te donker voor ascot grau. en lijkt mij te licht voor graphit.325ixbaur wrote:Denk graphit. Mogelijk anders ascotgrau of anthrazitgrau.
Gr Jeroen
Gezien op Marktplaats of waar dan ook
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- Posts: 889
- Joined: Fri Nov 14, 2008 1:02 pm
- My E21(s): '82 318i manual
- Location: Dinxperlo, the Netherlands
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
@Jeroen's.
Wat betreft de kleur heb ik uiteraard een berichtje naar dat bedrijf gedaan. Ik heb altijd gezegd dat ik hem in principe origineel wilde hebben in Polaris metallic. Toch begin ik de huidige kleur te waarderen.
Het betreffende autobedrijf heeft dit niet gedaan want de slechte reparaties en dakleer plakwerk is niet recent. Dit bedrijf staat best goed bekend hier. Toch is het aardig veel lef hebben om die prijs eraan te hangen. Gezien de staat zou ik hem tussen de 1750 en de 2300 euro zetten. Dit i.v.m. het zeer nette interieur en de 5-bak. Als je er gewoon langs loopt ziet hij er echt niet verkeerd uit ( 1e lak voor bijna 100% zeker).
Wat betreft de kleur heb ik uiteraard een berichtje naar dat bedrijf gedaan. Ik heb altijd gezegd dat ik hem in principe origineel wilde hebben in Polaris metallic. Toch begin ik de huidige kleur te waarderen.
Het betreffende autobedrijf heeft dit niet gedaan want de slechte reparaties en dakleer plakwerk is niet recent. Dit bedrijf staat best goed bekend hier. Toch is het aardig veel lef hebben om die prijs eraan te hangen. Gezien de staat zou ik hem tussen de 1750 en de 2300 euro zetten. Dit i.v.m. het zeer nette interieur en de 5-bak. Als je er gewoon langs loopt ziet hij er echt niet verkeerd uit ( 1e lak voor bijna 100% zeker).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Om die weer helemaal tiptop te krijgen ben je dus wel zo'n 3000 verder aan las en (bij)spuit werk als je 't in eigen beheer doet...
Flink geld voor een 4 pitter als je 't mij vraagt dan
Ik had de post nog niet gelezen van bedragen, maar ik denk dat 1700 toch wel de max is qua aanschafprijs...
Flink geld voor een 4 pitter als je 't mij vraagt dan
Ik had de post nog niet gelezen van bedragen, maar ik denk dat 1700 toch wel de max is qua aanschafprijs...
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]
E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
- marcel krol
- E21 Fanatic
- Posts: 205
- Joined: Sun May 07, 2006 2:28 pm
Hoi 3000 vind ik flink overdreven. Een goede spuiter vraagt dat niet eens voor een complete auto spuiten. Voor bijspuiten zit je denk ik bij een bedrijf tussen de 750 en 1000. Er van uitgaande dat er diverse punten zijn maar als het zichtwerk alleen tot de b stijlen beperkt blijft zijn het hooguit 2 gedeeltelijke zijpanelen. Laswerk aan dorpels kun je zelf weer in de bodyschutz zetten en mat zwart maken. Als je zoals je zegt Alles in eigen beheer doet kost het lassen je een beetje draad en gas en voor lak een 2 tot 300 euro. Of had je per ongeluk een nul te veel.Ed Posted: Tue Nov 24, 2009 4:20 pm Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Om die weer helemaal tiptop te krijgen ben je dus wel zo'n 3000 verder aan las en (bij)spuit werk als je 't in eigen beheer doet...
Flink geld voor een 4 pitter als je 't mij vraagt dan
Ik had de post nog niet gelezen van bedragen, maar ik denk dat 1700 toch wel de max is qua aanschafprijs...
Groeten
Marcel Krol
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Wat betreft de 318i en zichtbaar spuitwerk zou je alleen de omgeving van de B-stijl hebben en de beide dorpels.
@Dennis, Het was een zachtrubberen welke met twee boutje/moertje vast zat. Het merkteken van de spoiler wat linksonder zou zitten was er af.
Wat betreft de 318i en zichtbaar spuitwerk zou je alleen de omgeving van de B-stijl hebben en de beide dorpels.
@Dennis, Het was een zachtrubberen welke met twee boutje/moertje vast zat. Het merkteken van de spoiler wat linksonder zou zitten was er af.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Gegroet, iedereen!
Langzamerhand begin ik weer in de markt te komen voor een e21, en 'toevallig' spotte ik deze op mijn dagelijkse Marktplaats-zoektocht:
http://link.marktplaats.nl/276474789
Ik kon 'm niet vinden in dit topic, dus ging ik er vanuit dat 'ie nog niet besproken was. Zo op het eerste gezicht ziet hij er vrij netjes uit, maar ik heb m'n twijfels over 200.000km + LPG. Wat denken jullie ervan?
Was eigenlijk van plan om voor de zomer pas naar een BMW te kijken, maar deze nu toevallig binnen het budget. Liefst heb ik natuurlijk een 323i Baur
Langzamerhand begin ik weer in de markt te komen voor een e21, en 'toevallig' spotte ik deze op mijn dagelijkse Marktplaats-zoektocht:
http://link.marktplaats.nl/276474789
Ik kon 'm niet vinden in dit topic, dus ging ik er vanuit dat 'ie nog niet besproken was. Zo op het eerste gezicht ziet hij er vrij netjes uit, maar ik heb m'n twijfels over 200.000km + LPG. Wat denken jullie ervan?
Was eigenlijk van plan om voor de zomer pas naar een BMW te kijken, maar deze nu toevallig binnen het budget. Liefst heb ik natuurlijk een 323i Baur
Post (and pre) e21 323i owner
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Tsja dat gas vind ik onbegrijpelijk maar okee. Had de auto al es gezien op MP, hij staat al een tijdje te koop, maar zo op de foto's valt er weinig te zeuren. Misschien idd het aankijken waard, belangrijkste zaken om naar te kijken: roest, roest, roest en verbrande kleppen (viergastest doen).
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
He Niki, leuk dat je nog immer aanwezig bent - je wordt gemist zoals je merkt.
Lijkt me geen verkeerde auto hoor, maar reserveer wel euro 1000,- voor een mogelijke cilinderkoprevisie. Vroeg of iets later ben je aan de beurt.
Een m20 op gas..brrr. (op gas moet je vooral koken imo).
Maar: als het er eenmaal inzit - rustig warm rijden, en niet gaan planken.
Als je wel wilt hoeken en gassen moet je dat op benzine doen.
Enne: zelf kleppen stellen, want dat moet je vaak controleren.
't Zal wel lekker goedkoop rijden.
Alle overige punten van aandacht zijn u niet onbekend geloof ik

Lijkt me geen verkeerde auto hoor, maar reserveer wel euro 1000,- voor een mogelijke cilinderkoprevisie. Vroeg of iets later ben je aan de beurt.
Een m20 op gas..brrr. (op gas moet je vooral koken imo).
Maar: als het er eenmaal inzit - rustig warm rijden, en niet gaan planken.
Als je wel wilt hoeken en gassen moet je dat op benzine doen.
Enne: zelf kleppen stellen, want dat moet je vaak controleren.
't Zal wel lekker goedkoop rijden.
Alle overige punten van aandacht zijn u niet onbekend geloof ik
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
@ WM - Heb het forum natuurlijk stiekem altijd wel in de gaten gehouden, kijken of er wat leuks voorbij kwam! Die grijze Belgische 323i ziet er ook leuk uit, maar volgens mij ver buiten m'n budget.
Misschien inderdaad maar eens een kijkje nemen, 't is alleen wel 200km bij me vandaan. Twee ton zou inderdaad nauwelijks een probleem moeten zijn, zoals ik hier wel 'ns lees is het niet eens zo'n hele grote uitdaging om er een ander blok in te lepelen. En roest heb ik inderdaad al genoeg meegemaakt! Trouwens, wel leuk om te weten dat de motor nog steeds leeft.
Waar ik voornamelijk mee zit, is dat het toch mijn daily driver wordt. Gezien de betrouwbaarheid van m'n vorige e21 weet ik niet of het wel zo verstandig is! LPG kan dan zowel grote voordelen als nadelen hebben. En er staat een vakantie naar het zuiden gepland, dus een Baur zou heerlijk zijn
Zowel e21 als e30 trouwens.
Dus, ik laat het wel even weten als ik langs ben geweest bij deze blauwe! Als het niks is wacht ik af tot net voor de zomer.
Misschien inderdaad maar eens een kijkje nemen, 't is alleen wel 200km bij me vandaan. Twee ton zou inderdaad nauwelijks een probleem moeten zijn, zoals ik hier wel 'ns lees is het niet eens zo'n hele grote uitdaging om er een ander blok in te lepelen. En roest heb ik inderdaad al genoeg meegemaakt! Trouwens, wel leuk om te weten dat de motor nog steeds leeft.
Waar ik voornamelijk mee zit, is dat het toch mijn daily driver wordt. Gezien de betrouwbaarheid van m'n vorige e21 weet ik niet of het wel zo verstandig is! LPG kan dan zowel grote voordelen als nadelen hebben. En er staat een vakantie naar het zuiden gepland, dus een Baur zou heerlijk zijn
Dus, ik laat het wel even weten als ik langs ben geweest bij deze blauwe! Als het niks is wacht ik af tot net voor de zomer.
Post (and pre) e21 323i owner