Na het herhaaldelijk starten met een hand over de inlaatbuis bleef hij wel een tijd lopen, maar hij zuigde zich steeds vacum bij de inlaatrubber. Iedere keer als ik gas wou geven zag je die rubber naar beneden trekken, net een menselijk hart . Het moet dus in het 'luchtdoorlaat-systeem' zitten?
@ peter: Dit ventiel zit onder de inlaat tegen het blok toch?
Ik weet niet of er een mechanische luchtschuif opzit maar ik heb een keer het probleem gehad dat mijn auto niet wilde starten.
Toen bleken de slangen naar de extra luchtschuif vol brandstof te staan (totaal verzopen).
Leeg laten lopen en de auto startte direct.
Check de werking van de luchtschuif maar even of maak hem weer een beetje gangbaar (of vervangen natuurlijk)
Koudestart vertiel ff uitbouwen en in een potje hangen.
Kijken wat die doet als je start.
Nou, iig is het mengsel niet op orde want door de lucht te knijpen wil 'ie wel. Ofwel, naar verhouding krijgt 'ie te weinig brandstof. Koudestartventiel, valse lucht, verstopt brandstoffilter, alle opties zijn nog open...
Ze zitten gemonteerd, dus verder met de auto lopend krijgen.
Het vacum zuigen is opgelost, de 'schijf' in de luchtmassa meter zat klem.. is niet meer helemaal netjes recht nu.
Hij start wel, maar slaat ook weer af, na heel lang proberen blijft ie lopen. Als ie dan nog langer heeft gelopen gaat het toerental omhoog van ca 900 naar ca 1400. Dan kan ik een beetje gas beginnen te geven. Hierbij lijkt het er echter op dat er lucht in de benzine leiding zit. Als ik het gas vasthou gaan de toeren omhoog en vallen weer terug.
Volgens mij is die schijf erg gevoelig en ben ik nu aan een nieuwe toe?
Inderdaad, die luchtwegerschijf luistert heel erg nauw. Deze moet perfect in het midden liggen, mooi vlak zijn en niet te diep inde trechter maar ook niet te hoog. Zijn allemaal maatvoeringen voor welke in het topic K-jettronic zijn terug te vinden.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Ik denk aan de WUR of het koudestart ventiel.
Deze kan je eenvoudig vervangen.
Of:
Draai de bouten op de zwarte verdeler van de benzineleidingen stuk voor stuk los tijdens het starten en kijk of daar benzine komt.
Ik bedoel de leidingen die naar de injectoren gaan.
Wat je hierna ook nog kan doen is alle injectoren eruit halen en in een potje hangen en starten maar. Moet een redelijke spray uitkomen per injector.
@ peter, is wel weer aan te krijgen, loopt steeds 1 a 2 seconden
Ik heb eens 2 slangen van de benzineverdeler bovenop de lmm afgehaald en gestart, kwam helemaal niks uit, ik had gedacht dat het hier wel uit zou moeten sproeien met een zekere druk aangezien de benzine nog door de injectoren moet en daarvoor druk nodig heeft.