. voor te bereiden voor de brandstoftankrevisie ( slangen etc). Nu wilde ik ook mijn tanks aanpakken.
Ik wilde de binnenzijde ontroesten en coaten (sealer). Wat betreft de buitenkant, deze heb jij laten poedercoaten. Heb jij de binnenkant ook geseald of doe je dat na de poedercoating?
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
@ Peter, Ik doe helemaal niets aan de binnenkant. Heb geen roest kunnen ontdekken en denk ook niet dat deze van binnenuit door gaat rotten, zolang er maar wat benzine in blijft zitten.
@ Leo, Inschrijven mag altijd
Als tie klaar is kom ik zowiezo even langs.
@ Leo, Inschrijven mag altijd
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
